پروتز چشم بدون تخلیه: دریافت چشم مصنوعی بدون جراحی

تقریباً هر کسی که با چشم غیر بینا زندگی می کند، طیف وسیعی از چالش ها را تجربه خواهید کرد. به خصوص اگر چشم نابینا کوچکتر و بدخیم باشد. ظاهر چشم و واکنش دیگران اغلب بزرگترین نگرانی است. خوشبختانه، پروتز چشم بدون تخلیه یا اسکلرال شل (scleral shell) می تواند به طور چشمگیری به رایج ترین مشکلاتی که ممکن است شما یا فرزندتان با آن مواجه شوید، کمک کند. در این مقاله از سایت کاویان کلینیک با ما همراه باشید تا هرآنچه لازم است راجع به پروتز چشم مصنوعی بدون تخلیه بدانید را باهم بررسی کنیم.

مرکز تخصصی سفارش چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز چشم و چشم مصنوعی

عملکرد پروتز چشم بدون تخلیه

به این فکر کنید که چگونه یک لنز تماسی روی کره چشم قرار می گیرد. پروتز چشم مصنوعی بدون تخلیه نیز بسیار شبیه به آن عمل می کند. این پروتز یک پوسته نازک و اکریلیک است که به راحتی روی یک چشم نابینا قرار می گیرد. این پروتز چشم را به صورت سفارشی و با دست رنگ می کنند تا به زیبایی با رنگ و شکل چشم دیگر بیمار مطابقت داشته باشد.

فواید استفاده از پروتز چشم بدون تخلیه

استفاده از پروتز چشم مصنوعی بدون تخلیه برای بیمارای فواید زیادی را به همراه خواهد داشت. موارد زیر از جمله مهم ترین فواید استفاده از پروتز چشم بدون تخلیه می باشند:

  • یک پروتز چشم بدون تخلیه پوششی جذاب و کاملاً منطبق برای چشم نابینا ایجاد می کند که می تواند افتادگی پلک را اصلاح کند و تقارن بهتری برای باز شدن پلک شما ایجاد کند.
  • پس از نصب باید انتظار حرکت زیباتر و طبیعی تری را با چشم غیر بینای خود داشته باشید و اندازه کلی چشم غیر بینای شما با چشم بینای شما متقارن تر به نظر می رسد.
  • اکثر بیماران گزارش می دهند که سطح راحتی بیشتری با پروتز چشم خود نسبت به بدون آن احساس می کنند. سطح صاف پروتز با دقت نصب شده و با بسته شدن چشم، تحریک را به حداقل می رساند.

فواید استفاده از پروتز چشم بدون تخلیه

جنس پروتز چشم بدون تخلیه

پروتزهای چشم بدون تخلیه بیشتر شبیه چشم های مصنوعی هستند تا لنزهای تماسی مصنوعی، زیرا تمام کره چشم را پوشش می دهند و اغلب از متیل متاکریلات ساخته شده اند. آنها همچنین به صورت سفارشی در مراکز پروتز چشم دقیقا مطابق با چشم سالم بیمار ساخته می شوند.

نصب پروتز چشم بدون تخلیه

برای استفاده از پروتز چشم بدون تخلیه نیازی به جراحی نیست، فقط چند قرار ملاقات با پزشک باید انجام شود تا پزشک بتواند یک پروتز راحت، منطبق‌ و متحرک‌ برای بیمار ایجاد نماید. برای قرار دادن یک پروتز چشم بدون تخلیه، از فرآیند قالب گیری سفارشی برای ایجاد یک پوسته مصنوعی مناسب و راحت از نظر آناتومیک استفاده می شود. اکثر پروتز چشم بدون تخلیه حرکت عالی را حفظ می کنند و ظاهر شگفت انگیزی مانند چشم طبیعی را ارائه می دهند.

نصب پروتز چشم بدون تخلیه

مراقبت از پروتز چشم بدون تخلیه

چشم پزشک برای مدیریت شرایط منحصر به فرد هر بیمار آموزش دیده است و بیمار را قادر می سازد زمان قرار دادن پروتز چشم بدون تخلیه، درون چشم را به حداقل برساند. بیماران به صورت فردی با یک برنامه قرار دادن پروتز چشم سفارشی برای تطبیق با پروتز جدیدشان و همچنین یک برنامه درمانی تخصصی که برای سلامت آینده هر بیمار طراحی شده است، تحت نظر قرار می گیرند. این برنامه شامل آموزش شخصی در مورد نحوه قرار دادن و برداشتن پروتز چشم بدون تخلیه و همچنین مراقبت و نگهداری روزانه از آن است.

قیمت پروتز چشم بدون تخلیه

قیمت پروتز چشم بدون تخلیه، یک هزینه ثابت نیست و بسته به عوامل مختلف ممکن است این هزینه برای افراد متفاوت باشد. موارد زیر از جمله عواملی هستند که بر قیمت پروتز چشم بدون تخلیه تاثیر گذار خواند بود:

  • مرکز پروتز چشمی که به آن مراجعه می کنید.
  • کیفیت و طبیعی بودن پروتز چشم بدون تخلیه
  • مهارت و تجربه پزشک

شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت پروتز چشم بدون تخلیه با سایت کاویان کلینیک در ارتباط باشید. (برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.)

قیمت

جمع بندی

همانطور که گفتیم پروتز چشم مصنوعی برای افرادی که به دلایل مختلفی دچار آسیب در ناحیه چشم خود شده اند مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این پروتز ها نیازی به جراحی و تخلیه چشم نیست و از این رو احتمالا هزینه ی پروتز چشم بدون تخلیه از هزینه پروتز چشم عادی که نیاز به تخلیه چشم دارد کمتر خواهد بود.

مرکز تخصصی سفارش چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

6 نظرات

  • بسیار عالی ست آیا بامشکل چشم من جواب خواهد داد چشمم ترکش درجنک خورده ویک هاله از نور را میبیند ولی چندین سال است که چشمم تاول میزند و جراحی هم کردم و شش ماه پلک های چشمم را بخیه کردم ولی باز هم مشکل حل نشد و چندین سال است که این مشکل را دارم و خیلی اذیت میشوم حالا میخواستم ببینم میشه این عمل را انجام بدم آیا مشکل حل میشود؟

  • بله امکانش هست ولی حتما باید به علت تاول هایی که فرمودین ویزیت بشید و شرایط چشمتون بررسی بشه

  • سلام خسته نباشید من چشمم تو ۶ سالگی چاقوخورده بیناییشو ازدست داده الان بعد چند عمل جراحی و باانحرافی که داره درد هم داره و رنگش هم فرق کرده پیش چندین دکتر رفتم که همشون میگن باید تخلیه شه خودمم ۱۹ سالمه بااین ظاهر واقعا اذیت میشم میشه بهم بگین که منم میتونم ازاین پروتزها استفاده کنم؟

    • سلام بله شما میتونید از پروتز استفاده کنید فقط باید یکبار چک بشین که از لحاظ حسی، قرنیه تون نباید حسی داشته باشه اگر این موضوع نباشه خیلی راحت می تونید از پروتز استفاده کنید

  • سلام. شنیدم برای استفاده از این مدل پروتزها چشم آسیب دیده باید کوچیک شده باشه آیا همینطور است ؟

    • سلام بله باید کمی کوچکتر باشه
      البته در برخی موارد ما میتوانیم با استفاده از نوع خاصی از شیلد ها باعث کوچک شدن چشم بیمار هم بشویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *