با پروتز بالای آرنج آلمانی و پروتز زیر آرنج آلمانی آشنا شوید

آیا به دنبال بررسی کیفیت و مشخصات پروتز بالای آرنج آلمانی و پروتز زیر آرنج آلمانی هستید؟ با شرکت ساخت پروتز اتوبوک تا چه اندازه آشنایی دارید؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به شما شرکت به نام اتوبوک که در زمینه ساخت بهترین و پیشرفته ترین پروتزهای بالای آرنج و زیر آرنج فعالیت دارد را معرفی کنیم.

در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری را در زمینه ساخت انواع پروتز دست شاهد بوده ایم که همین امر افراد بسیاری را ترغیب به استفاده از این پروتزها جهت پوشاندن عیوب خود و ترمیم بافت های عضلانی کرده است. قطع عضو در ناحیه دست، مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کرده که جهت بهبود عملکرد و رفع بسیاری از این مشکلات، می توان از پروتز بالای آرنج المانی و پروتز زیر آرنج آلمانی استفاده کرد. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پروتزهای آلمانی و شرکت سازنده آن علاقه مندید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

محتوا پنهان

چه عواملی منجر به قطع عضو دست می شوند؟

پیش از آن که به شرح پروتز بالای آرنج آلمانی و پروتز زیر آرنج آلمانی بپردازیم، بهتر است عللی که منجر به قطع دست و نهایتا استفاده از این پروتزها می شوند را معرفی کنیم.

آمپوتاسیون ضربه ای

به طور کلی می توان همه آمپوتاسیون ها را ضربه ای دانست، اما آمپوتاسیون ضربه ای به حالتی اشاره دارد که در آن از دست رفتن اعضای بدن از طریق بروز یک واقعه غیر قابل انتظار و ناگهانی باشد. تصادفات غیر منتظره و قرار گیری در موقعیت های پر خطر از جمله عواملی است که منجر به آمپوتاسیون می شوند. در زیر به ذکر نمونه هایی از آمپوتاسیون ضربه ای پرداخته ایم:

  • تصادفات مکانیکی در محل کار
  • تصادفات جاده ای
  • آسیب های ایجاد شده ناشی از انفجار 
  • آسیب ناشی از شوک الکتریکی 
  • گیر کردن دست بین در خودرو یا ساختمان

این گونه قطع عضوها به دلیل از دست دادن خون، خطرناک بوده و ممکن است خطر جدی زندگی فرد را تهدید کند. در صورتی که پس از حادثه امکان پیوند عضو نباشد، ممکن است پزشک ناچار به جراحی برای قرار گیری درست استخوان در اندام باقیمانده شود.

آمپوتاسیون با جراحی

سالیان زیادی است که پزشکان آمپوتاسیون وابسته به جراحی را به عنوان یک تکنیک حیاتی مورد استفاده قرار می دهند. البته پزشکان همواره در تلاش اند تا حد ممکن از انجام این عمل خودداری کرده و عضو آسیب دیده را نگه دارند و از این راهکار به عنوان آخرین راه درمان استفاده می کنند. آمپوتاسیون عوارض متعددی دارد که یکی از آن ها، از بین رفتن سلول های زنده بافت به طور ناگهانی می باشد که نکروز نامیده می شود. گاهی اوقات از این جراحی پس از آسیب ضربه ای استفاده شده و گاهی برای نجات جان افراد به عنوان یک درمان اورژانسی انجام می شود.

با وجود این که رخ دادن چنین حوادثی ناگوار بوده و زندگی بدون هر بخش از اندام های بدن بسیار سخت و دردناک به نظر می رسد، اما خوشبختانه امروزه انواع مختلف پروتز دست طراحی و تولید می شوند و به رفع نیاز بیماران و کاهش رنج آن ها کمک می کنند. یکی از این شرکت های تولید کننده پروتز، شرکت اتوبوک آلمان می باشد که در سال 1919 تاسیس شده و با نوآوری های جدید، نقش مهمی در زمینه ساخت پروتزهای پیشرفته داشته است.

آمپوتاسیون اندام فوقانی و پروتز مناسب آن 

قطع عضو می تواند در هر یک از بخش های دست اتفاق بیفتد. نسبت به بخش جدا شده دست، آن ها را در دسته بندی زیر قرار می دهیم:

  • قطع عضو ربع حارجی: این دسته از قطع عضو به قطع در نواحی شانه، ترقوه و کتف اشاره دارد.
  • قطع عضو بالای آرنج (میان بازویی): این نوع قطع عضو بین آرنج و شانه صورت می گیرد.
  • قطع آرنج: این آمپوتاسیون در خود مفصل آرنج انجام می شود.
  • قطع عضو زیر آرنج (میان رادیالی): این نوع آمپوتاسیون بین آرنج و شانه اتفاق میفتد.
  • قطع مچ دست: زمانی که مچ دست قطع شود با این دسته از آمپوتاسیون مواجه خواهید شد.
  • قطع استخوان کف دست: در این آمپوتاسیون تنها بخشی از دست از بین رفته و دست توانایی خود را حفظ می کند.

با توجه به موارد گفته شده، می توان از پروتزهای تولید شده مختص همان ناحیه استفاده کرد و به زندگی عادی خود بازگشت. امروزه شرکت اتوبوک آلمان، نوآوری مهمی را در سطح جهانی برای ساخت پروتزهای دست ارائه داده است که یکی از آن ها پروتزهای مایوالکتریک می باشد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با پروتزهای دست اتوبوک آلمان 

شرکت اتوبوک که در زمینه ساخت پروتز فعالیت دارد، یک شرکت آلمانی بوده و مسئول چندین نوآوری از جمله c-leg و Michelangelo می باشند. این شرکت در سال 2017  اقدام به خرید دست رباتیک steeper کرد و به یکی از برترین شرکت ها در زمینه ساخت اندام های فوقانی تبدیل شد. از پروتزهای تولید شده توسط این شرکت، می توان دست bebionic و دست myoelectric را نام برد که در زیر به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

bebionic hand

این پروتز دست را می توان واقعی ترین دست مصنوعی دانست. استفاده از دست bebionic توانایی های از دست رفته فرد را به وی باز خواهد گرداند و تحولی عظیم در زندگی فرد ایجاد می کند. این پروتز آلمانی به انجام اموری از جمله بستن بند کفش کمک کرده و عزت نفس افراد دچار قطع عضو را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. اگر تصور می کنید که پس از قطع عضو دست دیگر قادر به انجام بسیاری از امور نخواهید بود، سخت در اشتباهید، زیرا در پروتزهای بیونیک 14 برنامه موقعیتی مختلف قرار گرفته است که با کمک آن ها می توانید به انجام اموری نظیر باز کردن در، خوردن غذا بدون کمک سایر افراد، حمل کیف و … بپردازید.

در هر یک از انگشتان این دست موتورهای مجزا قرار گرفته است که امکان کنترل دست به هنگام گرفتن اشیا و مدیریت کارهای ظریف را فراهم کرده است. شرکت اتوبوک این پروتز را در 2 اندازه مختلف با 3 مچ دست متفاوت را تولید کرده است تا هر فرد با توجه به ناحیه قطع شده و نیازهای فردی خود، بتواند آن را تهیه نماید. تکنولوژی های به کار رفته در این دسته از پروتزها موجب حرکات کاملا طبیعی در دست شده است. در صورتی که دچار قطع عضو در ناحیه دست شده اید، می توانید این پروتز بالای آرنج آلمانی و پروتز زیر آرنج آلمانی را از سایت کاویان طب سفارش داده و به طور غیر قابل باوری به انجام امور روزمره خود بپردازید.

myoelectric hand

دسته ای دیگر از پروتزهای ساخته شده توسط شرکت اتوبوک آلمان، پروتزهای مایوالکتریک نام دارد که کنترل آن توسط سیگنال های الکتریکی مغز صورت می گیرد. این پروتزها را می توان به عنوان یکی از بهترین و طبیعی ترین جایگزین های دست قطع شده چه در بالای آرنج و  چه زیر آرنج معرفی کرد. تکانه های الکتریکی موجود در اندام باقی مانده به کنترل این پروتز کمک می کنند. الکترودهای قرار گرفته در سوکت پروتز، با دریافت تکانه های عضلات، منجر به حرکات دست می شوند.

شرکت اتوبوک این پروتزها که از طریق مغز کنترل می شود را برای ساعد ارائه کرده است که دلیل این امر کم بودن سیگنال های دریافتی از بازو می باشد. به همین جهت پروتز مایوالکتریک بیشتر برای قطع عضو زیر آرنج استفاده می شود، البته برای قطع عضوهای بالای آرنج نیاز به سیستم های پیچیده تری بوده که اتوبوک راه حل این مشکل را نیز ارائه کرده است. بنابراین در مواجه با هر حالتی از قطع عضو دست، می توانید از پروتزهای این شرکت بهره مند شوید.

چگونگی مراقبت از پروتز دست بالای آرنج و زیر آرنج

طول عمر پروتز دست به نحوه استفاده از آن و مراقبت شما بستگی دارد. در صورتی که قصد دارید پروتز خود را برای مدت زمان طولانی سالم نگه دارید و از هزینه های گزاف جهت تعویض و تعمیر پروتز جلوگیری کنید، لازم به رعایت نکاتی مانند چگونگی نگهداری از پروتز و آشنایی با هر گونه نشانه آسیب دیدگی می باشد. در ادامه به ذکر چند روش برای دوام حداکثری پروتز دست مصنوعی خواهیم پرداخت:

  • اکثریت پروتزها برای انجام امور روزمره طراحی و تولید شده اند و نباید آن ها را در فعالیت های پر فشار و ورزش به کار گرفت. پروتزهای مخصوص ورزش به صورت سفارشی طراحی و ساخته می شوند.
  • از پروتزهای خود در زیر آب استفاده نکنید، زیرا آن ها جهت استفاده در آب طراحی نشده اند، مگر پروتزهای مخصوص شنا.
  • برخی از مواد شیمیایی در صورت برخورد با پروتز، ساختار آن را تغییر داده و به پروتز آسیب خواهند زد. بنابراین از برخورد پروتز با مواد شیمیایی خودداری کنید.
  • نصب دقیق و درست پروتز از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت نصب نادرست، پروتز موجب ایجاد زخم، درد و تاول خواهد شد.
  • کثیف بودن جوراب، سوکت و آستر پروتز منجر به تجمع باکتری، قارچ پوستی و ایجاد بوی ناخوشایند خواهد شد.
  • مراجعه به پزشک و بررسی قسمت های مکانیکی دست به صورت منظم، در دوام پروتز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
  • از دستکاری قطعات مکانیکی پروتز به صورت خودسرانه جدا خودداری نمایید.
  • قرار دادن پروتز بر جاهای مسطح و در حالت افقی را حتما رعایت کنید.

پروتز زیر آرنج آلمانی

سفارش پروتز بالای آرنج آلمانی و زیر آرنج آلمانی

پس از مراجعه به کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز، پروتزیست اقدام به قالب گیری از عضو باقیمانده کرده و به آماده کردن سوکت می پردازد. جهت شخصی سازی پروتز، باید بیمار در کلینیک حضور پیدا کرده و پروتز تهیه شده را امتخان کند و در صورت وجود هر گونه مشکل به رفع آن بپردازد. در نهایت متخصص مرحله آموزش را آغاز خواهد کرد تا بیمار به راحتی از پروتز بالای آرنج یا زیر آرنج خود استفاده کند. در صورتی که قصد تهیه پروتز بالای آرنج آلمانی یا پروتز زیر آرنج آلمانی را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کنید. کارشناسان این کلینیک در تهیه پروتز مورد نیاز به شما کمک خواهند کرد.

قیمت پروتز دست آلمانی

جهت آگاهی از قیمت انواع پروتزها، می توانید از مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک وقت گرفته تا کارشناسان مجرب این مجموعه به پرسش های شما پاسخ دهند. پروتزیست این کلینیک پس از بررسی تمام جوانب نظیر میزان عضو باقی مانده، جنس پوست و … می پردازد و سپس هزینه نهایی را به فرد اعلام خواهد کرد. شایان به ذکر است که بیمه هزینه ای بابت تهیه این پروتزها پرداخت نکرده و تمامی هزینه ها به عهده خود فرد خواهد بود.

جمع بندی

پس از قطع عضو در ناحیه دست، فرد آسیب دیده به دنبال بهترین راه درمان برای بازگشت توانایی های خود خواهد بود که پروتز بالای آرنج آلمانی و پروتز زیر آرنج آلمانی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای این افراد می باشد. پروتز ذکر شده را می توان از مجموعه ارتوز و پروز کاویان با 10 سال سابقه در این زمینه تهیه کرد.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *