قیمت پروتز پا

قیمت پروتز پا یا قیمت پای مصنوعی به چندین فاکتور مختلف بستگی دارد که تنها تعدادی از آنها تحت کنترل شخص دریافت کننده اندام است. یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار، نوع قطعی عضو می باشد، زیرا هزینه پروتزهای پایین زانو، بسیار کمتر از مواردی است که به زانو نیاز دارند و بیشترین تغییرات قیمت، معمولاً در پروتزهای این قسمت دیده می شود، چرا که مکانیسم های مختلفی برای ایجاد زانوی خم شونده به کار گرفته می شود. چگونگی ظاهر پا، متأثر از جنس مواد استفاده شده خواهد بود که این نیز بر هزینه نهایی تأثیر می گذارد.

مرکز تخصصی پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروتز پا

هزینه پروتز پا چقدر است؟ چه مواردی در تعیین قیمت پای مصنوعی دخیل هستند؟ قطع عضو ترانسبیال یا از دست دادن پا در جایی زیر زانو، به پروتز بسیار کوچکتر از قطع عضو ترانسفرامال یا از دست دادن پا در بالای زانو نیاز دارد. در این موارد علاوه بر اینکه از مواد کمتری استفاده می شود، مفصل زانو نیز لازم نیست، بنابراین هزینه معمولاً کمتر خواهد بود. اگر از موادی استفاده شود که پروتز را به شکل ساق پا درآورده و ظاهر پوست را به آن دهد، هزینه معمولاً بیشتر از مواردیست که هدف تنها داشتن یک عضو کاربردی است. علاوه بر این، ویژگی هایی مانند سایز و وزن شخص دریافت کننده، بر قیمت نهایی تأثیر خواهد گذاشت، چرا که طبیعتا اندازه پا و میزان سبکی و سنگینی فرد، میزان مواد را مشخص می کنند.

پروتز پا با طراحی های ساده، برای کاربردهای سطحی، معمولا قیمت پایین تری نسبت به پای مخصوص ورزش، دویدن یا هدف های خاص دیگر دارند. همانطور که گفته شد، وقتی قطع عضو بالای زانو باشد، هزینه پای مصنوعی بسیار بیشتر خواهد شد. انواع مختلفی از دامنه های قیمتی برای مفاصل زانو وجود دارد که در هزینه های پروتز پا تأثیرگذار خواهند بود. برای مثال هزینه پروتز با زانوی هیدرولیکی، به طور کلی از مواردی که دارای زانوی مکانیکی هستند بیشتر خواهد بود. حرکت هیدرولیکی، راه رفتن طبیعی تر را امکان پذیر می کند و برای قدم برداشتن به تلاش کمتری نیاز است. حرکت روان تر و راحتتر مزیت بزرگیست که با هزینه کردن بیشتر بدست می آید.

  • اندام: باید سبک و وزن کمتری نسبت به همتای واقعی آن داشته باشد.
  • سوکت (اتصال پروتز با قسمت سالم بدن): سوکت برای مطابقت با اندام باقی مانده استفاده می شود که در موردهای گوناگون جهت اتصال نیاز به تغییرات دارد.
  • مکانیزم اتصال: سوکت بخشی از مکانیزم اتصال است. این سیستم از اتصال ایمن اندام مصنوعی به بدن اطمینان حاصل می کند.
  • سیستم کنترل: از کابل (مکانیکی) یا الکترود (الکترونیکی) برای اعمال عملکرد های کنترلی به کار برده می شود.

هزینه پروتز پا

گرانترین قیمت پروتز پای مصنوعی چقدر است؟

گرانترین پروتز پا معمولاً نوعی است که دارای زانوی الکترونیکی باشد. این مدل با باتری کار می کند و برای کمک به راه رفتن طبیعی تر کاربر، از ریز پردازنده هایی بهره برده اند. این زانوها می توانند به افراد در انجام فعالیت هایی از قبیل، نشستن روی صندلی، راه رفتن سریع، راه رفتن روی تپه ها و … کمک کنند. به دلیل کوچک بودن قطعات الکترونیکی به کار رفته در این مدل، نگهداری و تعمیر آنها نیز معمولاً گران تر خواهد بود.

آن دسته از پروتزهای پا که برای اهداف خاصی طراحی می شوند، معمولاً دارای قیمت بیشتری هستند. این پروتزهای ویژه، گزینه هایی برای افرادی هستند که می خواهند کارهایی مانند دویدن یا راه رفتن های سرعتی را انجام دهند، چرا که در این شرایط ساییدگی اندام مصنوعی، به ویژه اندام زانو شدیدتر خواهد بود. به همین دلیل است که پروتز مخصوصی که فقط برای آن نوع فعالیت ها طراحی شده باشد، توصیه می شود.

هزینه متوسط پروتز پای مصنوعی چقدر است؟

جهت برآورد هزینه‌ انواع پروتز پا می توان گفت: طبق مطالعه ای که توسط آكادمی طب فیزیکی و توانبخشی آمریكا انجام شده، بیش از 3500 نفر در آمریكا دچار قطع عضو ترانسفرمال یا بالای زانو می شوند. از این تعداد بیمار، تنها 25٪ تا 30٪ آن ها، پروتز پا و زانو دریافت می کنند که علت اصلی، هزینه آن است. به خاطر داشته باشید که در طول زندگی، ممکن است لازم باشد پای پروتز، چندین بار تعویض شود. بسته به سن، رشد و میزان فعالیت، پروتز می تواند از چند ماه تا چند سال مورد استفاده قرار بگیرد.

از دست دادن اندام در مراحل اولیه، ممکن است موجب کوچک شدن اندام باقیمانده شود و تغییر سوکت، آسترهای جدید یا حتی پروتز را به دنبال داشته باشد. تغییرات سطح فعالیت نیز می تواند نیاز به تغییر پروتز یا ترمیم را ایجاد کند که این موارد، هزینه های کلی را دستخوش تغییر قرار خواهند داد.

قیمت پروتز پا

قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است

قیمت پای مصنوعی چقدر است؟ اگر بخواهید از بیمه درمانی خود برای تهیه پروتز پا استفاده نمایید، ممکن است بخشی از هزینه های شما را بیمه پرداخت کند. قیمت پروتز پا با بیمه، به نوع بیمه ی شما بستگی خواهد داشت. بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت پروتز پا با بیمه به مرکز بیمه خود مراجعه نمایید تا بدانید چه مقدار از هزینه پروتز شما را بیمه پرداخت می کند. مقدار هزینه ای که بیمه های مختلف برای پروتز پا پرداخت می کنند با یکدیگر متفاوت است.

قیمت پروتز پا

قیمت پروتز پا بدون بیمه چقدر است

احتمالا یکی از دغدغه ها برای افرادی که بیمه درمانی ندارند و به دلایل مختلفی ناچار به تهیه و استفاده از پروتز پا می باشند، قیمت پروتز پا می باشد. قیمت پروتز پا بدون بیمه به عوامل مختلفی نظیر نوع پروتز، سطح قطع عضو، جنس پروتز پا و … بستگی دارد. در صورتیکه بیمه درمانی نداید می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت پروتز پا بدون بیمه با کارشناسان کاویان کلینیک در ارتباط باشید.

مرکز تخصصی پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

قیمت جراحی پروتز پای مصنوعی

جراحی پروتز پای مصنوعی برای افرادی که دچار قطع عضو در ناحیه تحتانی خود می شوند، انجام خواهد شد. قیمت جراحی پروتز پای مصنوعی هزینه ی ثابتی نیست و نسبت به عواملی نظیر سطح قطع عضو، با تجربه بودن پزشک جراح، نوع پروتز و … متغیر خواهد بود. اگر به هر دلیلی تصمیم دارید از پروتز پا استفاده نمایید، بهتر است به یک کلینیک ارتوپدی معتبر، نظیر کاویان کلینیک مراجعه نمایید تا بتوانید از هزینه های دقیق پروتز پا و جراحی پروتز پای مصنوعی مطلع شوید.

جمع بندی

پروتز پا به عنوان جایگزینی برای اندام از دست رفته، باید دارای ویژگی ها و قابلیت هایی باشد که به شخص دریافت کننده کمک کنند تا بتواند به بهترین شکل فعالیت های شخصی و اجتماعی خود را ادامه دهد. دو فاکتور مهم در اینجا، کیفیت پروتز استفاده شده و قیمت آن است. مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *