درباره پروتز بالای آرنج مکانیکی و پروتز زیر آرنج مکانیکی بیشتر بدانید

در این مطلب قصد داریم پروتز بالای آرنج مکانیکی و پروتز زیر آرنج مکانیکی را بررسی نماییم. به دنبال بهترین پروتز بالای آرنج و زیر آرنج مکانیکی هستید؟ با پروتز مکانیکی دست تا چه اندازه آشنایی دارید؟ با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با پروتزهای مکانیکی دست آشنا کنیم. امروزه قطع عضو دست یکی از مسائل مهمی است که زندگی افراد دچار این عارضه را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را با مشکلات بسیاری مواجه می کند. به همین جهت پروتزهایی طراحی و تولید می شوند تا علاوه بر رشد مهارت ها به بازگرداندن جای اندام فوقانی کمک نمایند.

دست های مصنوعی خود باوری و اعتماد به نفس را در این دسته از افراد افزایش خواهند داد. نسبت به کارایی دست های مصنوعی و نحوه ساخت، می توان پروتزهای دست را در دسته بندی های مختلف از جمله پروتزهای دست زیبایی، پروتزهای مکانیکی، پروتزهای مایوالکتریک و … قرار داد. هدف از نگارش این مقاله بررسی پروتز بالای آرنج مکانیکی و پروتز زیر آرنج مکانیکی می باشد. پس با ما همراه باشید تا پروتزهای دست مکانیکی را از تمامی جوانب مورد بررسی قرار دهیم.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز دست و دست مصنوعی

گزینه های موجود برای پروتز آرنج مکانیکی

به طور کلی برای افراد دچار قطع عضو دست یا تفاوت های مادرزادی در دست، پنج گزینه پروتز وجود دارد که پس از مراجعه به پروتزیست، مناسب ترین پروتز برای شما انتخاب می شود. از جمله عواملی که در انتخاب پروتز در نظر گرفته می شود، می توان به سبک زندگی، سطح قطع عضو و هدف استفاده از پروتز اشاره نمود. در زیر به شرح این پروتزها پرداخته ایم:

  • پروتز غیر فعال: طراحی پروتزهای غیر فعال به گونه ای است که بازو، دست و انگشتان کاملا طبیعی و مشابه دست واقعی می باشد. این پروتز وزن سبکی داشته و در انجام برخی از فعالیت های روزمره به فرد کمک می کند. در برخی از افراد پروتز غیرفعال با مفاصل چند موقعیتی ترکیب شده و در بهبود عملکرد آرنج، شانه، مچ دست و مفاصل انگشت موثر می باشد.
  • پروتز مکانیکی (پروتز با نیروی بدن): پروتزهای مکانیکی توسط نیروی بدن کار می کنند. عملکرد این پروتزها توسط یک سیستم کابلی بوده، به گونه ای که حرکت دادن بازو، شانه، قفسه سینه و بخش بالاتنه، موجب انتقال حرکات به کابل شده و نهایتا منجر به تکان دادن پروتز بالای آرنج مکانیکی و پروتز زیر آرنج مکانیکی می شود. با گذشت زمان و آشنایی بیشتر با پروتز مکانیکی، قطعا احساس بهبودی و راحتی بیشتر در دست و درجه باز شدن آن خواهید داشت. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که کارتان به صورت دستی بوده و به حرکت دادن دست نیاز دارید، از پروتزهای دست مکانیکی استفاده نمایید. این پروتزها علاوه بر دوام بالا و ظاهر طبیعی، قیمت کمتری داشته و انتخاب بسیاری از افراد دچار قطع عضو چه در ناحیه بالای آرنج و چه در ناحیه پایین آرنج می باشند.
  • پروتز مایو الکتریک یا پروتز الکترونیکی: این دسته از پروتزها توسط موتور و باتری کار می کنند و به تامین نیرو و تسهیل حرکت کمک خواهند کرد. با توجه به سطح از دست دادن اندام، اجزای الکتریکی متفاوتی در این پروتزها وجود دارد. حسگرهای موجود در این پروتزها می توانند حرکات ماهیچه ها در بخش های باقی مانده فوقانی بدن را تشخیص داده و با دادن سیگنال، به حرکت دادن دست کمک می کنند.
  • پروتز هیبریدی: ترکیبی از پروتز الکتریکی و پروتز مکانیکی را در پروتزهای هیبریدی شاهد خواهیم بود. این پروتز عملکرد خوبی را ارائه داده و برای افراد دچار قطع عضو از سطوح بالا مانند مفصل شانه گزینه مناسبی می باشد.
  • پروتز مخصوص فعالیت های خاص: برخی از پروتزها را در حالت عادی نمی توان مورد استفاده قرار داد و تنها برای فعالیت های خاص طراحی و تولید می شود. به طور مثال برای افرادی که یک حرفه و ورزش را دنبال می کنند، پروتزهای مخصوص به همان نوع فعالیت ساخته می شود.

در ادامه به شرح کامل تر پروتزهای مکانیکی خواهیم پرداخت تا پس از آشنایی کامل با آن، اقدام به تهیه پروتز دست مکانیکی مورد نیاز خود نمایید.

با دست مصنوعی مکانیکی بیشتر آشنا شوید

دست مصنوعی مکانیکی یکی از پروتزهایی است که به افراد درگیر با قطع عضو دست پیشنهاد می شود. این پروتز یکی از جدیدترین پروتزهای موجود بوده و برای افرادی که دچار قطع عضو از مچ به پایین شده اند بسیار مناسب می باشد. با کمک این پروتزها می توان به خم و راست کردن تمامی انگشتان دست با زاویه 90 درجه پرداخت. دست مصنوعی مکانیکی مزایای بسیاری را به همراه دارد که در زیر به ذکر آن ها خواهیم پرداخت:

  1. کنترل حرکات دست با استفاده از پروتز مکانیکی
  2. برداشتن، فشار دادن و گرفتن اجسام
  3. داشتن ظاهر طبیعی
  4. افزایش اعتماد به نفس در فرد
  5. استفاده از پروتز بدون نیاز به عمل جراحی

بیمار پس از بهبودی و قرار گیری در شرایط مناسب، می تواند جهت سفارش و نصب پروتز اقدام کرده و به انجام مسئولیت های خود بپردازد.

بازوهای مکانیکی مجهز به حسگر و سنسور

در ساخت پروتزهای مکانیکی حسگرهایی به کار برده می شود تا به کمک آن حرکات بازو و دست که مربوط به نخاع می باشد منتقل شود. افرادی که این نوع پروتزهای مکانیکی مجهز به سنسور را مورد استفاده قرار می دهند، می توانند با لمس اشیا آن ها را حس کرده و گاها حتی ضعیف ترین ارتعاشات را نیز متوجه می شوند. این گونه دست های مکانیکی به علت شباهت بسیاری که به دست طبیعی دارد، موجب شده است تا تمایز بین آن ها با دست واقعی سخت به نظر برسد، زیرا در پوشاندن پروتز از اسپری های منحصر به فردی استفاده می شود تا هر چه بیشتر به دست طبیعی شبیه باشد و ظاهری کاملا واقعی داشته باشد.

قیمت پروتز بالای آرنج و زیر آرنج مکانیکی

پروتز مکانیکی

یکی از اساسی ترین موارد به هنگام سفارش پروتز های دست از جمله پروتزهای مکانیکی، هزینه های آن می باشد که به عوامل متعددی وابسته است. از جمله مواردی که تعیین کننده نرخ پروتز دست می باشد شامل سن بیمار، وضعیت او، ناحیه قطع عضو، متریال به کار برده شده و … است. به همین جهت نرخ پروتزهای مکانیکی ثابت نبوده و پس از مراجعه به کلینیک های تخصصی ارتوز و پروتز، قیمت دقیق تعیین می شود. بسته به این که از ناحیه بالای آرنج دچار آسیب و قطع عضو شده باشید یا پایین آرنج، شما متحمل هزینه های متفاوتی خواهید شد. اگر به هر دلیلی نیاز به دست مصنوعی مکانیکی دارید، می توانید جهت آگاهی از قیمت ها به کلینیک تخصصی ارتوز و پروز کاویان مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بهترین مرکز فروش پرتز آرنج مکانیکی

یکی از موضوعات مهمی که باید در خصوص تهیه دست مصنوعی مکانیکی مورد توجه قرار دهید، این است که پروتزها برای هر فرد به صورت اختصاصی و منحصر به فرد طراحی و تولید می شوند و شما جهت خرید دست مصنوعی نمی توانید به یک مرکز فروش مراجعه کرده و پروتزهای آماده و از قبل ساخته شده را تهیه کنید. در صورتی که به هر دلیلی بخشی از دست خود را از دست داده اید ، باید ابتدا به کلینیک های معتبر در این حوزه مراجعه نمایید. بهترین منبع برای تهیه و سفارش پروتزهای مکانیکی، کلینیک های ارتوپد فنی می باشند که مجهز به کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته در این زمینه هستند. یکی از معتبرترین و بهترین کلینیک ها جهت سفارش پروتز بالای آرنج مکانیکی و پروتز زیر آرنج مکانیکی، کلینیک کاویان طب است. این مجموعه تخصصی در زمینه ساخت انواع پروتز و ارتزهای مختلف آماده خدمت رسانی می باشد. این کلینیک امکان مشاوره رایگان را برای شما فراهم کرده است تا به راحتی تصمیم گیری کرده و پاسخ تمامی پرسش های خود را بگیرید.

چگونه با وجود پروتز دست مکانیکی اعتماد به نفس خود را حفظ کنیم؟

گاها دیده شده است کسانی که پروتزهای دست را مورد استفاده قرار می دهند، دچار کمبود اعتماد به نفس هستند. در زیر نکاتی را ذکر خواهیم کرد تا هر چه بیشتر به خودباوری برسید و به راحتی از پروتز دست مکانیکی استفاده کرده و با کاهش اعتماد به نفس مواجه نشوید.

  • با ترس خود روبه رو شوید: ترس شما استفاده از پروتز دست است؟ تنها راه خلاصی از این ترس مواجه شدن با آن است. بنابراین باید بدانید تنها راه نجات شما استفاده مکرر از عضو جدید است تا بتوانید از دست جدید مانند یک دست معمولی استفاده کنید و حتی یک ورزشکار باشید. پس از چندین بار استفاده از دست مکانیکی و کنترل آن، احساس راحتی و قدرت خواهید کرد.
  • کنجکاو باشید: اگر چه ممکن است قطع عضو شما را با چالش های بسیاری رو به رو کند و حتی گاهی منجر به دلسردی شما شود، اما کنجکاوی مداوم به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی پذیرای امکانات جدید مانند استفاده از پروتزهای به روز دنیا شوید و همواره رو به رشد بوده و به دنبال بهترین راه ها برای بهبودی خود باشید. همین امر اعتماد به نفس شما را به حد زیادی افزایش خواهد داد.
  • با خود مهربان باشید: افرادی که به خود سخت می گیرند، معمولا اعتماد به نفس کمی دارند. به طور مثال در اکثر افراد، قطع عضو کاهش اعتماد به نفس را به همراه داشته که در صورت مهربان بودن فرد با خود، می توان راحت تر با این مسئله کنار آمد. در همین راستا افراد دچار قطع عضو باید به جای احساس شکست درونی و نگاه  منفی به خود، شرایط پیش آمده را درک کرده و با استفاده از پروتزهای موجود به بهبود روحیه و افزایش اعتماد به نفس خود کمک نمایند.

نتیجه نهایی

عوامل مختلفی نظیر دیابت، سرطان، نقص مادرزادی، تصادف و … ممکن است منجر به قطع بخشی از دست یا قطع کامل آن شده که می توان با استفاده از پروتز بالای آرنج مکانیکی یا پروتز زیر آرنج مکانیکی (نسبت به محل قطع عضو) به زندگی طبیعی خود بازگشت. این پروتزهای مکانیکی علاوه بر زیبایی، به انجام امور روزمره نیز کمک خواهند کرد. در صورتی که قصد تهیه این پروتزها را دارید، می توانید پس از مشاوره رایگان با متخصصین مجرب کلینیک کاویان طب اقدام به تهیه آن ها نمایید و به راحتی به زندگی عادی خود بازگردید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *