قیمت پروتز چشم مصنوعی چقدر است؟ [برآورد کلیه هزینه ها]

قیمت پروتز چشم مصنوعی


قیمت چشم مصنوعی چقدر است؟ قیمت پروتز چشم مصنوعی نباید دلیلی باشد که شما را از دستیابی به بهترین محصولات و خدمات موجود باز دارد. هزینه پروتز چشم مصنوعی می تواند بسیار متفاوت باشد. یکی از عوامل تعیین کننده قیمت، مدت زمان تولید است. استفاده از فناوری دیجیتال می تواند این مدت زمان را کاهش و کیفیت قطعه را بالا ببرد. یکی دیگر از عوامل مؤثر، وضعیت چشم بوده که آماده سازی و چگونگی وضعیت آن بر هزینه نهایی تأثیر خواهد گذاشت.

مجموعه تخصصی پروتز چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

مهمترین عوامل تأثیر گذار بر هزینه پروتز چشم مصنوعی

برآورد هزینه پروتز چشم مصنوعی در دو مرحله انجام می شود. مرحله ابتدایی شامل جراحی های مورد نیاز جهت تخلیه چشم خواهد بود که بر اساس عارضه وارده، این جراحی برای هر شخص متفاوت است. در طی جراحی برداشتن چشم، بیهوشی عمومی یا آرام بخشی موضعی انجام می شود. سپس جراح، اجزای چشمی را با استفاده از تکنیک تخلیه یا هسته سازی از بین می برد.

پس از برداشت، جراح کاشتی از اکریلیک سخت و پلاستیکی را در حفره چشم قرار داده و آن را به عضلات اطراف متصل می کند. این ایمپلنت وسیله ای سختی بوده که برای قرار گرفتن در عمق حفره چشم ساخته شده است و پروتز چشم روی کاشت های چشمی قرار می گیرد. در نوع دیگری از روش های جراحی برداشتن چشم، استخوان برداشته نمی شود. در طی هر یک از این جراحی ها، یک پوسته پلاستیکی شفاف به طور موقت در پشت پلک قرار می گیرد. این امر از منقبض شدن حفره چشم طی چند هفته اول پس از جراحی جلوگیری می کند.

مطالب مرتبط:

هزینه پروتز چشم مصنوعی

بسته به مورد بیمار، زمان جراحی بین 1 تا 2 ساعت خواهد بود و بر اساس توصیه پزشک، ممکن است نیاز به بستری شدن بیمار به مدت یک هفته باشد. ظرف 2 تا 3 ماه پس از جراحی، با تأیید چشم پزشک، بیمار برای دریافت چشم مصنوعی آماده خواهد شد. در این مرحله، چشم بر اساس شرایط و ظاهر بیمار، شخصی سازی می شود و پس از قالب گیری و ساخت، بر روی چهره فرد امتحان می شود تا با قابلیت امکان ویرایش مجدد، چشم مصنوعی کاملا متناسب با چهره فرد شود.

کمترین و بیشترین قیمت پروتز چشم مصنوعی

با گذشت سال ها، شیوع بیماری های چشمی در حال افزایش بوده که این امر تقاضای چشم مصنوعی را در سراسر جهان بالا برده است. بروز آسیب های شدید، بیماری های مادرزادی چشم و سایر بیماری های شدید چشمی، نمونه مواردی هستند که منجر به از دست رفتن چشم می شوند. استفاده از تکنیک های دیجیتالی، امکان ایجاد کارآمدترین و با کیفیت ترین چشم ها را فراهم می کند. علاوه بر این، به دلیل سرعت بخشیدن به روند تولید، کاهش قیمت ها را نیز به دنبال دارد.

در برخی از موارد، شخص بیمار می تواند از چشم های مصنوعی موجود و از پیش تولید شده استفاده کند که مسلما هزینه کمتری را خواهد پرداخت. برای داشتن یک چشم مصنوعی سفارشی، چشم از لحاظ سایز و اندازه، متناسب با حفره چشم بیمار ساخته می شود و از لحاظ ظاهری، رنگ چشم در قسمت لنز و سفیدی چشم در نظر گرفته می شود. مواد به کار رفته در ساخت چشم، باید به نحوی باشد که دوام استفاده از آن را تضمین و با توجه به امکان جدا شدن چشم، قابلیت شستشو و استفاده مجدد را پشتیبانی کند.

در ادامه بخشی از مقاله سایت healthline را مشاهده می کنید که برآورد هزینه جراحی پروتز چشم و عوامل موثر بر قیمت پروتز چشم مصنوعی آورده شده است:

How much does prosthetic eye surgery cost?
Some medical insurance plans cover the costs of a prosthetic eye, or at least part of the costs.
Without insurance, ocularists may charge $2,500 to $8,300 for an acrylic eye and implant. This excludes the cost of surgery needed to remove your eye, which may be necessary and can be costly without insurance.
Even with insurance, under most plans, you’ll be expected to pay a fee (copayment) during each visit to your ocularist, surgeon, and doctor.
While the surgery itself doesn’t take much time, you may experience pain and nausea in the first 72 hours following surgery. People undergoing this procedure usually have a minimum two-night hospital stay and go home when they feel ready.
You can return to school or work after this point, but you must take care of your surgery dressing and return to the doctor two weeks later for removal of your stitches.
It can take three to four months for the surgery to heal completely.

قیمت پروتز چشم مصنوعی

بهترین قیمت سفارش پروتز چشم مصنوعی

قیمت پروتز چشم در چقدر است؟ جهت انتخاب بهترین چشم مصنوعی متناسب با هر فرد، گزینه های متعددی را باید بررسی نمود. بی شک بهترین گزینه، با کیفیت ترین آن هاست که علاوه بر ایجاد ظاهری طبیعی، دوام و طول عمر استفاده از آن تضمین شده باشد. در بحث هزینه ها، بهترین قیمت همیشه کمترین آن ها نیست. مقایسه قیمت ها باید با در نظر گرفتن کیفیت ساخت، طراحی و جنس مواد به کار رفته انجام گیرد. امروزه پیشرفت تکنولوژی و امکان بهره بردن از دستگاه های دیجیتالی، افزایش دقت و سرعت را به دنبال داشته که این امر فاکتوری تأثیر گذار بر قیمت های نهایی چشم مصنوعی خواهد بود.

هزینه نهایی پروتز چشم مصنوعی

جمع بندی

پروتز چشم مصنوعی به عنوان جایگزینی برای اندام از دست رفته، باید دارای ویژگی ها و قابلیت هایی باشد که به شخص دریافت کننده کمک کند تا با آن بتواند با داشتن ظاهری طبیعی به بهترین شکل فعالیت های شخصی و اجتماعی خود را ادامه دهد. دو فاکتور مهم در اینجا، کیفیت ساخت این اندام مصنوعی و قیمت آن است. مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.


6 نظرات

  • سلام بله در خدمتتون هستیم حتما می تونیم بهتون کمک کنیم نیاز به ویزیت حضوری داره که پروتز براتون ساخته بشه.

  • سلام وقتتون بخیر ، شما میتوانید با مراجعه به کاویان کلینیک جهت دریافت پروتز های اکولار اقدام کنید، این پروتزها زیبایی شما رو برمیگردانند و با ظاهر طبیعی چشم مقابلتان، کاملا یکسان خواهد بود.

  • سلام وقت بخیر، متاسفانه هنوز در دنیا چنین عملی بر روی بیماران انجام نمی شود و هرگونه عمل هایی که وجود دارد به صورت آزمایشی هست و درصد موفقیت خیلی خیلی پایینی دارند.

  • سلام وقت بخیر ببخشید من چشم راستم بر نابیناست تقریبا هم صاف شده ولی پلکم بسته نیست لطفا راهنمایی کنید باید چه کنم چقدر هزینه دارد یه دکتر خوب بهم معرفی کنید ممنون از خوزستان مزاحم میشم

  • باسلام وخسته نباشید:خدارا سپاسگزارم که چینن دانشمندان با ارزشی رانصیب ما مردم ایران نموده اند،،،،،بنده چشم راستم اززمان جنگ تابه حال نابینا میباشد،وهمیشه آرزوی دیدن باآن چشم را داشتم،حال که با داشتن دانشمند با ارزش وتوانمندی همچون،جناب آقای احسان کامرانی پروفسور ودانشمند عزیز که
    ایشان باعث سربلندی وافتخارمردم استان لرستان،وبلکه ایران عزیزوتمام مردم جهان میباشندخداوند وجودشان را برای ماحفظ نمایند،،،بنده نیز به آرزوی دیرینه ی خودخواهم رسید،انشاالله،حال ازشما تقاضامندم،نحوی دسترسی وملاقات بنده را برای پیگیری ودرمان،بفرمائید،تشکررو.
    سپاس خود را اعلام میدارم،مخلص شما اکبریاراحمدی ازاستان لرستان شهرستان بروجرد

  • درودبرشما.من۴۰ساله که چشم راست خود رادراثر انفجار کوکتل مولوتف آهکی از دست دادم ‌مسیر زندگیم بکلی دگرگون شد .حالا میخوام از پروتز استفاده بکنم، دیگه بسه بخدا.امکان راهنمایی وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *