بهترین مرکز پروتز دست مصنوعی در تهران کجاست؟

بهترین مرکز ساخت پروتز دست در تهران کجاست؟ آیا به دنبال بهترین کلینیک ساخت پروتز دست در تهران می گردید؟ تا چه اندازه با کلینیک های ارتوپدی و تخصصی آشنایی دارید؟ در این مطلب علاوه بر معرفی بهترین مرکز فروش پروتز دست در تهران، قیمت دست مصنوعی در تهران را نیز بررسی خواهیم کرد.

کسانی که با عارضه قطع عضو مواجه شده اند، ممکن است در انتخاب پروتز دست دچار مشکل شوند و تصور کنند که باید جهت سفارش این پروتزها به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کنند. اما مراکز ذکر شده تنها روند درمان را بهبود می بخشند و قادر به رفع مشکل قطع عضو نخواهند بود. ساخت پروتز دست را باید به متخصصینی که در کلینیک های ارتوپدی فنی فعالیت دارند سپرد. این امر فوق العاده تخصصی بوده و نیاز به متخصصین با تجربه و با مهارت بالا دارد تا انتظارات شما در حل مشکل قطع عضو را برآورده کند. در ادامه کلینیکی را معرفی خواهیم کرد تا با آسودگی خاطر پروتز مورد نیاز خود را سفارش دهید.

مرکز تخصصی پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

پروتز دست و دست مصنوعی

هدف از ساخت پروتز دست 

قطع عضو عوارضی را به همراه دارد که زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله این عوارض، می توان به اختلال در انجام امور روزمره، از بین رفتن اعتماد به نفس و عدم حضور افراد در جامعه را نام برد. اکثریت افرادی که بخشی از دست یا پای خود را از دست داده اند، به دلیل کاهش اعتماد به نفس، قادر به حضور در جامعه و حفظ روابط دوستانه نخواهند بود. این افراد از رفتارها و قضاوت های دیگران هراس داشته  و به همین دلیل کم تر در جامعه حضور پیدا می کنند. تمامی موارد ذکر شده منجر به ایجاد مشکلات روحی در فرد نیز خواهد شد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت های بسیاری که در علم پزشکی صورت گرفته است، دیگر مشکل قطع عضو جای نگرانی نداشته و می توان با استفاده از پروتزهای ساخته شده توسط کلینیک های تخصصی، عضو قطع شده را جایگزین کرد. با تهیه این پروتزها علاوه بر بازیابی عملکرد دست، زیبایی ظاهری دست نیز باز خواهد گشت. شایان به ذکر است که عامل بسیار مهم در تهیه پروتزها، انتخاب کلینیک معتبر و با سابقه می باشد، زیرا در این کلینیک ها از بهترین متریال استفاده می شود و می توانید پروتزهایی با عمر زیاد را خریداری کنید. کلینیک هایی که به طور اصولی به ساخت پروتز دست می پردازند، موارد زیر را در ساخت دست مصنوعی رعایت می کنند:

  1. شکل اندام بیمار: شکل ظاهری دست بیمار از مهم ترین عواملی است که باید در ساخت پروتزها مورد توجه قرار گیرد. در همین راستا با قالب گیری دقیق از اندام مورد نظر، پروتزی با عملکرد مورد نیاز شما را خواهند ساخت.
  2. فعالیت های روزانه فرد: جهت انجام برخی فعالیت های خاص نظیر کوهنوردی، شنا، رقص، نوازندگی و … مستلزم طراحی و ساخت پروتزهایی با عملکرد ویژه می باشد. امروزه در برخی از کلینیک های تهران به دلیل پیشرفت هایی که در این زمینه به وقوع پیوسته، انواع پروتزهای دست با کارایی های متفاوت ساخته می شود.
  3. شغل بیمار: از جمله عواملی که به هنگام ساخت پروتز باید به آن توجه کرد، شغل بیمار می باشد تا عملکرد مورد نیاز بیمار را در ساخت پروتز در نظر بگیرند. کلینیک کاویان طب با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، بهترین پروتز دست مصنوعی را طراحی کرده و به بیمار ارائه می دهد.

محل قطع عضو و پروتز مناسب آن

همواره پزشکان در تلاش اند تا با وجود آسیب های وارد شده به بدن از قطع عضو جلوگیری نمایند، اما گاهی اوقات نگهداری عضو آسیب دیده به سایر بافت های بدن آسیب می زند و نگهداری آن غیر ممکن می باشد. به همین دلیل پزشکان اقدام به قطع عضو جهت حفاظت از دیگر اعضای بدن می کنند. با توجه به ناحیه قطع شده، پروتزهایی با ظاهر و عملکرد متفاوت ساخته می شود که در ادامه این مطلب به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

  • قطع عضو از مچ به بالا: برای افرادی که دست خود را از مچ به بالا از دست داده اند، پروتزهای مایوالکتریکی و پروتزهای مکانیکی توصیه می شود تا با کمک آن ها به حد امکان عضو از دست رفته کارایی خود را بازیابد و فرد قادر به انجام امور روزمره خود باشد.
  • قطع عضو از مچ به پایین: معمولا افرادی که دچار قطع عضو از مچ به پایین می شوند، پروتزهای زیبایی را مورد استفاده قرار می دهند. به هنگام قطع عضو انگشتان دست، پروتزهای زیبایی جایگزینی بسیار مناسب خواهد بود.

انواع پروتز دست و کاربرد آن ها 

پروتز دست انواع مختلفی را شامل می شود که نسبت به محل قطع عضو دارای بازو و انگشت می باشد. این پروتزها علاوه بر زیبایی، به گرفتن و رها کردن اجسام نیز کمک می کنند. از نظر نحوه انتقال قدرت و دامنه حرکت، پروتزها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در زیر به ذکر آن ها پرداخته ایم:

پروتزهای منفعل: پروتزهای منفعل دسته ای از پروتزها هستند که به عملکرد فیزیکی کمک می کنند، اما به فرد دچار قطع عضو امکان حرکت آزاد و فعال را نمی دهند. از جمله کاربردهای این پروتزها، می توان به انجام فعالیت های سبک روزمره و جایگزینی عضو از دست رفته اشاره کرد. این پروتزها تناسب را میان اعضا برقرار می کنند که از جمله آن ها می توان انگشتان تیتانیومی و مفصل انگشتی را نام برد که مفصل هر دوی آن ها متحرک می باشد. به دلیل تنوع زیاد پروتزها در رنگ، افراد می توانند نسبت به رنگ پوست و سلیقه شخصی خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنند. جنس سیلیکون مادام العمر این پروتزها منجر به ساخت پروتزهایی بسیار شبیه به پوست انسان می شود. لازم به ذکر است که این پروتزهای منفعل قابلیت چاپ نیز دارند.

پروتزهای بدن محور: یکی از ویژگی های مهم این پروتزها، دوام بالای آن ها می باشد. نیرویی که به تحرک پروتزهای بدن محور کمک می کند، از سایر اعضای بدن رفته می شود. در واقع حرکت این پروتزها، توسط قسمت های باقیمانده دست صورت می گیرد. طبیعی و روان بودن این پروتزها و تقلید از حرکات طبیعی دست، سبب محبوبیت بسیار این پروتزها در میان افراد دچار قطع عضو شده است. پروتزهای بدن محور در سه دسته مفصل محور، کنترل کابلی و مچ دست محور قرار می گیرند.

پروتزهای برقی: پروتزهای برقی دسته ای دیگر از پروتزها هستند که با داشتن موتورهای ریز در قسمت انگشتان، به حرکت دست کمک می کنند. کنترل این پروتزها از طریق الکترودهای حسی انجام می شود. از جمله ویژگی های پروتزهای برقی می توان به متغییر بودن میزان حرکت و استحکام آن ها اشاره نمود. کاربر می تواند در موقعیت های گوناگون، حرکت مناسب و مورد نیاز خود را به کار گیرد. به دلیل ویژگی های ذکر شده، می توان این پروتزها را جهت انجام امور سنگین نیز مورد استفاده قرار داد. همانند پروتزهای منفعل، این پروتز نیز تنوع رنگی داشته و می توان رنگ متناسب با دست را انتخاب نمود.

پروتزهای مخصوص فعالیت: از جمله کاربردهای این پروتزها، می توان به انجام ورزش، سرگرمی و فعالیت هایی اشاره کرد که در آن ها به دلیل سنگین بودن فعالیت، امکان آسیب وجود دارد. از سایر کارهایی که با این پروتزها قادر به انجام آن هستید، می توان دوچرخه سواری، کار با چوب و حتی وزنه برداری را نام برد.

پروتزهای ترکیبی: دسته ای دیگر از پروتزها، پروتزهای ترکیبی هستند که از ترکیب که ترکیب 2 یا چند مورد بالا ساخته شده اند. از آن جایی که افراد نیازهای توانبخشی متفاوتی دارند، با استفاده از پروتز ترکیبی می توان عملکرد طبیعی دست آن ها را بازیابی کرد. در صورتی که هر یک از پروتزهای ذکر شده در بالا را دارید به کلینیک کاویان در تهران مراجعه کنید. این کلینیک جدیدترین پروتزهای روز دنیا را با کیفیتی عالی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

پروتز دست

قیمت پروتز دست در تهران

پروتزهای دست قیمت ثابتی نداشته و عواملی نظیر مواد و قطعات به کار رفته و همچنین ناحیه قطع عضو در تعیین قیمت نهایی دست مصنوعی موثر هستند. برخی از افراد در هنگام مراجعه به کلینیک های ارتوپد فنی با قیمت های متفاوتی مواجه می شوند که این تفاوت قیمت برای افراد تعجب آور خواهد بود، اما همان طور که گفته شد، نوع پروتز و سایر عوامل ذکر شده، نقش مهمی در تعیین قیمت ها دارند. پروتزهای هوشمند و مدرن به دلیل کارایی و قابلیت های بالا، هزینه های بیشتری را شامل خواهند شد. در صورتی که قصد آگاهی از قیمت انواع پروتز را دارید، می توانید به کلینیک کاویان در تهران مراجعه کنید و از خدمات بی نظیر و کادر با تجربه آن استفاده نمایید. نکته ای که به هنگام انتخاب کلینیک ساخت پروتز دست باید توجه کرد این است که گول قیمت های پایین برخی مراکز را نخورید، زیرا قطعا قیمت های پایین آن ها ناشی از متریال بی کیفیت در ساخت می باشد.

بهترین پروتز دست در تهران 

اگر کارایی و کیفیت پروتز دست برای شما در الویت است، ما به شما کلینیک فوق تخصصی کاویان طب را پیشنهاد می کنیم. در این کلینیک می توانید پروتزها را سفارش دهید و اکثریت توانایی حرکتی خود را بازیابید. اگر به هر دلیلی نظیر عفونت، سرطان، بدشکلی مادرزادی، جراحت شدید، تروما و تصادفات بخشی از دست خود را از دست داده اید، متخصصین کلینیک کاویان به شما کمک خواهند کرد تا دستی زیبا و کارآمد داشته باشید. در صورت کسب آگاهی بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد پروتزهای دست انواع مختلفی را شامل می شوند که شما عزیزان می توانید نسبت به نحوه حرکت و دامنه حرکت، نوع آن را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که انتخاب کلینیک تخصصی ساخت پروتز، مهم ترین نقش را در این زمینه ایفا می کند. با مراجعه به کلینیک کاویان، بهترین و با کیفیت ترین پروتز مورد نیاز خود را تهیه کرده و به زندگی عادی خود بازگردید. مشاورین ما آماده پاسخ به تمامی پرسش های شما هستند تا با آسودگی خاطر پروتز دست خود را خریداری نمایید.

مرکز تخصصی پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *