ساخت پروتز بالای آرنج و زیر آرنج در ایران چگونه است؟

در ایران کدام نوع از پروتزهای دست تولید می شوند؟ آیا با بهترین مرکز فروش پروتز دست در ایران آشنایی دارید؟ در این مقاله به شرح پروتزهای دست ساخته شده توسط متخصصان و مهندسان ایرانی خواهیم پرداخت. پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. طی سال های اخیر، جوانان و متخصصان فعال در ایران با تکیه بر توان داخلی خود، موفق به ساخت انواع پروتزهای مصنوعی دست و حتی صادرات آن ها شده اند. از جمله پروتزهای دست تولید شده توسط شرکت های ایرانی، می توان به دست الکترونیکی، انگشت و دست مصنوعی، مچ و آرنج الکترونیکی و روکش دست مصنوعی اشاره کرد. تا کنون تنها 5 کشور موفق به ساخت این پروتزها شده اند که ایران نیز در میان این کشورها قرار دارد. در حال حاضر می توان پروتز بالای آرنج ایرانی و پروتز زیر آرنج ایرانی را برای قطع عضو در هر ناحیه دست با قیمت های پایین تر نسبت به پروتزهای ساخته شده توسط سایر کشورها با کیفیت بالا تهیه کرد. شایان به ذکر است که این پروتز از سیلیکون ساخته می شود و جایگزین مناسبی برای بخش های قطع شده دست با عملکرد و وظایف مهم هستند. با ما در ادامه همراه باشید تا به شرح انواع پروتزهای ساخته شده توسط متخصصان ایرانی بپردازیم.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

محتوا پنهان
پروتز دست و دست مصنوعی

با پروتز دست الکترونیکی ایرانی آشنا شوید

یکی از مهم ترین اعضای بدن که وظیفه انجام بسیاری از فعالیت های روزانه را به عهده دارد، دست می باشد. با قطع عضو در هر ناحیه از دست، زندگی فرد به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و فرد با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. جهت کاهش تاثیرات منفی عارضه قطع عضو، می توان از پروتزهای دست که کمبودهای ناشی از قطع عضو را کاهش می دهند، استفاده نمود. یکی از این پروتزها دست مصنوعی الکترونیکی می باشد که محققان ایرانی موفق به ساخت آن با یک چهارم هزینه نمونه های خارجی شده اند. از بخش های تشکیل دهنده پروتز، می توان باتری های قابل شارژ، دو عدد حسگر حرکتی، بخش های مکانیکی و مدار الکترونیکی را نام برد.

نحوه کار این پروتزهای بالای آرنج ایرانی و زیر آرنج ایرانی به این صورت است که پس از نصب پروتز، حسگرهای موجود در آن، به تبدیل حرکات عضله دست به فرمان الکترونیکی کمک می کنند و آن را به بخش مکانیکی منتقل خواهند کرد. در نتیجه این امر، بخش مکانیکی که نقش انگشتان دست را ایفا می کند، باز و بسته شده و نهایتا فرد دچار قطع عضو قادر به تکان دادن دست، گرفتن اشیا و حتی نوشتن می باشد. حسگرهای پروتز دست را می توان به راحتی تنظیم کرد، به گونه ای که فرد پس از آموزش به سادگی ظریف ترین کارها مانند برداشتن فنجان چای را انجام می دهد. ساخت این پروتزها در ایران و تهیه آن علاوه بر صرفه جویی در هزینه، موجب کوتاه تر شدن زمان تعمیر خواهد شد. لازم به ذکر است که ساخت این پروتزها، منحصر به فرد بوده و در طراحی و ساخت آن، خواسته ها و نیازهای فرد در نظر گرفته می شود. استفاده از یک اسپری مخصوص روی پوشش پروتز، آن را به بازوی طبیعی انسان شبیه کرده و تمایزگذاری بین آن ها را دشوار کرده است که این ویژگی در پروتزهای ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در ادامه به شرح دست الکترونیکی کنترل شونده از طریق شستی و دست الکترونیکی کنترل شونده از طریق سیگنال های مغزی خواهیم پرداخت.

پروتز دست الکترونیکی_کنترل از طریق شستی

این نوع دست مناسب افرادی با قطع عضو از ناحیه ساعد یا بازو می باشد. در این پروتز دست، هر 5 انگشت دارای موتور مجزا بوده و هر یک از انگشتان به تنهایی قابلیت باز و بسته شدن را دارند. از سایر ویژگی های این پروتز، می توان به هم رنگ بودن با پوست طبیعی فرد، هم بافت دست سالم و داشتن وزن سبک اشاره کرد که وزن سبک آن استفاده از این پروتز را برای افراد دچار قطع عضو به مراتب راحت تر کرده است. بنابراین در صورتی که دچار قطع عضو از ناحیه ساعد یا بازو شده اید، می توانید پروتز بالای آرنج ایرانی را تهیه کرده و عملکرد خود را بهبود ببخشید.

پروتز دست الکترونیکی_کنترل از طریق سیگنال های مغزی

این نوع از پروتز دست که از طریق سیگنال های مغزی کنترل می شوند، بسیار منحصر به فرد بوده و با داشتن قابلیت های زیاد، انتخاب بسیاری از افراد دچار قطع عضو می باشد. سرعت باز و بسته شدن انگشتان این پروتز دست الکترونیکی را می توان در 3 مدل تند، متوسط و کند کنترل کرد. در هر یک از انگشتان این پروتز نیز موتور مجزا به کار برده شده است تا هر انگشت توانایی حرکت را داشته باشد. یکی از مهم ترین ویزگی های این پروتز بالای آرنج ایرانی و زیر آرنج آیرانی، بی صدا بودن موتور انگشتان در هنگام باز و بسته کردن آن ها می باشد. پروتز الکترونیکی کنترل شونده از طریق سیگنال های مغزی علاوه بر نصب آسان، وزن کمی دارد و به راحتی می توان انگشتان را از طریق سیستم عصبی کنترل کرد. داشتن برد الکترونیکی و باتری لیتیومی از دیگر ویژگی های این محصول ایرانی با کیفیت می باشد.

استفاده از آرنج الکترونیکی ایرانی 

پس از آگاهی یافتن بیمار آسیب دیده از ضرورت قطع عضو، طبعا فرد دچار سردرگمی و ناراحتی شدید خواهد شد. مدیریت زندگی پس از بحران قطع عضو، به فرد در بهبود عملکرد کمک خواهد کرد. اندام های مصنوعی ساخته شده در ایران در بازیابی توانایی های از دست رفته بیمار کمک شایانی خواهند کرد، به خصوص در افراد دچار قطع عضو از ناحیه آرنج. آرنج الکترونیکی مصنوعی در زندگی این افراد نقش مهمی را ایفا کرده و شوق زندگی را در آن ها به طور چشمگیری افزایش خواهد داد، زیرا افرادی که از ناحیه آرنج دچار قطع عضو شده باشند، عملا کارایی دست خود را از دست داده اند، اما آرنج الکترونیکی همانند آرنج طبیعی به خم و راست شدن دست کمک کرده و دامنه حرکتی زیادی را به فرد خواهد داد. در این نوع پروتز نیز هر انگشت دارای موتور مستقل بوده و با داشتن روکش زیبا و طبیعی، اعتماد به نفس فرد را برای حضور در جامعه افزایش خواهد داد. بنابراین پروتز زیر آرنج ایرانی را می توانید در قطع عضوهای آرنج به پایین مورد استفاده قرار دهید و عملکرد حرکتی خود را همانند گذشته حفظ کنید.

آمادگی برای جایگذاری پروتز دست ایرانی

در صورتی که پزشک استفاده از پروتز دست را برای فرد آسیب دیده مناسب ببیند، شروع به دادن تمرینات و برنامه های توانبخشی می کند تا بیمار را از لحاظ جسمانی و روحی آماده استفاده از پروتز کند. اولین قدم در این زمینه، کاهش حساسیت پوست عضو قطع شده جهت جایگذاری راحت تر پروتز می باشد. از جمله اقداماتی که برای کاهش حساسیت در انتهای پوست بیمار انجام می شود، عبارتند از:

  • با حوله صورت، به پوست باقیمانده به طور ملایم ضربه زده می شود.
  • با بستن عضو به صورت محکم، ورم کاهش یافته و از جمع شدن مایع در اطراف و داخل عضو آسیب دیده پیشگیری می شود.
  • برای پیشگیری از باقی ماندن اسکار به طور گسترده بر روی عضو باقیمانده، پوست اطراف استخوان را مالش می دهند.
پروتز زیر آرنج ایرانی

با تمرین های مختلفی که متخصص فیزیوتراپی به بیمار آموزش می دهد، عضلات باقی مانده تقویت شده و انرژی بیمار افزایش می یابد. بنابراین بیمار آمادگی لازم جهت دریافت پروتز بالای آرنج ایرانی و پروتز زیر آرنج ایرانی را کسب خواهد کرد.

مشخصات دست مصنوعی هوشمند ساخته شده در ایران

همان طور که گفته شد، متخصصان ایرانی با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و ویژگی های ارگونومیک، موفق به ساخت پروتزهای دست شده اند که دارای عملکرد و کارایی بی نظیر بوده و آن ها را از سایر دست های مصنوعی متمایز می کند. در زیر به شرح برخی از ویژگی های این دست های مصنوعی هوشمند خواهیم پرداخت:

  1. در هر انگشت موتورهای مجزا قرار داده شده است تا دست به طور طبیعی و هماهنگ حرکت داده شود. قرار دادن این موتورها به جهت توزیع بهینه وزن می باشد که منجر به احساس سبکی و راحتی دست می شود.
  2. کنترل مداوم موقعیت هر انگشت توسط ریزپردازنده ها، موجب ارائه حرکات دقیق دست خواهد شد.
  3. وجود 14 الگوی قابل انتخاب در این دست ها، انجام امور روزانه را تسهیل خواهد کرد.
  4. قابلیت کنترل سرعت نسبی این پروتزها، به شما در انجام کارهای ظریف نظیر برداشتن اشیا کوچک، کمک خواهد کرد.
  5. تکنولوژی های به کار رفته درون دست های الکترونیکی، سبب سفارشی سازی آن ها، نسبت به شیوه زندگی فرد می گردد.
  6. متریال به کار رفته در این پروتزها، دوام بالایی داشته و وزن های سنگین را نیز تحمل می کنند. به همین دلیل شما می توانید با استفاده از پروتز دست، اشیا سنگین را حمل کنید.
  7. طراحی نوآورانه این پروتزها علاوه بر محافظت از پروتز در آسیب تماسی، آن را به طور قابل توجهی بی سر و صدا کرده است.

سفارش پروتز بالای آیرانی و پروتز زیر آرنج ایرانی

تولید انواع پروتزهای مکانیکی و الکترونیکی دست توسط متخصصان ایرانی، ایران را در جمع 5 کشور تولید کننده پروتزهای مصنوعی قرار داده است. جهت خرید این پروتزها با هزینه بسیار کم تر از نمونه های خارجی، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کنید و محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید. این کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت و ارائه انواع پروتزها و اندام های مصنوعی، توانایی های خود را ثابت کرده است. بنابراین برای سفارش پروتز بالای آرنج ایرانی و پروتز زیر آرنج ایرانی با شماره 91008881-021 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره ببرید.

نتیجه نهایی

با توجه به تنوع پروتزها در دنیای امروز، انتخاب با کیفیت ترین و بهترین پروتز مناسب با نیاز فرد کار آسانی نبوده و نیاز به تحقیق در این زمینه دارد. در این مقاله به معرفی پروتز بالای آرنج و پروتز زیر آرنج ایرانی پرداختیم تا با تهیه این محصولات با کیفیت، روند زندگی خود را بهبود بخشیده و به راحتی به انجام امور روزمره خود بپردازید. کلینیک کاویان طب که سابقه درخشانی در زمینه تولید و ارائه پروتزهای متنوع از جمله اندام مصنوعی ایرانی را دارد، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *