موثرترین درمان پاچنبری چیست؟ استفاده از ارتز و بریس کلاب فوت چگونه است؟ برای پاسخ به سوالات خود در زمینه علائم، تشخیص، درمان و استفاده از بریس در درمان کلاب فوت در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کلاب فوت عارضه ای است که تحت عنوان ضایعه پا چنبری یا پا چماقی نیز شناخته می شود، یکی از شایع ترین اختلالاتی است که در غالب موارد علت مادرزادی دارد. این بیماری باعث ایجاد شرایطی می شود که در آن کف یک پا و گاها هر دو پای نوزاد به طرف  داخل مچ پا می چرخد. این بیماری که از هر هزار نوزاد متولد شده، در یک نوزاد ظهور می یابد، روش های درمان گوناگونی نظیر جراحی کلاب فوت و نیز روش های غیر جراحی مانند استفاده از بریس کلاب فوت، به منظور بهبود و کاهش علائم دارد.

مرکز تخصصی درمان پاچنبری کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

محتوا پنهان

علائم کلاب فوت

علائم کلاب فوت

افراد مبتلا به کلاب فوت دارای کوتاهی تاندون ها در داخل پا بوده و استخوان های آن ها شکلی غیر عادی دارند. تاندون آشیل در این افراد تنگ شده و در صورت عدم درمان با استفاده از جراحی کلاب فوت و یا روش های درمانی غیر جراحی افراد دیگر گمان می کنند که فرد مبتلا بر روی مچ پا و یا بر روی کناره های پایش ایستاده است.

نوزادی که با این بیماری متولد می شود، قسمت بالای کف پای وی به طرف پایین و به سمت داخل پا حرکت می کند. فرد مبتلا به بیماری کلاب فوت در حین پیاده روی و قدم زدن دچار درد و ناراحتی در پایش می شود. این بیماری با همان نگاه اول به نوزاد تازه متولد شده قابل تشخیص است و حتی گاهی از طریق انجام سونوگرافی در دوران جنینی نیز می توان به وجود آن در فرد پی برد. افراد مبتلا به پا چنبری گاهی با مشکلات دیگری نظیر اسپینا دست و پنجه نرم می کنند.

دلایل ابتلا به کلاب فوت

اگر چه دلیل اصلی ابتلا به کلاب فوت نا شناخته است، اما پزشکان و متخصصان دلایل گوناگونی را برای ابتلا به آن نام برده اند. یکی از این عوامل که نقشی بسیار عمده در ابتلا به این بیماری دارد، ژنتیک است. بنابراین این بیماری از طریق خانواده منتقل شده اما می توان گفت که این عامل به علت موقعیت قرارگیری جنین در داخل رحم مادر نیست.

از دیگر دلایل ابتلا به کلاب فوت می توان به اختلال در مسیری عصبی _ عضلانی، اختلال در مغز، اختلال در نخاع، اختلال در عصب و یا عضله اشاره کرد. عوامل محیطی نیز نمونه ای دیگر از دلایل ابتلا به پا چنبری هستند. خوب است بدانید که این بیماری به خودی خود درمان نشده و نیازمند استفاده از روش های درمانی غیر جراحی و در صورت لزوم استفاده از جراحی کلاب فوت می باشد تا علائم آن در حد امکان از بین بروند.

خطر ابتلا به کلاب فوت چه افرادی را بیشتر تهدید می کند؟!

خطر ابتلا به کلاب فوت چه افرادی را بیشتر تهدید می کند؟!

جالب است بدانید که احتمال بروز کلاب فوت در نوزادان پسر دو برابر احتمال ظهور آن در نوزادان دختر می باشد. پس یکی از عواملی که خطر ابتلا به کلاب فوت را تهدید می کند، جنسیت فرد است. احتمال ابتلا به کلاب فوت در افرادی که پدر یا مادر آن ها از این عارضه رنج می برند، بسیار بیشتر از سایر افراد است. بدون شک احتمال ظهور این بیماری در نوزادانی که هم پدر و هم مادر آن ها مبتلا به کلاب فوت هستند، بسیار بیشتر است. بنابراین عامل دوم که خطر ابتلا به پا چنبری را تهدید می کند، ژنتیک است.

درمان کلاب فوت

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، کلاب فوت از جمله بیماری هایی است که بدون درمان های پزشکی بهبود پیدا نخواهد کرد. اگر پای فرد مبتلا را بدون درمان رها کنیم، با افزایش سن خطرات و عوارض آن نمود بیشتری پیدا کرده و افزایش می یابند. برای درمان این بیماری روش های غیر جراحی و روش های جراحی کلاب فوت رواج دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

روش جراحی کلاب فوت

روش جراحی کلاب فوت

استفاده از روش جراحی کلاب فوت را پزشکان هنگامی توصیه می کنند که به کارگیری روش های غیر جراحی کلاب فوت به منظور درمان این عارضه، جوابگو و موفقیت آمیز نباشد. جراحی کلاب فوت با هدف تنظیم تاندون ها، رباط ها و مفصل ها در پای فرد و مچ پای وی انجام می گیرد. جراحی کلاب فوت تهاجمی موجب آزاد سازی بیشتر ساختارهای بافت نرم در پا خواهد شد.

در جراحی کلاب فوت پس از آزاد سازی این بافت ها در پای بیمار، جراح نسبت به تثبیت پا با استفاده از پین و گچ اقدام خواهد کرد. جراحی کلاب فوت ممکن است عوارضی همچون سفتی و درد را برای فرد به دنبال داشته باشد. لازم به ذکر است که جراحی کلاب فوت با آرتریت پس از زندگی همراه است! غالبا عمل جراحی کلاب فوت را در سن ۹ تا ۱۲ ماهگی انجام داده و هدف از این عمل جراحی کلاب فوت تصحیح تمام اجزایی است که در بدشکلی پا سهیم شده اند. این بدشکلی ها ناشی از پا چنبری می باشد.

در رابطه با پاهای دارای انواع ناهنجاری ها نظیر افزایش قوس کف پا، نزدیکی متاتارس ها و انگشتان پا به طرف داخل، چرخش پاشنه پا به طرف داخل و… یک روش جراحی کلاب فوت دارای نام بازسازی رباط های صلیبی جلویی و عقبی پا ( قدامی و خلفی) مورد استفاده قرار داده می شود. این جراحی کلاب فوت از طریق برش در قسمت میانی پای فرد بیمار و مچ پای وی انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که این برش به شکل خلفی بوده و در برخی موارد در کناره های جانبی پا توسعه پیدا می کند. در این روش جراحی کلاب فوت به طور معمول چندین تاندون و کپسول و یا رباط مفصل از طریق برش خوردن آزاد سازی می شود. آزاد شدن این بافت ها زمینه قرارگیری پا در موقعیت صحیح را فراهم می سازد. پس از این مرحله جراحی کلاب فوت، سیم های بسیار نازکی را به صورت موقتی و برای مدت زمان ۳ الی ۴ هفته بر روی مفاصل قرار می دهند تا بتوانند به صورت هم راستا شکل بگیرند. پس از قرارگیری صحیح مفاصل، تاندون ها توسط پزشک قطع شده و طول آن ها تنظیم می شود.

سپس برش های موجود را با به کارگیری بخیه های جذبی ترمیم کرده و برای مدت زمان ۶ تا ۸ هفته پای بیمار در شکل و موقعیت صحیح قرار گرفته و سپس گچ گرفته می شود. پس از گذشت ۳ الی ۴ هفته از این گچ گیری، گچ را تحت بی حسی از پای بیمار خارج کرده و نسبت به قالب گیری پا به منظور ساخت بریس سفارشی اقدام و در نهایت پای بیمار را مجددا گچ می گیرند. پس از اتمام دوره گچ گیری، بریس های تهیه شده با هدف برگشت پا به وضعیت سابق مورد استفاده قرار می گیرند

مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت

آشنایی با مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت

نکته بسیار مهمی که در رابطه با اصلاح و درمان کلاب فوت وجود دارد این موضوع است که عارضه کلاب فوت پس از درمان تمایل بسیار زیادی به بازگشت دارد. به منظور جلوگیری از بازگشت و عود مجدد این نا هنجاری نیاز است که فرد توصیه های پزشک در مورد مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت را جدی گرفته و به طور کامل و بدون نقص آن ها را اجرا نماید.

استفاده از اسپلینت به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت استفاده از اسپلینت مخصوص برای یک دوره ۲ تا ۳ ماهه می باشد. فرد باید استفاده از این وسیله را در دوره ۲ تا سه ماهه نخست به صورت ۲۴ ساعته در دستور کار خود قرار دهد. پس از گذشت از این مرحله، بیمار موظف است که به عنوان یکی از مهم ترین مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت، این وسیله را به مدت دو تا سه سال متوالی به هنگام خوابیدن در شب مورد استفاده قرار دهد.

اگرچه ممکن است فرد در روزهای نخست استفاده از این وسیله را بسیار آزار دهنده تلقی کند، اما به مرور زمان به وجود آن عادت کرده و با آن به عنوان یکی از ملزومات و مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت کنار خواهد آمد. گفتنی است که کودک در این دوره می تواند روزانه از کفش های عادی همچون دیگر همسالان خود استفاده کند.

لازم به ذکر است که استفاده از رادیو گرافی به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت برای این دسته از بیماران مگر در موارد خاص، نیاز نیست.

اصول نگهداری پا در گچ به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت

  • گچ گیری بعد از جراحی کلاب فوت معمولا از نوک انگشتان فرد آغاز شده و تا بالای زانوی او ادامه می یابد. لازم است بیمار به عنوان مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت به نکات زیر دقت داشته باشد.
  • ضروری است که فرد در صورت احساس هرگونه نگرانی در اندام گچ گیری شده خود، سریعا با پزشک معالج تماس حاصل نماید. لازم است که فرد صبح همان روزی که باید به پزشک مراجعه نماید، گچ پای خود را در حمام باز کند. پزشک نکات لازم جهت انجام این کار را به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت به بیمار گوشزد خواهد کرد.
  • گچ گیری پای کودکان پس از انجام جراحی عملی دردناک نیست. اما به دلیل نا آشنا بودن کودک با این وضعیت، ممکن ست وی دچار بی قراری شود. به همین دلیل نیاز است که مادران در این دوران با در آغوش گرفتن و نزدیکی مداوم به کودک، ا را از بی قرای دور سازند.
  • همچنین نیاز است که مادران به عنوان یکی از اساسی ترین مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت به این نکته توجه داشته باشند که گچ پای کودک در هنگام تعویض و یا شستن وی نباید خیس و نمناک گردد. نیاز است که قسمت های بالای گچ را به منظور پیشگیری از ایجاد زخم کاملا خشک کند. همچنین جلوگیری از آلوده شدن نواحی بالای گچ به ادرار و مدفوع از دیگر مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت است که مادران باید به آن توجه کنند. زیرا در صورت عدم رعایت، ایجاد زخم و عفونت برای نوزاد را در پی خواهد داشت

استفاده صحیح از بریس به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت

زیر نظر داشتن مرتب پاهای کودک در نخستین روزهای استفاده از بریس به منظور جلوگیری از ایجاد تاول و زخم در پای کودک، یکی از مهم ترین مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت می باشد. اگرچه کودک در اولین روزهای استفاده از بریس احساس ناراحتی می کند، اما پس از گذشت مدتی به آن عادت خواهد کرد. کودکان به دلیل ترسی که از این وسیله دارند، حاضر به امتحان حالات آن نمی شوند. در نتیجه لازم است والدین به کودک خود بیاموزند که او می تواند زانوهایش را در هنگام استفاده از بریس خم و راست کند.

ممکن است پاشنه پای کودک در این دوران دچار تاول و قرمزی گردد. چنین نشانه هایی به معنای عدم قرارگیری صحیح پاشنه پا در کفش می باشد. بنابراین نیاز است که والدین به عنوان یکی از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت به این نکته دقت داشته باشند که پاشنه پای کودک باید به درستی و به طور کامل در کفش قرار گرفته و بندهای آن نیز محکم بسته شوند.

روش های غیر جراحی کلاب فوت

مرکز تخصصی درمان پاچنبری کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

درمان کلاب فوت با استفاده از روش پونستی

در این روش درمانی ضایعه پا چنبری، یک متخصص ارتوپدی به آرامی و با استفاده از دست با هدف اصلاح خم شدگی پا شروع به دستکاری پای نوزاد مبتلا می کند. سپس انگشتان نوزاد به طرف بالا را گچ می گیرند تا پا در موقعیتی صحیح قرار بگیرد. این روش به طور معمول هفته ای یک بار تکرار می شود. در هر جلسه گچ استفاده شده تعویض و هر بار موقعیت پا کمی نزدیک تر به موقعیت صحیح خواهد شد. این فرآیند غالبا در ۴ الی ۱۰ جلسه نتیجه بخش خواهد بود.

درمان کلاب فوت با استفاده از روش گچ گیری

گچ گیری یکی دیگر از روش های درمان کلاب فوت است که پس از دستکاری پا زده می شود تا فرم بد شکل پا به سوی شکل صحیح آن تغییر کند. در این روش ممکن است یک جراحی کلاب فوت کوچک و جزئی به منظور بهبود روند درمان نیاز باشد. این جراحی با هدف آزاد شدن کلاب فوت انجام می شود. پس از این که شکل کف پای بیمار اصلاح شد، نیاز است که وی اس چکمه های متصل به پایه استفاده کند. این کار موجب می شود که پای فرد در بهترین و صحیح ترین موقعیت ممکن قرار گرفته و شکل بگیرد.

استفاده از این چکمه ها برای مدت زمان ۲ الی ۳ ماه و ۲۳ ساعت از شبانه روز توصیه می شود. پس از گذشت این مدت کودک تنها تا سن چهار سالگی و شب ها یا روزها باید از این چکمه ها استفاده کند تا مشکل وی مجددا عود نکند. استفاده از این روش زمانی ثمر بخش خواهد بود که اولا خیلی زود انجام شود و ثانیا چکمه های مذکور طبق دستورالعمل پزشک معالج مورد استفاده قرار گیرند.

انواع بریس طبی در درمان کلاب فوت (پاچنبری) 

انواع بریس طبی در درمان کلاب فوت (پا چنبری) 

پس از اصلاح بیماری پا چنبری از طریق روش های متفاوت یا عمل جراحی استفاده از بریس طبی کلاب فوت به مدت چند سال جهت اطمینان از عدم بازگشت بیماری و اصلاح دائمی ضرورت دارد. اجزای تشکیل دهنده بریس کلاب فوت دو لنگه کفش است که با میله به هم متصل می شوند. با این وسیله طبی پاها در زاویه مناسب قرار گرفته و از برگشت بیماری جلوگیری خواهد شد. بریس پا چنبری با میله ثابت یا متحرک سفارشی سازی می شوند که بر اساس آن به انواع متفاوتی تقسیم بندی می شوند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد:

  • میچل بریس Mitchell Brace
  • مارکل بریس Markell Brace
  • بریس پای معجزه آسا Miraclefeet Brace
  • آیووا بریس Iowa Brace

استفاده از بریس کلاب فوت مناسب چه افرادیست؟

گچ گیری یکی از روش‌های درمانی پا چنبری است و از زمانی که نوزاد یک یا دو هفته است شروع می‌شود و بین 5 تا 7 هفته طول می‌کشد. هنگامی که پا در موقعیت نهایی و صحیح قرار گرفت، جهت اصلاح و جلوگیری از عود آن، استفاده از بریس کلاب فوت برای کودک تجویز می‌شود. نوزادان پسر دو برابر بیش‌تر از دختران ممکن است دچار پا چنبری شوند. همچنین در بازه سنی 4 تا 6 سال اوج بازگشت این بیماری است، بنابراین به تشخیص پزشک و تحت نظر ارتوپد، بهتر است، استفاده از بریس کلاب فوت تا این سن ادامه داشته باشد. این بیماری بر اثر عوامل زیر رخ می دهد.
  1. نقص مادرزادی مانند نخاع یا فلج مغزی
  2. بیماری ژنتیکی، مانند تریزومی ۱۸ (سندرم ادوارد)
  3. کمبود مایع آمنیوتیک، مایعی که کودک را احاطه کرده در دوران بارداری
  4. ابتلا به عفونت زیکا در دوران بارداری
  5. سیگار کشیدن، مصرف الکل، استفاده از داروهای غیرقانونی در دوران بارداری

بریس اولین بار چه زمانی استفاده می‌شود؟ 

ممکن است از همان دو هفته اول زندگی کودکان متوجه بیماری کلاب فوت در آنها شده و با توجه به روش‌های گوناگون درمان، بر اساس شدت بیماری، اقدام به درمان آن نمایید. یکی از روش‌های درمان بیماری پا چنبری، استفاده از بریس کلاب فوت می‌باشد. اما زمان استفاده از آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین زمان برای استفاده از بریس طبی پا چنبری همان روزی است که گچ پاها باز می‌شود، زیرا پا به وضع صحیح برگشته و به موقعیت آن عادت کرده است.

نحوه درمان با بریس کلاب فوت

درمان بیماری کلاب فوت (پا چنبری) باید در سریع‌ترین زمان ممکن پس از تولد آغاز شود، زیرا تاندون‌ها، رباط‌ها و مفاصل کودک تازه متولد شده، تا حد زیادی انعطاف پذیر هستند. در این موقعیت به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالای رباط‌ها و مفاصل، با وارد آوردن فشار مناسب به آنها و قرار دادن پاها در زاویه مناسب، می‌توان موجب برطرف شدن کامل این عارضه شد. برای این کار از بریس کلاب فوت استفاده می‌شود. این بریس طبی تشکیل شده از دو کفش است که با یک میله به هم متصل می‌شوند. بریس پا چنبری دارای ویژگی‌های متعددی جهت عملکردی رضایت بخش هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد:
  1. فاصله بین میله از یک پاشنه کفش تا دیگری برابر با عرض شانه‌های کودک.
  2. کفش‌ها به صورت 60 تا 70 درجه در طرف آسیب دیده چرخانده می‌شوند.
  3. کفش دارای یک کاپ پاشنه است تا از لیز خوردن پا درون کفش جلوگیری کند.
  4. یک “سوراخ بازرسی” در سمت داخلی در پشت کفش وجود دارد که برای بررسی پایین بودن پاشنه استفاده می‌شود.

بریس دنیس براون DENNIS BROWN چیست؟

دنیس براون DENNIS BROWN چیست؟

بریس دنیس براون یک آتل تشکیل شده از میله آلومینیومی سبک و دارای یک دستگیره برای تنظیم فاصله بین آتل است (فاصله مناسب برابر با طول شانه می باشد).  از این بریس با توجه به نیاز پزشکی و وضعیت بیمار، برای درمان بیماری پا چنبری و عدم برگشت آن استفاده می شود. از بریس طبی دنیس براون باید به مدت دو تا سه ماه به صورت تمام وقت و پس از آن، تنها در شب استفاده شود.

نحوه استفاده و تنظیم بریس پا چنبری

از بریس کلاب فوت هر روز به مدت سه ماه استفاده شده، سپس فقط در شب به مدت چهار سال استفاده می‌شود. بریس کلاب فوت توسط متخصص ارتوپدی تنظیم می‌شود. باید در نظر داشت با رشد کودک، کفش‌ها بزرگ‌تر شده و نیاز به تعویض میله خواهد بود که توسط متخصص تهیه می‌شود. در تمام دوران استفاده از این بریس طبی طول میله به اندازه‌ای تنظیم می‌شود که پاشنه کفش‌ها به اندازه عرض شانه‌ها باشد.

توصیه‌های مهم برای بستن بریس 

این بریس طبی بلافاصله پس از برداشتن گچ نهایی توسط پزشکان و پس از آن در خانه توسط والدین تنظیم و استفاده خواهد شد که هر کدام دارای دستورالعمل جداگانه می‌باشند. هنگام بستن بریس رعایت یک سری نکات جهت درمان صحیح و عدم برگشت پا چنبری ضرورت دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

دستورالعمل های نصب بریس برای پزشکان

دستورالعمل های نصب بریس برای پزشکان

  • پاها از جمله باسن و زانو را به آرامی تا حد امکان خم می کنند و نگه می دارند.
  • پاشنه پا را به داخل کفش فشار می دهند (با بند باز یا بند بسیار شل).
  • از طریق سوراخ بازرسی مطمئن می شوند که پاشنه پا پایین است.
  • زبانه را می بندند.پس از چک مجدد بند ها را بسته و سفت می کنند (در صورت استفاده از کفش بندی، ابتدا وسط آن بسته می شود).
  • سپس این مراحل برای پای دوم تکرار می کنند.

دستورالعمل های بریس برای والدین

  • وضعیت پوست وگردش خون به طور منظم بررسی شود.
  • از جوراب استفاده شود اما به طور دائم از چروک نبودن آن اطمینان حاصل شود.
  • دائم برای جلوگیری از اصطحکاک هنگام حرکت، باید محکم بودن بریس چک شود.
  • به طور دائم علائمی مانند قرمزی، تاول ها و سردی انگشتان پا چک شوند.
  • بازی با کودک در هنگام به تن داشتن بریس
  • پیروی از یک برنامه منظم روزانه
  • عدم استعمال لوسیون بر روی پوست
  • جلوگیری از خارج شدن پا از کفش

زمانبندی روزانه استفاده از بریس کلاب فوت و طول درمان با آن

اگر بریس کلاب فوت تجویز شده توسط پزشک متخصص استفاده شود، موجب نتیجه رضایت بخش و عدم برگشت و عود بیماری پا چنبری می‌شود. زمان‌بندی و طول دوره درمان توسط این بریس طبی با توجه به وضعیت خاص هر بیمار، سن و احتمال عود عارضه برحسب سن  کودک توصیه می‌شود. استفاده از بریس پا چنبری به علت عود کردن مجدد بیماری در بازه سنی چهار تا پنج سال، تا همین سن توصیه می‌شود. از بریس کلاب تا سه ماه به صورت دائم باید استفاده شود و پس از آن تنها هنگام خواب بسته می‌شود.

قیمت

قیمت بریس کلاب فوت

بریس های کلاب فوت (پا چنبری) دارای انواع متفاوت است که بر اساس شدت بیماری و سن کودک، تجویز می شوند و هرکدام دارای قیمت متفاوتی می باشد. همجنین با توجه به افزایش سن کودک نیاز به تنظیم مجدد و افزایش رول میله ها و بزرگ شدن کفش ها خواهد بود.

مرکز تخصصی درمان پاچنبری کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

خرید بریس دنیس براون 

بریس دنیس براون اصلاحی را که از طریق روش پونستی به دست آمده است حفظ می کند و از عود پا چنبری جلوگیری می کند. والدین با مراجعه به مراکز ساخت پروتز و ارتوز و معاینه و تشخیص شدت بیماری کودکان، اقدام به تهیه این بریس می کنند. مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با ۱۰ سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره ۹۱۰۰۸۸۸۱ -۰۲۱ در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

پای پرانتزی را می توان در دوران نوزادی در حدود شش تا هشت هفته با دستکاری های ملایم و گچ گیری مناسب اصلاح کرد. بریس کلاب فوت (پای چنبری) دارای دو قسمت است: یک جفت کفش مخصوص و یک میله (فلزی یا آلمینیمی)  که در هر انتهای کفش ها متصل می شود. طول میله به اندازه فاصله بین شانه های کودک است.

مرکز تخصصی بریس کلاب فوت و درمان پاچنبری کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

2 نظرات

  • خیلی سخته که سونو گراف بهت بگه بچه ات پاچنبریه…اونوقت هی دعا میکنی بعد متوجه میشی هرچی دعا کردی هیچ اثری نداشت،بچه دنیا میاد تازه درمانش شروع میشه،بچه ۵ روزه باید پاهاش بره تو گچ!!!!توی گچ پاهاش خارش میکنه،گریه میکنه….نمیدونی مریضه یا داره اذیت میکنه…فقط زمان میتونه تورو با شرایط وقف بده وگرنه مشکلی ازت حل نمیشه،پول که بماند…جلسه ایی بعبارتی هفته ایی ۵ تومن هزینه…فقط صبر صبر صبر،فقط عشق عشق عشق به فرزند میتونه آرومت کنه و بس

  • سلام بیماری پا چنبری تقریبا دومین انومالی مادرزادی هست به این علت هرگز توصیه نمیشه مراحل سقط انجام بشه، من باب همین روی این عارضه هیچ مشکلی وجود نداره و بچه ها باید به سلامت به دنیا بیان و این بیماری کاملا قابل درمان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *