کفش طبی بچگانه: مزایای استفاده کودکان از کفش های طبی

 گاهی اوقات فرزندان دچار مشکلاتی از قبیل داخل برگشتگی پنجه پا یا به خارج برگشتگی شدید پا، کف پای صاف و… بوده که ملزم به استفاده از کفش طبی بچگانه می باشند تا بتوانند به راحتی راه رفته و علاوه بر آن به مرور زمان، موجب از بین بردن این ناهنجاری ها گردند. ساختار استخوان پای کودکان تا سن 7 یا 8 سالگی به خوبی شکل می گیرد، بنابراین پیش از این سن با استفاده از کفش طبی اطفال و مراقبت های پزشکی، می توان خطر بروز مشکلات استخوانی در آینده را کاهش داد.

مرکز تخصصی ساخت کفش طبی بچه‌گانه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

محتوا پنهان

کفش طبی اطفال

مراحل ساخت کفش طبی کودکانه با اسکن پا

کفش طبی کودکان دارای انواع ویژگی های بی شماری از جمله قسمت خمیدگی کفش، شکل قالب کفش (خمیده، مستقیم)، فضای مورد نیاز انگشتان پا، نوع و محل قرارگیری کفی محافظ قوس پا، اندازه و نوع کفش می باشند. باید در نظر داشت هزینه، مواد مورد استفاده در ساخت کفش و موارد این چنینی اهمیت چندانی نداشته، اما ویژگی مناسب بسیار اهمیت دارد و در صورت استفاده از کفش نامناسب سبب بروز مشکلاتی برای پای کودکان و نحوه راه رفتن آنها می شود. مراحل ساخت کفش طبی بچگانه در زیر لیست شده است:

  1. مراجعه به متخصص ارتوپدی
  2. اسکن پا
  3. بررسی اسکن و استخراج مشخصه های پا
  4. ساخت کفش براساس ویژگی های استخراج شده
  5. پس از ساخت چک شدن مداوم توسط پزشک متخصص

کفش طبی مناسب برای کودکان در سنین مختلف

کفش طبی کودکان نرم تر، پهن تر،سبک تر و محدود کننده تر هستند. کفش طبی اطفال برای کودکان در سنین مختلف، متفاوت است که در ادامه به بررسی کفش طبی مناسب نوزادان و فرزندانی که تازه راه افتاده اند می پردازیم.

نوزادانی که هنوز راه نرفته اند

برای نوزادان تازه متولد شده که هنوز قادر به راه رفتن نمی باشند (12 ماهه یا بعضی کودکان 18 ماهه) انتخاب کفش طبی مناسب، مشکل نمی باشد. زیرا نمی توانند بهانه گیری کرده یا با آنها راه بروند، بنابراین هر کفشی برای آنها انتخاب شود آسیب چندانی به پای آنها نمی زند و مناسب خواهد بود. مناسب ترین گزینه برای این سن تنها یک کفش سبک است.

فرزندان تازه راه افتاده

برای کودکانی که تازه راه افتاده اند (21 تا 36 ماه) مناسب ترین کفش طبی باید داری ساق بلند بوده تا علاوه براینکه قوزک پاها را محکم گرفته درآوردن آنها برای کودک دشوار باشد. به دلیل نرم بودن و حالت پذیری استخوان پای کودکان در این سن، باید کفش انتخاب شده محکم بوده تا بتوان مشکلات و آسیب ها را برطرف نمود.

کفش طبی کودکانویژگی های کفش طبی کودکان

کفش طبی بچگانه طبق نظر پزشک متخصص ارتوپد و متناسب با پای کودک تنظیم و اندازه گیری می شود که بر اساس تراز کردن پا و مچ پای کودک عمل می کند. این امر موجب اصلاح الگوی راه رفتن، کاهش درد و برطرف کردن مشکلات پا می شود. استفاده از کفی طبی با تقسیم وزن به صورت مساوی بر کف پاها، فشار وارده بر سینه و پاشنه پا را کاهش داده و موجب التیام و برطرف کردن دردهای کمر، زانو و باسن شده و ناهمگونی و برآمدگی انگشتان پاها را کاهش می دهد.

اهمیت استفاده کودکان از کفش طبی

کودکان به دلایل متفاوت از جمله فلج مغزی یا آسیب دیدگی مغزی دچار مشکل و آسیب در ساختار و سیستم پاها و کف پا شده و ملزم به استفاده از کفش طبی اطفال می شوند. کفش طبی کودکان مکانیزم و ساختار پا و مچ پاها را پشتیبانی کرده و برای برطرف کردن مشکلات قوزک پا، راه رفتن، صافی کف پا و موارد این چنینی می باشد. کفش های طبی به وضعیت صحیح راه رفتن، حفظ تحرک و راحتی، رفع درد، برطرف کردن مشکلات و پاها و ناهنجاری‌های مادرزادی و اکتسابی و آسیب فرم استخوان های پا کمک می کند. به همین دلیل استفاده از کفش طبی بچگانه از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

کلینیک تخصصی کفش طبی اطفال و کودکان

کلینیک تخصصی کفش طبی اطفال و کودکان

کفش طبی اطفال و کودکان به صورت مستقیم و تحت نظر پزشک متخصص ارتوپدی ساخته و تهیه شده تا با مراقبت تحت نظر پزشک به طور کامل مشکلات و ناهنجاری مادرزادی کودکان را برطرف نمود. در کلینیک تخصصی با اسکن از پای فرزندان و بررسی فرم و ناهنجاری مشخص شده، مناسب ترین کفش طبی را تجویز می کنند و با بهترین کیفیت اقدام به ساخت کفش مورد نظر می نمایند.

برخی کودکان به صورت مادرزادی از بدو تولد یا در اثر حادثه ای فرم طبیعی خود را از دست می دهند که موجب تاثیر و درد بر سایر اندام ها، مشکل در نحوه راه رفتن، تغییر شکل ستون فقرات و زانوها شده که به مرور زمان و با استفاده از کفش طبی کودکان کاهش یافته و برطرف می گردد. همچنین کودکانی بین 7 تا 12 سال بدون عارضه نیز به دلیل رشد و شکل گیری پاها، استفاده از کفش طبی جهت رشد صحیح مفاصل ضروری می باشد.

مرکز تخصصی ساخت کفش طبی بچه‌گانه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

 کفش طبی بچگانه برای درمان صافی کف پا و ناهنجاری های پای کودکان 

کفش طبی بچگانه برای درمان صافی کف پا و ناهنجاری های پای کودکان

برای کودکانی که دچار آسیب ها و مشکلاتی مانند کف پای صاف، عدم راه رفتن صحیح، داخل بودن پنجه پا و موارد دیگر که چه به صورت مادرزادی چه در اثر حادثه به وجود آمده است، جهت برطف کردن آنها استفاده از کفش طبی کودکان توسط پزشک متخصص ارتوپدی تجویز خواهد شد. به علت رشد سریع پاها در سنین پایین، باید به صورت دائم سایز پای فرزندان چک شده و از سایز بودن آنها اطمینان حاصل نمایید. با استفاده از کفش های طبی به مرور زمان صافی کف پا و ناهنجاری های دیگر پاهای کودکان برطرف خواهد شد. مشکلات و ناهنجاری های رایج پای کودکان که توسط کفش های طبی برطرف می گردند، در زیر لیست شده است.

  •  کف پای صاف
  • برگشتگی انگشتان پا در حین راه رفتن
  • راه رفتن روی پنجه پا
  • ناهنجاری پاچنبری یا کلاب فوت
  • ناهنجاری‌های کف پای کودکان

خرید کفش طبی و راحت بچه گانه

خرید کفش طبی و راحت بچه گانه

برای خرید کفش طبی و راحتی کودکان توجه به چند نکته، به افراد در انتخاب کفش مناسب کمک خواهد کرد. افراد با مراجعه به مراکز ارتوپدی و مشورت با پزشک می توانند، بهترین کفش را برای کودکان تهیه نمایند. در ادامه چند ویژگی مهم که هنگام خرید کفش طبی اطفال باید به آنها دقت شود، آورده شده است.

  • ساخته شده از مواد طبیعی
  • داشتن فضای خالی مناسب برای انگشتان پا
  • ثابت بودن پاشنه پا
  • کفی نرم و انعطاف پذیر
  • ضخیم بودن لبه های کفش
  • از بهتریو و درجه یک ترین مواد تهیه شده
  • دارای پاشنه مناسب و تخت
  • قسمت بالایی سبک و دارای منفذ
  • کفی‌های ضد لغزش

مرکز تخصصی ساخت کفش طبی بچه‌گانه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

فروش انواع کفش طبی کودکان

اگر قصد خرید کفش طبی کودکان را دارید، توصیه می کنیم برای تهیه ی این کفش ها به مراکز ارتوپدی معتبر مراجعه نمایید. در این مراکز با اسکن کف پای کودک شما و تشخیص دقیق مشکلات و ناهنجاری های پای کودک، یک کفش طبی اختصاصی متناسب با پای کودکتان طراحی و تولید می شود. با خرید کفش طبی کودکان از مراکز معتبر ارتوپدی، می توانید از کیفیت کفش خریداری شده اطمینان حاصل نمایید. کفش های طبی کودکان متناسب و باکیفیت، راحتی و مزایای زیادی را برای کودکان شما به همراه خواهد داشت.

اهمیت کفش طبی اطفال (ارتوپدی)

اغلب پدر و مادرها به فکر رشد و نمو صحیح کودکان خود هستند و یکی از مواردی که در سلامت و حفظ عملکرد پاهای کودکان بسیار مهم است، استفاده از کفش های استاندارد می باشد. اگر کودک شما از بدو تولد دچار مشکلات و ناهنجاری در پاها باشد، استفاده از کفش طبی برای آنها ضرورت دارد، اما این سوال برای والدین ایجاد می شود که آیا کودکانی که دچار ناهنجاری یا مشکلاتی در پاهای خود نیستند نیز لازم است از کفش طبی استفاده کنند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت هنگامی که کودک شما شروع به راه رفتن می کند، استفاده از کفش مناسب و استاندارد برای آنها ضروری است. از این رو کفش های طبی کودکان بهترین گزینه برای کودکان خواهد بود و این کفش های طبی موجب حمایت و مراقبت از پای کودکان می شوند.

اهمیت کفش طبی اطفال (ارتوپدی)

قیمت کفش ارتوپدی کودکان

وقتی صحبت از کفش ارتوپدی کودکان به میان می آید، احتمالا یکی از دغدغه ها و سوالات والدین قیمت کفش ارتوپدی کودکان خواهد بود. قیمت کفش طبی کودکان به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است این قیمت برای کودکان مختلف بسته به شرایط و مشکلات یا ناهنجاری پای آنها متغیر باشد. برخی از عواملی که بر قیمت کفش ارتوپدی کودکان تاثیرگذار خواهد بود عبارتند از:

  • مرکز ارتوپدی که برای تهیه کفش طبی کودکان به آن مراجعه می کنید.
  • کیفیت کفش ارتوپدی کودکان
  • سایز پای کودک
  • هزینه اسکن کف پا
  • مشکلا و ناهناری های کف پای کودک

مرکز تخصصی ساخت کفش طبی بچه‌گانه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

نتیجه گیری

تعدادی از کودکان از بدو تولد یا در اثر حادثه از ناحیه قوزک یا کف پاها دچار مشکلات و ناهنجاری هایی می باشند که ملزم به استفاده از کفش طبی بچگانه خواهند بود. این ناهنجاری ها موجب آسیب به ستون فقرات، درد در زانوها و کمر یا راه رفتن نادرست فرزندان می شود که با استفاده از کفش های طبی کودکان به مرور زمان این ناهنجاری و آسیب ها برطرف می گردد.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *