ساخت کفی طبی با دستگاه CNC چه مزایایی دارد؟

مراحل و مزایای ساخت کفی طبی با دستگاه CNC چیست؟ اگر قصد تهیه کفی های طبی برای بهبود وضعیت پا را دارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با کفی طبی ساخته شده با تکنولوژی CNC آشنا کنیم.

یکی از روش های مبارزه با بیماری های پا و درد و مشکلات ناشی از آن ها، استفاده از کفی و کفش های طبی می باشد. این کفی های طبی نوعی وسیله کمکی است که پس از قرار داده شدن درون کفش، پاها را در وضعیت سالم و صاف نگه داشته و از وارد آمدن آسیب به پا جلوگیری می کند. امروزه به روزترین و دقیق ترین کفی کفش با استفاده از دستگاه CNC تولید می شود که این کفی ها مناسب ترین کفی های ساخته شده در کلینیک ها هستند. کلینیک کاویان طب یکی از پیشگامان ساخت کفی طبی با تکنولوژی CNC می باشد. با ما در ادامه همراه باشید تا مزایا و کاربرد کفی طبی CNC و مراحل ساخت کفی طبی با دستگاه CNC را شرح دهیم.

مرکز تخصصی تهیه کفی طبی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اسکن کف پا

چرا استفاده از کفی های طبی ضرورت دارد؟

همان طور که می دانید کفش های طبی، محافظت کننده پاها در مقابل اشیا خارجی می باشند. استفاده از کفی های طبی نیز به اندازه کفش طبی نقش مهمی را در حفظ سلامت پاها و پیشگیری از وارد شدن آسیب به پا ایفا می کنند. امروزه با استفاده از آخرین تکنولوژی های ساخت کفی طبی، کفی هایی با هدف التیام درد در پاشنه پا و پشتیبانی از قوس کف پا ساخته می شوند. کفی های طبی با انتقال بخشی از وزن بدن به قوس کف پا، منجر به کاهش فشار روی سینه یا پاشنه پا خواهند شد. به طور کلی می توان گفت که کفی های طبی CNC، یکی از راه های موثر جهت اصلاح نواقص پا می باشد، زیرا در ساخت کفی طبی با دستگاه CNC مشخصات دقیق پا اعمال می شود.
 مراحل ساخت کفی طبی با دستگاه CNC
امروزه در ساخت محصولات پزشکی به طور گسترده ای تکنولوژی CNC به کار برده می شود. از جمله رشته هایی که فناوری سی ان سی در آن بسیار ابتکاری و مفید عمل کرده است، ساخت ابزارهای ارتوپدی و پروتزها می باشد. در صورتی که پزشک کفی طبی CNC را تجویز نماید، کفی ساخته شده کاملا سفارشی به طور دقیق با توجه به جزئیات پای بیمار ساخته می شود. در ادامه به شرح روش ساخت کفی CNC خواهیم پرداخت:
در اولین مرحله از بیمار خواسته می شود تا روی دستگاه اسکن بایستد. پس از آن پزشک به تحلیل و بررسی اسکن کف پا خواهد پرداخت تا میزان فشار در هر نقطه از پا تعیین شود. در مرحله بعد فایل مجازی به کفی سه بعدی طبی تبدیل خواهد شد. انجام این عمل توسط دستگاه CNC صورت می گیرد. در ساخت کفی طبی CNC میزان صافی کف پا، استخوان بندی و سن بیمار در نظر گرفته می شود. شایان به ذکر است که تهیه کفی های طبی غیر استاندارد و نامناسب موجب خستگی و درد در پاها خواهند شد.

چرا انتخاب کفی طبی CNC نسبت به سایر کفی ها بهتر است؟

پاها یکی از مهم ترین اندام های بدن بوده که نقش مهمی را در حیات فرد ایفا می کنند. ایجاد برخی بیماری ها در پا از قبیل انگشت چکشی پا و بیرون زدگی استخوان پا علاوه بر ایجاد درد در پا، اثرات منفی را بر نحوه راه رفتن بیمار خواهند گذاشت. خوشبختانه امروزه کفی هایی متناسب با بیماری های موجود در پای بیمار و کاملا مطابق با کف پا با استفاده از جدیدترین فناوری ها نظیر اسکن سه بعدی و دستگاه CNC طراحی و تولید می شوند. باید بدانید که کفی های طبی آماده و موجود در فروشگاه ها قادر به اصلاح مسائل خاص بیومکانیکی پا نبوده و به اندازه کفی های سفارشی موثر نیستند.
کفی های ذکر شده موجود در بازار متناسب با اندازه کفش ساخته شده و به فروش می رسند. این در حالی است که اکثر افراد پای متقارن نداشته و این کفی های طبی آماده، در رفع مشکلات پای این بیماران موثر نخواهند بود. علاوه بر عدم برطرف کردن مشکلات پا، این کفی ها طول عمر کمتری نسبت به کفی های ساخته شده در مراکز ارتوپدی و به روش CNC را دارند. در کلینیک های ارتوپدی پزشکان قادر به اضافه کردن ناحیه نرم به کفی، نازک کردن یا ضخیم کردن هر بخش از کفی و افزایش قوس کفی با استفاده از سیستم CNC هستند. همچنین کفی های طبی CNC می توانند کیفیت خود را به مدت ۳ سال حفظ نمایند، خصوصا اگر در کنار یک جفت کفی دیگر به کار برده شوند.

استفاده از کفی طبی CNC چه مزایایی دارد؟

پیش از ساخت کفی های طبی به روش سی ان سی، در سال های قبل جهت تولید کفی ها، برای قالب گیری گچ را مورد استفاده قرار می دادند. اما این روش معایب بسیاری را به همراه داشت که مهم ترین آن ها پر هزینه بودن آن بود. خوشبختانه امروزه ساخت کفی طبی با دستگاه CNC، سرعت بالایی داشته و بسیار کم هزینه تر خواهد بود. استفاده از تکنولوژی CNC را می توان انقلابی در صنعت پزشکی دانست؛ اما دلیل برتری روش ساخت کفی طبی با دستگاه CNC نسبت به روش های قدیمی چیست؟
  • در روش CNC دیگر نیاز به کثیف کردن ظرف جهت ساخت گچ نمی باشد.
  • در این روش دیگر نیاز به صرف وقت زیاد جهت سفت شدن گچ نمی باشد.
  • روش CNC بسیار دقیق و آسان می باشد.
  • از آن جایی که در روش CNC قالب و ذخیره کمتری نیاز است، هزینه ها نیز کاهش خواهند یافت.
از دیگر مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

طراحی بهینه

دستگاه CNC امکان طراحی بهینه کفی های طبی را فراهم می کند. به دلیل راحتی استفاده از این روش، کاربران جدید نیز می توانند آن را به کار گیرند. همان طور که گفته شد دقت بالا، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و همچنین امکان وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، همه و همه کفی طبی سفارشی با کیفیت و کارایی بالا را ارائه خواهند داد.

تولید بهینه

به دلیل بهترین فرآیند طراحی در این روش، بهترین کفی طبی نیز تولید خواهد شد. در کلینیک کاویان طب با به کارگیری دستگاه CNC در ساخت کفی های طبی، کفی هایی با کیفیت بالا تولید می شوند که با برطرف کردن درد و مشکلات موجود در پا، احساس راحتی در پای بیمار را ایجاد خواهند کرد.

کاربردهای کفی طبی CNC

استفاده از کفی های طبی در کنار ایجاد راحتی در پاها و کاهش آسیب های موجود در پا، در درمان بسیاری از بیماری های پا مفید می باشند. این بیماری عبارتند از:

بونیون ها

در بیماری بونیون یا هالوس والگوس، یک برآمدگی در قسمت خارجی انگشت شست ایجاد خواهد شد. دلیل ایجاد این عارضه فشار به مدت طولانی بر روی مفصل شست پا می باشد. این بیماری علائمی اعم از درد و سوزش در پا، ناتوانی در خم کردن انگشت شست، میخچه، بیماری انگشت چکشی و بی حسی در انگشت شست پا را به همراه خواهد داشت. همچنین افرادی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، قادر به پوشیدن کفش های معمولی نیستند. بنابراین باید با استفاده از کفی طبی CNC به کاهش علائم این بیماری و درمان آن پرداخت.

خارپاشنه

رسوب کلسیم بین پاشنه و قوس پا، وضعیتی را در پا ایجاد خواهد کرد که خارپاشنه نامیده می شود. از جمله علائم این بیماری، می توان به درد شدید، بیرون زدگی استخوان در پاشنه، ایجاد حساسیت و التهاب و تورم در پاشنه پا اشاره نمود. فعالیت های ورزشی، افزایش سن، اضافه وزن و استفاده از کفش های نا مناسب از جمله عوامل خطر ساز در ایجاد خار پاشنه می باشند که با استفاده از کفی طبی CNC و کفش های طبی، می توان از بروز این بیماری در پا پیشگیری نمود و در صورت بروز به درمان آن کمک کرد.

کفش خارپاشنه؛ بهترین روش برای درمان خار پاشنه چیست؟

انگشت چکشی

از دیگر بیماری های پا انگشت چکشی نام دارد که موجب چرخش و خم شدن انگشت ها به سمت پایین می شود. این عارضه می تواند تمامی انگشتان را درگیر کند، اما معمولا در انگشت دوم و سوم پا ایجاد می شود. دلیل ایجاد این بیماری، پوشیدن کفش های نامناسب در بلند مدت می باشد. در صورت عدم درمان این بیماری و پیشرفت آن، جراحی پا ضرورت می یابد، بنابراین با مراجعه به کلینیک های ارتوپدی و تهیه کفی طبی CNC هر چه سریع تر به درمان این بیماری بپردازید.

متاتارسالژیا

این بیماری یک وضعیت دردناک را در ناحیه توپی شکل کف پا ایجاد خواهد کرد. عواملی از قبیل ورزش های پر تحرک، پوشیدن کفش های نامناسب و پاشنه بلند، آرتروز و استفاده بیش از حد از پا در ایجاد این بیماری موثر خواهند بود. کفی های طبی ساخته شده در کلینیک کاویان طب به درمان این بیماری نیز کمک خواهند کرد.

از دیگر کاربردهای کفی طبی CNC می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• درمان سزاموئیدیت
  • کمک به کاهش ورم کف پا
  • کاهش درد و درمان سندرم درد پاتلو فمورال
  • کمک به درمان اختلال عملکرد پشت استخوان درشت نی
  • ایجاد تعادل بهتر برای ورزشکاران

شما عزیزان می توانید با تهیه کفی طبی CNC از کلینیک کاویان طب به رفع مشکلات و بیماری های موجود در پا بپردازید ‌و سلامتی را به پاهای خود هدیه دهید.

متاتارسالژیا چیست (علت و عوامل بیماری متاتارسالژیا + روش های درمان)

قیمت کفی های CNC

در ساخت کفی طبی با دستگاه CNC، لایه های متفاوتی نسبت به نیاز شما به کار برده می شوند. در صورتی که فرد دچار مشکل پا، مبتلا به بیماری خاصی در کف پا باشد، نیاز به استفاده از لایه های متفاوتی در این کفی می باشد که هزینه های متفاوتی را در بر خواهد گرفت. بنابراین جهت آگاهی از قیمت دقیق این کفی ها باید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا پس از معاینه توسط پزشک و اسکن کف پا، هزینه کفی تعیین شود.

نتیجه نهایی

با پیشرفت هایی که امروزه در زمینه ساخت ارتوز و پروتزها صورت گرفته است، می توان کفی های طبی ساخته شده با تکنولوژی CNC را تهیه نمود. این کفی های طبی مزایای بسیاری را نسبت به روش های پیشین داشته اند و کاربردهای متعدد آن در درمان بیماری های پا غیر قابل انکار خواهد بود. شما عزیزان می توانید کفی طبی CNC را نسبت به بیماری پای خود و کاملا مطابق با ساختار پا از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید و ‌راحتی و سلامت را به پاهای خود بازگردانید.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.