ساخت کفی طبی و نحوه قالب گیری از کف پا

ساخت کفی طبی پا جهت حمایت و راحتی پا صورت می گیرد. کفی های طبی به صورت سفارشی و به طور کامل مطابق با ساختار پا طراحی می شوند. این ارتزها پس از ارزیابی کامل پاها، مچ پا و ساق پا، توسط متخصص به منظور اصلاح ساختاری و آسیب شناسی منحصر به فرد پای فرد آماده می شوند. کفی های طبی پا به منظور رفع نواقص ساختاری و کنترل حرکات غیر طبیعی پا مورد استفاده قرار می گیرند. در بسیاری از موارد، استفاده از کفی مناسب به صورت منظم، درد پا ناشی از حرکت غیر طبیعی را درمان خواهد نمود. جنس کفی های طبی معمولاً از مواد نیمه سفت و سخت مانند پلاستیک یا گرافیت می باشد.

مرکز تخصصی ساخت کفی طبی کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید

محتوا پنهان
اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

دلایل استفاده از کفی و کفش طبی چیست؟

کفی‌های طبی جهت بهبود علائم آسیب‌های مختلف به کف پا، قوزک و یا کمک به افراد مبتلا به دیابت یا آرتروز استفاده می‌شوند. در بسیاری از موارد جهت تسریع روند درمان، به فردی که دچار بیماری هایی از قبیل التهاب غلاف کف پا، متاتارسژی، نوروماس، بورسیت، تاندونیت، زخم پای دیابتی و درد پا، مچ پا و پاشنه شده باشد، استفاده از کفی های طبی تجویز می شود. ساخت و قالب‌گیری کف پا، شامل فرایندی است که در آن کفی‌های سفارشی، از طریق ارزیابی بیومکانیکی به ‌وسیله‌ی تکنیک‌ های مختلف قالب‌ گیری پا و به دست آوردن تصویری سه بعدی از کف پاها، ساخته می‌شوند.

ساخت کفی طبی پا چه مزایایی دارد؟

کفی های طبی به منظور پوشیدن در داخل کفش طراحی می شوند. کفی از جمله ابزارهای کمک درمانی است که قابل تهیه از فروشگاه های پزشکی می باشد، اما توجه فرمایید جهت استفاده درمانی از کفی ها، باید از گزینه ای متناسب با ساختار پا و منطبق بر مشکلات خود بهره ببرید. اسکن و قالب گیری کف پا توسط پزشک متخصص صورت می گیرد و با استفاده از نتایج ارزیابی و قالب گیری، کفی طبی مناسب پای شما ساخته خواهد شد. استفاده از کفی سفارشی برای انواع بیماری های پا، از جمله قوس، صافی و درد پا و ساق پا مفید است. آنها می توانند کف پاهای شما را به طور کامل پوشش دهند و قوس ها را به فرمی مناسب حمایت نمایند. در نظر داشته باشید که این ابزار درمانی نمی تواند مشکلات بیومکانیکی پا، یا مشکلات طولانی مدت پا را درمان کند.

مزایای ساخت کفی طبی

چرا باید از کفی ‌های سفارشی استفاده کنیم؟

کفی‌ های طبی برای حفظ و بهبود هم ‌ترازی استخوان‌ های واقع در کف پاها و پاها طراحی می شوند و در واقع، به عنوان تکیه گاه کف پا، در کفش مورد استفاده قرار می گیرند. کفی های طبی سفارشی با توزیع نواحی فشار و هماهنگ وزن پاها، از ایجاد بسیاری از درد ها و آسیب ها در نواحی کف پا، ساق پا، لگن، کمر و گردن جلوگیری می کنند. انواع مختلف کفی طبی با هدف اصلاح ساختار کف پا از قبیل پاشنه، قوس کف پا یا سینه پا طراحی و استفاده می شوند.

اسکن کف پا

بهترین مرکز ساخت کفی طبی در تهران

در مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی، با کمک روش‌های مدرن از جمله اسکن سه بعدی کف پا، انواع کفی طبی برای رفع مشکلات کف پا، تحت نظر متخصصین با تجربه ساخته می‌شود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بهترین مرکز ساخت کفی طبی

مراحل ساخت کفی طبی

کفی طبی سفارشی به آن دسته از کفی‌هایی گفته می‌شود که بر اساس اسکن قالب پای شما و با هدف بهبود مشکلات ساختاری پا طراحی می‌‌شوند. این نوع کفی‌ها یک ابزار اصلاح کننده و کاربردی هستند که به خوبی از پا محافظت می‌کنند و به اصلاح مشکلات بیومکانیکی خاص پا، کمک می‌‌ کنند. برای تهیه این نوع کفی، پزشک اقدام به تهیه قالب سه بعدی پای شما می‌کند و سپس طرح مورد نظر را می‌سازد.

بهترین راه برای تشخیص نیاز به استفاده از کفی طبی، مشاوره با پزشک می‌باشد. پس از تجویز کفی طبی، بایستی جهت بررسی کفی به پزشک مراجعه شود. پزشک و سازنده کفی طبی، ارزیابی کاملی انجام خواهند داد تا از مناسب بودن کفی طبی برای رفع عارضه فعلی اطمینان حاصل کنند. همچنین سازنده کفی پس از ارزیابی، قادر خواهد بود که کفی را به دقت و کیفیت بالا برای بیمار طراحی کند. سازنده کفی طبی جهت طراحی و ساخت کفی اقدامات زیر را انجام خواهد داد:

  • بررسی مشکلات قامتی و نحوه صحیح ایستادن با ارزیابی بیومکانیکی کامل اندام‌های تحتانی از کف پا تا کمر و بررسی حالت های بدن در هنگام ایستادن، راه رفتن و دویدن
  • قالب ‌گیری دقیق کف پا، جهت ساخت یک کفی طبی متناسب با شراط فیزیکی بیمار
  • ساخت کفی‌ های مخصوص پای بیمار، برای بهبود وضعیت تقارن، تراز و تعادل بدن

نحوه ساخت و قالب گیری کفی طبی

انواع روش‌ های قالب‌ گیری به منظور داشتن تصویری 3 بعدی از ساختار کف مورد استفاده قرار می گیرند. سازنده کفی های طبی با استفاده از قالب اخذ شده از هر بیمار و ارزیابی های کلی شخص، کفی متناسب را می سازد.

قالب‌ گیری کفشی

این روش قالب‌ گیری با استفاده از قالب فایبر گلاس انجام می شود و به جای ساخت قالب گچی رول شده به دور پا، با یک قالب جوراب انجام می‌شود.

قالب‌ گیری فومی

قالب‌گیری با باکس و قالب‌های فومی شامل قرار دادن کف پا در یک جعبه فومی در حالت ایستاده می باشد. این تکنیک برای بیمارانی به کار می‌رود که ناهمترازی قسمت جلوی پا نسبت به عقب پا را نداشته باشند.

قالب‌ گیری دستی

قالب گیری دستی به دلیل اینکه در آن، از حالت کف پا یک قالب گچی گرفته می‌شود، می‌تواند یک روش‌ کاربردی باشد. این روش با استفاده از یک قالب کفشی پلاستری یا باند گچی انجام می‌شود. در این تکنیک، پلاستر مستقیماً روی کف پا زده می‌شود تا فرم و شکل کف پا را بگیرد.

اسکن سه بعدی کف پا

دستگاه های اسکن کف پا، کلیه قوس ها و ناهنجاری های کف پای را جهت بررسی و ساخت کفی مناسب اندازه گیری می کنند. با اسکن سه بعدی کف پا، تصویری سه‌ بعدی از بخش پلنتار کف پای انسان، با هدف ساخت کفی‌ های طبی سفارشی ثبت می شود. اسکنر رزولوشن استاندارد، اطلاعاتی دقیق و کامل از کل سطح کف پا در حالت بدون وزن، نیمه وزن یا وزن کامل بدن روی پا می‌گیرد.

هزینه ساخت کفی طبی (حداقل و حداکثر) چقدر است؟

برآورد قیمت ساخت کفی طبی بر اساس معیار های متعددی تعیین می گردد. ارزیابی ساختار بدنی فرد در ابتدا توسط پزشک انجام می شود و در صورت تأیید نیاز به استفاده از این وسیله، دستور ساخت را در نسخه اعلام می کند. همانطور که گفته شد روش های قالب گیری متعددی وجود دارد که بر اساس شرایط فیزیکی بیمار، روش قالب گیری مناسب، جهت ادامه روند ساخت سفارشی کفی انتخاب می شود. چگونگی انجام این مراحل و متریال انتخابی در ساخت، همگی فاکتورهای تعیین کننده هزینه نهایی می باشند.

جمع بندی

کفی طبی جهت تسکین درد و جلوگیری از بروز درد در قسمت ‌های مختلف پا و بهبود تعادل و عملکرد پا مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود درد شدید در کف پا، پاشنه پا، ایستادن برای مدت طولانی، قوس کف پا، چرخش پا به سمت داخل و خارج از جمله دلایل نیاز به ساخت کفی طبی سفارشی می باشند.

مرکز تخصصی ساخت کفی طبی کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید

2 نظرات

  • سلام با کفی های طبی تا حدود یک سانت یک سانت و نیم قابل جبران هست و با کفش های طبی تا 6 الی 7 سانت ماکسیمم تا 8 سانت و بالاتر از 8 سانت رو پیشنهاد پروتزهای مکمل رو میدیم.

  • سلام
    فرزندم هفت سال دارد و از بطن مادر کف پا صاف دارد و ما در افغانستان هستیم آیا بدون حضور مریض شما کفی و کفش مخصوص را میسازید
    منتظر جواب تان هستم
    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *