روز بعد از دریافت پروتز

عمده افراد فکر می کنند بعد از دریافت پروتز همه چیز تمام هست. آنان چنین فکر می کنند که فرد بعد از دریافت پروتز می‌تواند مثل روز اول راه برود یا مسئولیت پروتزیست تمام می شود.
در حقیقت ۴۰ درصد از کار ما و فعالیت ما پس از تحویل پروتز آغاز می شود.
ساخت پروتز برای فرد مشابه خرید اتوموبیل می باشد یعنی با خرید اتومبیل فرد راننده خوبی نمی شود و برای رانندگی مناسب نیاز به آموزش و کسب تجربه برای هر فردی وجود دارد.

آموزش و تجربه بعد از دریافت پروتز

این آموزش و تجربه به دو قسمت تقویت عضلات و اصلاح عادت تقسیم می شود.

اصلاح عادت بعد از دریافت پروتز

عمدتا افراد پس از دریافت پروتز به صورت تجربی حالتی را برای راه رفتن به صورت عادتی پیدا می کنند. این عادات در برخی موارد نادرست بوده و نیاز به اصلاح دارد. حتی در مواقعی نیاز به اصلاح راستای پروتز در این روند مشخص می شود.

تقویت عضلاتبعد از دریافت پروتز

از طرفی تمامی افراد قطع عضو نیاز به تقویت عضلات را تا آخر عمر به صورت دوره ای دارند زیرا که از دست رفتن قسمتی از عضو باعث از دست رفتن تعدادی از عضلات شده است که دلیل بر به هم خوردن تعادل عضلاتی در کل بدن می شود و نیاز بر تقویت عضلات به صورت ورزش یا فیزیوتراپی را ایجاد می کنند.

از طرفی دیگر قطع عضو و استفاده از پروتز به خودیه خود باعث افزایش مصرف انرژی و انقباض بیش از حد برخی از عضلات می شود که نیاز به تقویت عضلات مقابل را دو چندان می کند.

مسئولیت کاویان طب بعد از تحویل پروتز

همکاران ما بعد از تحویل پروتز مراحل راه رفتن و آموزش را تا چندین ماه با شما پیگیری می کنند. این پیگیری تا جایی ادامه پیدا می کند که بهترین نتیجه و کمترین عارضه برای شما به دست آید.
جهت دریافت مشاوره و گرفتن وقت می توانید با همکاران ما در پذیرش مجموعه کاویان طب در تماس باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *