قیمت پروتز دست چقدر است + هزینه سفارش دست مصنوعی

در اینجا قصد داریم به بررسی قیمت پروتز دست مصنوعی و برآورد هزینه های دست مصنوعی بپردازیم. گاهی اوقات در اثر عوامل مختلفی از جمله تصادف، بیماری، جانبازی و حوادث فرد دچار معلولیت در قسمت دست ها شده و برای پرداختن به فعالیت های روزانه به صورت طبیعی نیاز به پروتز دست می باشد. در نظر داشته باشید، نقص عضو در دست ها شامل دو بخش آرنج به پایین (انگشتهای دست تا آرنج) و آرنج به بالا (از آرنج تا کتف) می باشد. پروتزها از جنس بافت های مصنوعی، با توجه به سطح قطع شدگی و عملکرد مورد نظر ساخته شده و جایگزین دست ها و آرنج قطع شده خواهند شد. قیمت پروتز دست بر اساس جنس آنها و سطح عضو قطع شده متفاوت می باشد. در ادامه با نحوه سفارش پروتز دست و برآورد هزینه ها بیشتر آشنا خواهید شد.

مرکز تخصصی پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

پروتز دست و دست مصنوعی

نحوه ساخت و سفارش پروتز دست مصنوعی

در ابتدا فرد جهت سفارش و ساخت پروتز، ملزم به مراجعه به پزشک متخصص بوده تا از انواع پروتز دست موجود در بازار و قیمت های آن مطلع گردد. متخصص بر اساس نیاز بیمار، در خصوص تهیه پروتز مناسب تصمیم گیری خواهد کرد. در مرحله دوم از عضو باقی مانده بیمار قالب نگاتیوی تهیه می شود و قطعات مورد نیاز سفارش داده می شود. در مدت زمان آماده شدن قطعات، یک پروتز آزمایشی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ساخته شده و بیمار به مدت 2 تا 4 هفته از آن استفاده می کند.

در صورت نیاز به اصلاح پروتز، آن را اصلاح نموده و پروتز نهایی نصب شده و مرحله آموزش کار با پروتز به بیمار شروع می شود. مرحله آموزش بسته به پیچیدگی و کارایی قطعات از چند ساعت تا چندین جلسه متغییر خواهد بود. در ادامه با قیمت پروتز دست و عوامل تاثیرگذار بر آن، برآورد هزینه متوسط، گرانترین و ارزان ترین قیمت پروتز دست آشنا خواهید شد.

هزینه پروتز دست چقدر است؟

پروتزها وسایل متحرک می باشند، در نتیجه قطعات آن فرسوده شده و رابط ها نیاز به تعویض دارند. همچنین پروتز دست بر اساس سن فرد (رشد اعضای باقی مانده بیمار) یا وزن آن (کاهش یا افزایش وزن) نیاز به تعویض دارد. بنابراین علاوه بر آن، پس از جایگذاری پروتزها، بیمار مستلزم قبول هزینه هایی از جمله نگهداری، ترمیم و تعمیر خواهند شد. در نظر داشته باشید، گران ترین پروتزها با بیشترین کارایی 3 تا 5 سال دوام داشته و پس از آن به دلیل فرسایش و پوسیدگی اجزا و قطعات نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند.

قیمت پروتز دست مصنوعی به چه عواملی بستگی دارد؟

پروتز دست در دو نوع متحرک و ثابت ساخته می شوند، بنابراین برای تهیه یک پروتز مناسب و خوب باید هزینه های آن را نیز در نظر گرفت. قیمت پروتز دست به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. در ادامه به بررسی موارد تاثیرگذار بر قیمت پروتز دست می پردازیم.

  • زمان ماندن در بیمارستان
  • انجام فیزیوتراپی بعد از انجام پروتز
  • دستمزد پزشک برای انجام پروتز
  • شرکت سازنده پروتز
  • تعویض پروتز بعد از گذشت چند سال
  • رشد اندام های بیمار یا چاقی و لاغری
  • وسعت ناحیه قطع شده
  • نوع پروتز انتخاب شده
  • تکنولوژی ساخت پروتز (برقی، ساده، مکانیکی و موارد دیگر)
  • جنس پروتز و مواد به کار رفته در ساخت آن (آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، تیتانیوم، پلاستیک یا کامپوزیت های کربن)
  • سن بیمار
  • فعالیت های روزانه بیمار
  • حرفه فعالیت بیمار و عوامل سلامتی فرد

گرانترین و ارزان ترین قیمت پروتز دست چقدر است؟گرانترین و ارزان ترین قیمت پروتز دست مصنوعی چقدر است؟

قیمت پروتز دست بر اساس عوال متعدد، برای هر بیمار متفاوت می باشد. پروتزها در انواع متفاوتی از لحاظ جنس ساخت و کارایی آنها که با توجه به مشخصات فرد، مقدار سطع قطع شده و نوع فعالیت روزانه بیمار به صورت سفارشی ساخته می شوند. غالبا افرادی که دچار نقص عضو از ناحیه دست می شوند از دو نوع متفاوت پروتز برای انجام کارها یا فعالیت جسمانی و کارها یا فعالیت های اجتماعی بهره می برند. بنابراین نمیتوان به صورت دقیقی برآورد قیمتی از ارزان ترین یا گرانترین پروتز داشت، پروتز دست، یا با قدرت بدنی کار می کند یا به صورت الکتریکی که به صورت کلی قیمت پروتز دست الکتریکی از مکانیکی بیشتر می باشد. در ادامه به صورت دقیق به بررسی آنها می پردازیم.

  • پروتز الکتریکی دست و انگشت (گران ترین پروتز دست)

این نوع پروتز برای افراد دارای نقص عضو از ناحیه دست که فعالیت جسمانی سبک رو به متوسط دارند، بسیار مناسب خواهد بود. پروتز الکتریکی برای افرادی که می خواهند اختیار دست خود را به دست آورند، گزینه مناسبی بوده و شباهت بسیار زیادی به دست طبیعی دارند. این نوع پروتزها توسط امواج الکتریکی عضو باقی مانده و اعصاب آنها کنترل می شود. نکته قابل توجه معایب پروتز الکتریکی از جمله هزینه گزاف آن، نیاز به شارژ مداوم باتری پروتز و مدت زمان طولانی آموزش بیمار جهت آشنایی و سازگاری با آن می باشد.

  • پروتز دست و انگشت مصنوعی که به کمک انرژی بدن کار می‌کنند

یکی از قوی ترین و با دوام ترین نوع پروتزها بوده که با کمک انرژی بدن کار می کند. به دلیل ساخت راحت و کاربرد بالا، شرکت ها بسیار به تولید این نوع پروتز می پردازند.

  • پروتز منفعل کارکردی دست  (ارزان ترین پروتز دست)

در این نوع پروتز به دلیل عدم وجود قطعات متمرکز، تنها برای حمل کردن، کشیدن، هل دادن و ثابت کردن اشیا استفاده خواهد شد و به دلیل عدم کارایی بالا جزء ارزان ترین پروتز موجود می باشد. پروتز منفعل با قالب گیری از دست سالم تهیه شده و تطبیق آن با رنگ و ساختار پوست موجب جلب توجه کم تر می گردد. این پروتز از فلز ساخته شده و با مواد سبک مانند سیلیکون یا کائوچو روی آن را روکش می کنند.

برآورد هزینه متوسط قیمت پروتز دست

برآورد هزینه متوسط پروتز دست

یکی از مهم ترین مسایل مربوط به پروتز، هزینه آن بوده که ممکن است فرد از پس هزینه های سنگین بر نیاید، بنابراین با مراجعه به پزشک متخصص مناسب ترین پروتز بر اساس نیاز خود با هزینه متوسط انتخاب می نماید. متخصص با اطلاع از جنس و نوع پروتز بر اساس نیاز فرد و سطح عضو قطع شده درصدد برآورد هزینه بر می آید. نکات متفاوتی موجب افزایش یا کاهش هزینه ها می گردد که با رعایت آنها می توان هزینه ها را به صورت چشمگیری کاهش داد و پروتزی با قیمت متوسط انتخاب نمود.

  1. پروتزها در انواع متحرک و ثابت ساخته شده که از نظر هزینه با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و هر کدام از آنها دارای قیمت های متفاوتی می باشند. پروتز متحرک از پروتزهای ثابت گران تر می باشند.
  2. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در پروتز دست ماندگاری آنها است. در صورت نداشتن ماندگاری بالا، فرد هر سال ملزم به تعویض آن بر اثر فرسایش قطعات خواهد بود که موجب بالا رفتن هزینه های بیمار می گردد.
  3. پروتزهای مکانیکی دارای قیمت های بسیار بالاتری نسبت به نوع مکانیکی یا سیلیکونی می باشند، در نتیجه هنگام انتخاب پروتز باید هزینه ها را مد نظر قرار داد در غیر این صورت هزینه ها بسیار زیاد می شوند.
  4. افرادی که دارای تحرک کمتر بوده یا هنگام عدم استفاده، پروتز را جدا کرده و آن را متصل نکنند، قطعات دیرتر دچار فرسایش شده و ماندگاری آن بالاتر می رود. در نتیجه امکان ماندگاری آنها افزایش پیدا می کند و در هزینه ها صرفه جویی می شود.
  5. جنس مواد به کار برده در ساخت پروتز، تاثیر به سزایی در قیمت پروتز دست دارد. که با انتخاب مناسب می توان، پروتزی مناسب با قیمت متوسط انتخاب نمود.

نتیجه گیری

با پیشرفت علم افرادی که دچار معلولیت دائم در ناحیه دست شده اند با استفاده از پروتز دست می توانند به انجام کارهای روزانه عادی بپردازند. همانگونه که گفته شد، پروتز دست از نظر کارکرد دارای دو نوع مکانیکی و الکتریکی هستند. مکانیکی با انرژی بدن کار کرده و مناسب برای افرادی که فعالیت جسمانی سنگین دارند (ورزشکاران) بوده، الکتریکی باتری خور بوده و با اعصاب و موج الکتریکی ارسال شده از عضو باقی مانده کار کرده و برای افرادی که فعالیت جسمی سبک دارند مناسب می باشند. بنابراین قیمت پروتز دست با توجه به عوامل یاد شده، متفاوت خواهد بود.

مرکز تخصصی پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید


بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *