انواع کفی طبی: ویژگی کفی طبی سفارشی

آیا شما هم تصمیم به سفارش یا خرید کفی طبی دارید؟ می خواهید بدانید انواع کفی طبی چیست و مناسب ترین مدل برای شما کدام است؟ در ادامه علاوه بر قیمت کفی طبی سفارشی به بررسی ویژگی کفی های طبی آماده و سفارشی نیز خواهیم پرداخت.

ساخت کفی طبی یکی از شاخه های ارتوپدی است که برای رفع مشکلات پا و کمر و لگن مورد استفاده قرار می گیرد. این کفی ها در داخل کفش قرار می گیرند و راحتی بیشتری نسبت به کفی های معمولی ارائه می دهند. در ساخت کفی طبی کف پای بیمار اسکن می شود و یک کفی طبی دقیقا متناسب با شکل پای بیمار و شرایط بیماری اون طراحی و تولید می شود. در ادامه ی این مقاله به عملکرد کفی طبی، ساخت آن و تاثیرات کفش دیابتی می پردازیم.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

محتوا پنهان
اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

کفی طبی چیست؟

کفی‌های طبی ابزارهای پزشکی هستند که توسط پزشکان تجویز می شوند و در داخل کفش برای اصلاح مشکلات پا و تسکین درد مورد استفاده می‌ گیرند. کفی های طبی به صورت سفارشی و متناسب با پای شما ساخته می شوند و به گونه ای طراحی خواهند شد که برای مدت طولانی دوام بیاورند. آنها قابل جابجایی هستند، بنابراین می توانید آنها را با کفش های مختلف استفاده نمایید.

کفی طبی باید توسط یک متخصص پا و ارتوپد تجویز شود. این به این دلیل است که تجویز صحیح کفی طبی، نیاز به ارزیابی دقیق اختلال عملکرد بیومکانیکی پای بیمار و تجزیه و تحلیل تأثیر آن بر راه رفتن دارد. طیف گسترده ای از شرایط و ناهنجاری ها وجود دارند که می توانند روی پاها و نحوه راه رفتن شما تأثیر بگذارند. کفی طبی می تواند تا حدود زیادی در درمان آنها موثر می باشد. برخی ناهنجاری ها عبارتند از:

ساخت کفی طبی

ساخت کفی طبی یک فرآیند چند مرحله ای است که ابتدا با ارزیابی کامل توسط متخصص پا آغاز می شود. در طی این ارزیابی، متخصص پا از شما می پرسد که علائم شما چگونه و چه زمانی شروع شده است. پس از آن، متخصص پا معاینه پا را انجام می دهد. این ارزیابی از پاهای شما معمولاً شامل ارزیابی راه رفتن بصری است. اگر برای ارزیابی آسیب شناسی زمینه ای به تصویربرداری اضافی (مانند اشعه ایکس یا سونوگرافی) از پاهای خود نیاز داشتید، متخصص پا و ارتوپد شما را راهنمایی خواهد کرد. در آخر با در نظر گرفتن علائم، آسیب شناسی، فعالیت و کفش شما، متخصص پا یک کفی طبی برای نیازهای فردی شما طراحی خواهد کرد. روند ساخت کفی طبی به شرح زیر می باشد:

مرحله اول (ارزیابی بیومکانیکی): ارزیابی جامع پا که شامل ارزیابی کفش و راه رفتن بصری می باشد.

مرحله دوم (اسکن کف پا): در این مرحله یک اسکن سه بعدی از کف پای شما گرفته می شو.

مرحله سوم (طراحی کفی): متخصص ارتوپد فنی بر اساس نیازهای بالینی و نیاز های کفش شما، نسخه کفی طبی فردی شما را طراحی می کند.

مرحله چهارم (تولید و ساخت کفی): اسکن پا و طراحی کفی برای تولیدکنندگان ارسال می شود و کفی طبی شما در آنجا تولید خواهد شد.

مرحله پنجم (نصب کفی و آموزش آن): پس از ساخت و تولید کفی طبی در یک جلسه متخصص ارتوپد فنی کفی طبی را در داخل شما نصب می کند و نحوه ی نصب آن را نیز به شما آموزش می دهد تا بتوانید در صورت نیاز کفی خود را از کفشی به کفش دیگر جابه جا کنید.

عملکرد کفی طبی

کفی طبی چگونه کار می کند؟ بیماران ما همیشه این سوال را از ما می پرسند و احساس می کنند که به عنوان متخصص پا باید بتوانیم به بهترین شکل ممکن به آن پاسخ دهیم. هدف از کفی طبی، کاهش نیروهای داخلی و خارجی است که بر قسمت های خاصی از پا وارد می شوند و هدف آن درمان آسیب و کاهش درد پا می باشد. عملکرد کفی طبی به شرح زیر می باشد:

  • کفی طبی فشار وارده از زمین به پا (نیروی واکنش زمین) را هنگام ایستادن، راه رفتن یا دویدن تغییر می دهد. با تغییر این نیروها می توانیم به عملکرد بهتر پا دست یابیم و نیروهای بیش از حدی که منجر به آسیب پا می شود را کاهش دهیم.
  • بسته به آسیب شناسی و محل درد پای شما، طرح های مختلف کفی طبی با ویژگی های خاص می تواند مکان، میزان و زمان اعمال نیرو و داخل پا را تغییر دهد. این نیروهای بیش از حد در داخل پا و مچ پا علت تقریباً تمام آسیب‌ های مکانیکی است که ما روزانه آن ها را تجربه می‌کنیم.
  • با پوشیدن کفی طبی، می توان به ارسال بازخورد حسی به مغز کمک کرد تا از مغزمان بخواهیم حرکت خود را در طول راه رفتن تغییر دهد. با این سیگنال ها مغز می تواند حرکات اصلاحی را به پا ارسال کند و عملکرد را بهبود بخشد، از درد و آسیب جلوگیری نماید.

انوع کفی طبی

به طور کلی می توان گفت کفی های طبی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

کفی های عملکردی

یکی از انواع کفی های طبی، کفی های عملکردی می باشند. این کفی ها برای پاهایی که وضعیت بیومکانیکی غیر طبیعی دارند، مناسب است. این کفی ها اغلب برای کاهش انحراف مچ پا به طرف خارج یا صافی کف پا مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا از جنس پلاستیک پلیمری ساخته می شوند. کفی های عملکری همچنین از وارد شدن شوک بر پاها در راه رفتن و حرکت های مختلف جلوگیری می کنند و برای انواع مختلف ناهنجاری های پا مورد استفاده قرار می گیرند و قسمت عقب و وسط پا را پوشش می دهند.

کفی های سازگار کننده

کفی های سازگار کننده نوع دیگری از کفی های طبی می باشند که شامل بریس، آتل، اسپلیت، گیت پلیت و … هستند. از این کفی ها، همه ی افراد بسته به شرایط خود می توانند استفاده کنند و حالت اختصاصی ندارد. کفی های سازگار کننده بیشتر برای دردهای خفیف یا مشکلات جزئی پا مورد استفاده قرار می گیرند.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

مزایای استفاده از کفی طبی

پوشیدن کفی های طبی می تواند برای همه صرف نظر از سن یا فعالیت انتخابی شما مفید باشد. از جمله مزایای استفاده از کفی های طبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حمایت از پاهای شما
  • محافظت از مفاصل شما
  • کاهش درد
  • افزایش عملکرد ورزشی
  • پیشگیری از آسیب پا

کفش های دیابتی و تاثیر آنها

مراقبت صحیح و مداوم از پا می تواند تأثیر مثبتی بر پاها، مچ پا و ساق پاهای فردی که از دیابت رنج می برد، داشته باشد. یکی از شایع ترین مشکلات پا که بیماران دیابتی با آن مواجه هستند، زخم پای دیابتی است. این زخم ‌های پا یا زخم‌ های باز عمدتاً در قسمت پایین پا ایجاد می‌ شوند و اغلب به دلیل فشار ناشی از کفش ‌های نامناسب ایجاد می‌شوند. از آنجایی که بسیاری از بیماران دیابتی از نوروپاتی یا آسیب عصبی رنج می برند، توانایی خود را برای احساس درد در پاهای خود از دست می دهند. بنابراین ممکن است حتی متوجه نشوند که کفش ‌هایشان باعث زخمی شدن پایشان شده است. کفش های دیابتی خطر زخم پای دیابتی را کاهش و در نتیجه خطر قطع عضو را کاهش می دهند. کفش ‌های دیابتی که به درستی ساخته و نصب شده باشند، حمایت و محافظتی را ارائه می‌کنند که تأثیر آن بر مناطق پرفشار پا را به حداقل می ‌رساند.

انواع پد و کفی خارپاشنه

پد و کفی خارپاشنه برای درمان و پیشگیری از درد ها و آسیب های ناشی از پاشنه پا مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب این پد و کفی ها با ژل ها و سایر مواردی که راحتی را برای پاشنه ی پا فراهم می کنند، ساخته می شوند. انواع پد و کفی های خارپاشنه محکم اطراف پاشنه پا را پوشش می دهند و با همه ی کفش ها قابل استفاده می باشند.

انواع فاصله دهنده انگشت

انواع فاصله دهنده انگشت، برای کاهش و درمان انحراف انگشت مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب از جنس سیلیکون طبیعی می باشند. این فاصله دهنده ها برای افرادی که دچار تغییرات آرتروزی و نا هنجاری‌های دیگر می شوند، موثر خواهد بود. فاصله دهنده انگشت با ایجاد فشاری مخالف تغییر شکل ایجاد شده در انگشتان باعث اصلاح زاویه بین انگشتان می شود. فاصله دهنده انگشت در رفع مشکلات مفاصلی پا که باعث هالوکس والگوس می‌شود نیز موثر خواهد بود.

انواع فاصله دهنده انگشتتاثیر انواع کفی طبی و ورزشی در درمان مشکلات پا

برخی کفی های طبی به طور اختصاصی برای ورزشکاران ساخته می شود و افراد ورزشکار می توانند با انواع کفش های ورزشی از آنها استفاده نمایند. کفی های طبی تاثیرات مثبتی را برای ورزشکاران به همراه خواهند داشت که برخی از این تاثیرات عبارتند از:

  • توزیع متعادل وزن بدن بر روی کف پا
  • اصلاح وضعیت قرارگیری پاها
  • جذب شوک وارد بر پاها
  • کاهش فشارهای ناشی از فعالیت ورزشی

ویژگی کفی طبی سیلیکونی

کفی طبی سیلیکونی اغلب برای افرادی که دچار خار پاشنه، جراحی تاندون لیگامان آشیل، حساسیت در پاشنه یا ضایعات خستگی پاشنه هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. این کفی ها ماده ای به نام سیلیکون ساخته می شوند که تا حد زیادی باعث کاهش درد پاشنه خواهند شد. این کفی ها اغلب شفاف هستند و می توان آن ها را در کفش های مختلف قرار داد. از ویژگی های مهم کفی طبی سیلیکونی می توان به ضد شوک و قابلیت رفع فشار بودن آنها اشاره کرد و این کفی ها بسیار نرم و راحت می باشند و همه ی افراد می توانند از آنها استفاده کنند. از جمله مزایای استفاده از کفی طبی سیلیکونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام بالا
  • غیرقابل جذب
  • جلوگیری رشد باکتریایی
  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • کاهش نیروی برشی

خرید و قیمت کفی طبی سیلیکونی

برای خرید کفی طبی سیلیکونی می توانید به مراکز ارتوپدی و ساخت کفی های طبی مراجعه نمایید. یکی از بهترین مراکزی که کفی های استاندارد و با کیفیتی را مطابق مشکلات و دردهای شما تولید و عرضه می کند، کلینیک کاویان می باشد. شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت کفی طبی سیلیکونی و خرید آن با کلینیک کاویان تماس حاصل نمایید. (شماره تماس: 02191008881)

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

ویژگی کفی طبی‌ ژله ای

کفی طبی ژله ای باعث ایجاد بافت محافظ برای پا و جلوگیری از ساییدگی پا و انگشتان با کفش و بروز درد مورد استفاده قرار می گیرد. برخی دیگر از کفی های طبی ژله ای برای اصلاح قوس زیاد پا، صافی کف پا و رفع مشکلات دردناک پا از قبیل پلانتار فاسیا برای افرادی که دچار مشکلات و دردهای مختلفی در ناحیه پا می باشند ساخته می شود. این کفی ها میزان فشار وارد بر پا را کاهش می دهند و برای افرادی که مدت زمان طولانی را سرپا می ایستند یا پیاده روی های طولانی انجام می دهند، گزینه ی بسیار مناسبی خواهد بود.

خرید و قیمت کفی طبی ژله ای

برای بهره مندی از مزایای کفی طبی ژلی ای، لازم است کفی که تهیه می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. کفی های بی کیفیت ممکن است برای افراد مضر باشند و دردها و مشکلات پا را بیشتر کند. توصیه می شود برای خرید کفی طبی ژله ای به مراکز ارتوپدی باکیفیت و معتبر نظیر کلینیک کاویان مراجعه نمایید و از کیفیت کفی طبی ژله ای که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل نمایید.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

خرید و قیمت کفی طبی ژله ای

خرید کفی کفش و پد کفش اماده

از آنجایی که خرید کفی کفش و پد کفش آماده اغلب به منظور درمان انجام می شود، لازم است برای تهیه آنها به مراکز ارتوپدی معتبر مراجعه نمایید و از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنید. کلینیک کاویان به عنوان یک مرکز معتبر ارتوپدی انواع کفی های کفش و پد کفش آماده را تولید و عرضه می کند و افراد می توانند با مناسب ترین قیمت و اطمینان از کیفیت محصول هر یکی از انواع کفی های طبی مورد نظر خود را سفارش دهند و تهیه نمایند.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

سفارش کفی طبی با اسکن کف‌پا

کفی های طبی اغلب متناسب با پای بیمار و به طور اختصاصی برای افراد طراحی و تولید می شوند. برای ساخت کفی طبی استاندارد، لازم است ابتدا کف پای بیمار اسکن شود و سپس مطابق ساختار کف پا و مشکلات و دردهای بیمار یکی کفی طبی استاندارد و باکیفیت برای فرد ساخته شود. اسکن کف پا توسط پزشک و به وسیله دستگاه های اسکن مخصوص انجام می شود.

سفارش کفی طبی با اسکن کف‌پا

قیمت کفی طبی سفارشی با اسکن

اگر می خواهید یک کفی باکیفیت و استاندارد تهیه کنید، لازم است به مراکزی مراجعه نمایید که دارای دستگاه های اسکن پا باشند و بتوانند متناسب با اسکن کف پای شما یک کفی مناسب برای شما طراحی و تولید نمایند. قیمت کفی طبی سفارشی با اسکن بسته به عوامل مختلفی نظیر سایز پا، نوع کفی طبی، جنس کفی طبی و … متغیر می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت کفی طبی سفارشی با اسکن با کاویان کلینیک در ارتباط باشید.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

جمع بندی

همانطور که گفتیم کفی های طبی برای پیشگیری و درمان ناهنجاری های پا، لگن، کمر و … توسط متخصصان ارتوپد فنی طراحی و ساخته می شود. برای تهیه کفی طبی باید به مراکز ارتوپدی معتبر مراجعه نمایید تا متخصصان آنها مشکلات و آسیب های شما را بررسی نمایند سپس با اسکن کف پا و طی کردن دیگر مراحل اقدام به ساخت کفی طبی متناسب با پای شما کنند.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

دیدگاه غیر فعال است .