در مراکز ساخت پروتز چشم، روند جراحی و قیمت چشم مصنوعی چگونه است؟

پروتز چشم که پروتز اربیتال یا چشم مصنوعی نیز نامیده می‌شود، یک چشم مصنوعی است که ظاهر یک چشم طبیعی را تقلید می‌کند. چشم مصنوعی قابلیت دیدن ندارد ولی با اصلاح ظاهر چشم، به بیمار اعتماد بنفس و ظاهری بی عیب می بخشد. در این مقاله پروتز چشم و هر آنچه لازم است راجع به آن بدانید را مورد بررسی قرار می دهیم.

در ادامه خواهید خواند…

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز چشم و چشم مصنوعی

پروتز چشم چیست؟

پروتز چشم مصنوعی وسیله ای است که به جای چشم طبیعی که در نتیجه آسیب یا بیماری از بین رفته است قرار می گیرد. در حالی که تکنولوژی کنونی به چشم اجازه دیدن نمی دهد، اما می تواند کمک کند چهره بیمار تقریباً غیرقابل تشخیص از فرد با دو چشم طبیعی باشد. پروتزهای چشمی که معمولاً به آنها چشم مصنوعی می گویند اغلب از پلاستیک یا شیشه ساخته می شوند. بیشتر پروتزها برای تقلید ظاهری از چشم انسان طراحی شده اند و اکثر بیماران طرح هایی را انتخاب می کنند که با چشم فعلی آنها مطابقت دارد.

علل نیاز به پروتز چشم

هر اتفاقی که در آن چشم از بین می رود یا به شکل دیگری برداشته می شود، می تواند علت استفاده از یک چشم مصنوعی یا پروتز چشم باشد. اغلب، در صورتی که چشم بیمار قابل نجات نباشد و هر نوع خطری برای سلامتی داشته باشد، یک چشم غیرفعال و آسیب دیده از طریق جراحی برداشته می شود. جراح می تواند از یکی از سه روش زیر برای تخلیه چشم استفاده کند:

  • تخلیه داخل کره چشم و خروج محتویات داخلی (اویسراسیون)
  • خروج کامل کره چشم (انوکلئاسیون)
  • تخلیه کل حدقه، شامل چشم، عضلات و سایر بافتها (اگزانتراسیون)

موارد زیر برخی از رایج ترین دلایلی است که ممکن است باعث تخلیه چشم شود:

  • جراحت
  • سرطان
  • عفونت
  • درد چشمی قابل توجه، مانند درد ناشی از گلوکوم نئوواسکولار

علل نیاز به پروتز چشمچه کسانی کاندیدای مناسب برای پروتز چشم هستند؟

پزشکان زمانی که به بیمار توصیه می کنند چشم خود را با پروتز جایگزین کنند، بسیار دقت می کنند، زیرا این یک تغییر قابل توجه و غیر قابل برگشت است. به طور کلی، افراد تنها زمانی از چشم مصنوعی استفاده می کنند که پزشک نتواند چشم را نجات دهد یا چشم چنان ناراحتی ایجاد کند که برداشتن آن نشان دهنده بهبود کیفیت زندگی آنها باشد. چشمی که به این شکل تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اغلب نمی‌تواند ببیند یا دید بسیار محدودی دارد.

دلایل استفاده از پروتز چشم

دلیل اصلی استفاده افراد از پروتز چشم، زیبایی است. از نظر فرهنگی، ما به طور خاص برای صورت و چشم ها ارزش زیادی قائل هستیم. یک پروتز می تواند به حفظ تقارن صورت کمک کند و کمتر آشکار کند که فرد دارای یک یا هر دو چشم آسیب دیده است. پروتز چشم می تواند بسیاری از موقعیت های اجتماعی را به خصوص برای کودکان آسان تر کند.

جراحی پروتز چشم

جراحی برای برداشتن چشم (تخلیه چشم) نسبتاً سریع است و اغلب در عرض یک ساعت انجام می شود. در هر روش تخلیه چشم، زمانی که جراح مواد مورد نظر را خارج کرد، ایمپلنت در سوکت خالی قرار می گیرد. ادامه جراحی به این بستگی دارد که برای فرد کدام روش تخلیه چشم انجام شود. از آنجایی که در روش انوکلئاسیون کل چشم را تخلیه می کنند، ماهیچه ها به ایمپلنت قرار داده شده دوخته می شوند. این امر با تخلیه رخ نمی دهد زیرا مواد بیشتری از جمله صلبیه و عضلات متصل در حفره باقی می ماند. سپس یک کانفورمر نگهدارنده روی ایمپلنت قرار می گیرد. این کانفورمر یک هدف دوگانه را انجام می دهد. اولین مورد کمک به روند بهبودی است و دوم این است که به طور موقت در جایی بنشینید که پس از حدود دو ماه یک پروتز دائمی تر قرار داده شود.

جراحی پروتز چشمآیا پروتز چشم قابلیت دیدن دارد؟

در اکثریت قریب به اتفاق موارد، بازگرداندن بینایی فرد پس از برداشتن چشم با فناوری مدرن امکان پذیر نیست. در حالی که تحقیقات در این زمینه در حال پیشرفت است و به نظر می رسد که یک کشف تکنولوژیکی کاملاً قابل قبول در آینده انجام شود، اما در حال حاضر امکان پذیر نیست. با این حال، برخی از پیشرفت ‌های اولیه در این زمینه قبلاً انجام شده است. به عنوان مثال، محققان یک شبکیه مصنوعی ساختند که اکنون به افرادی که در اثر بیماری رتینیت پیگمانتوزا نابینا شده اند، اجازه می دهد تا حدی بینایی خود را به دست آورند. چشم ‌های بیونیک یا سایبرنتیک که امکان بازیابی کامل بینایی را فراهم می‌کنند ممکن است روزی اختراع شود، اما در حال حاضر هیچ جدول زمانی دقیقی برای چنین پیشرفت ‌هایی وجود ندارد.

قیمت پروتز چشم

هزینه ی پروتز چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد و یک هزینه ی ثابت نیست. برخی از عواملی که بر قیمت پروتز چشم تاثیر می گدارند عبارتند از:

  • روش تخلیه چشم
  • مرکز پروتز چشم مصنوعی که به آن مراجعه می کنید.
  • کیفیت و طبیعی بودن پروتز چشم
  • مهارت پزشک و جراح پروتز چشم

شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت پروتز چشم با کاویان کلینیک در ارتباط باشید. مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با ۱۰ سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره ۹۱۰۰۸۸۸۱ -۰۲۱ در ارتباط باشید.

قیمت پروتز چشمبهترین مرکز پروتز چشم مصنوعی

از آنجایی که چشم یکی از حساس ترین نقاط بدن می باشد، توصیه می شود اگر به هر دلیلی ناچار به استفاده از پروتز چشم شدید، به یک مرکز پروتز چشم معتبر مراجعه نمایید. مراجعه به بهترین مرکز پروتز چشم مصنوعی این اطمینان را به شما می دهد که باکیفیت ترین و طبیعی ترین پروتز را دریافت خواهید کنید. کاویان کلینیک یکی از بهترین مراکز پروتز چشم مصنوعی ایران می باشد که با مراجعه به این کلینیک می توانید بهترین پروتز چشم ها را توسط متخصصین این مجموعه دریافت نمایید.

جمع بندی

پروتز چشم یا چشم مصنوعی برای افرادی که به هر دلیلی چشم خود را از دست می دهند، مورد استفاده قرار می گیرد. این پروتز ها قابلیت بینایی ندارند و عموما ظاهر طبیعی چشم سالم را تقلید می کنند. برای استفاده از پروتز چشم لازم است تخلیه چشم انجام شود که جراحی طولانی نیست و اغلب در یک ساعت انجام می شود.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *