ربات اسکلت خارجی اکسوپد: راه رفتن ضایعه نخاعی با دستگاه exoped

آیا امکان راه رفتن بیماران آسیب نخاعی و ضایعه نخاعی وجود دارد؟ ربات اکسوپد چگونه به راه رفتن بیماران با آسیب های نخاعی کمک می کند؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر بررسی نحوه کارکرد و ویژگی های ربات اسکلت خارجی اکسوپد، به چگونگی تهیه، استفاده و مزایای آن بپردازیم. سالانه بسیاری از افراد بر اثر آسیب هایی نظیر سکته مغزی، تصادف، سقوط، برخی بیماری ها، آسیب های ورزشی و کهولت سن، دچار ناتوانی حرکتی می شوند که در این افراد معمولا عدم استقلال و کاهش اعتماد به نفس را شاهد خواهیم بود. بسته به این که آسیب وارد شده در کدام بخش طناب نخاعی ایجاد شود، عوارض متفاوتی را به دنبال دارد. در صورتی که شما یا اطرافیانتان دچار این مشکل شده اید و در راه رفتن شما اختلال ایجاد شده است، اکسوپد شخصی به شما کمک خواهد کرد. ما را در ادامه همراهی کنید تا با جدیدترین نسخه از ربات اسکلت بیرونی پایین تنه آشنا شوید.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اکسوپد شخصی معرفی ربات اکسوپد (EXOPED) ربات اسکلت خارجی اکسوپد یک ربات بیرونی پایین تنه بوده که وزن افراد کم توان یا ناتوان در استفاده از اندام های پایین تنه را تحمل کرده و به زمین منتقل می کند. این ربات را می توان به عنوان جایگزین ویلچر استفاده نمود. ربات اکسوپد علاوه بر این که به راه رفتن کمک می کند، نشستن و برخاستن فرد بیمار را نیز تسهیل می کند. یکی از به روزترین و پیشرفته ترین فناوری های رباتیک در دنیا، فناوری اسکلت های خارجی می باشد که تا کنون فقط تعداد معدودی از شرکت ها در برخی از کشورها موفق به تجاری سازی آن شده اند که از جمله این کشورها، می توان ژاپن، آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایران را نام برد. شرکت دانش بنیان پداسیس، شرکتی ایرانی بوده که با بهره مندی از پژوهشگران و مهندسان با سابقه در این زمینه، موفق به ساخت ربات اکسوپد پایین تنه جهت راه رفتن بیماران فلج پا شده است.

برای تهیه و خرید ربات اسکلت خارجی اکسوپد و مشاوره رایگان، با مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با شماره تماس 02191008881 در ارتباط باشید.

اکسوپد چگونه کار می کند؟ اکسوپد شخصی یک ربات بیرونی بوده و بر روی لباس پوشیده می شود. اکسوپد با بهره بری از چهار موتور الکتریکی پر قدرت در مفاصل زانو و لگن، به حرکت دادن پاهای بیمار با الگوهای حرکتی گوناگون و سرعت های مختلف کمک می کند. این ربات به بیمار امکان جابه جایی روزمره را با صرف انرژی کم خواهد داد و تجربه زندگی بهتر را به بیمار می بخشد. https://kavianclinic.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%db%8c%d9%88%d8%a7%d9%86/ چگونگی اثربخشی اکسوپد شخصی استفاده از این ربات به عنوان روشی غیرتهاجمی شناخته می شود و موجب تامین قدرت لازم برای فعالیت هایی مانند حرکت اندام تحتانی، بالا رفتن از پله ها، راه رفتن و ایستادن می شود. همچنین این ربات به رفع و پیشگیری از مشکلات ثانویه در افراد دچار آسیب نخاعی کمک می کند. استفاده از این ربات شخصی موجب کاهش میزان سختی عروق و فشارخون محیطی بیماران می شود. همچنین طبق مطالعات بالینی انجام شده، این اکسوپد شخصی بر عملکرد بسیاری از بخش های بدن تاثیر مثبتی خواهد داشت که در زیر آن ها را ذکر خواهیم کرد:

  1. بهبود عملکرد قلبی- ریوی
  2. فعال شدن و تقویت عضلات بدن
  3. جلوگیری از تحلیل استخوان ها
  4. بهبود سلامت جسمانی و روانی
  5. بهبود عملکرد قلبی- عروقی
  6. افزایش مدت زمان راه رفتن
  7. کاهش مصرف انرژی به هنگام راه رفتن
  8. بهبود عملکرد روده و پیشگیری از مشکلات گوارشی
  9. بهبود تنفس

اسکلت خارجی اکسوپد چه کسانی می توانند از ربات اکسوپد شخصی استفاده کنند؟ این ربات در افراد دچار فلج پایین تنه (Paraplegia)، افراد دچار اختلال حرکتی یا ضعف عضلانی در بخش پایین تنه قابل مشاهده می باشد. لازم به ذکر است که جهت استفاده از این دستگاه، بیمار باید قادر به کنترل بدن خود به کمک دست هایش باشد. مزایای استفاده از ربات اسکلت خارجی اکسوپد استفاده از اکسوپد شخصی در افراد ناتوان و کم توان حرکتی، مزایای بسیاری دارد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  1. بازگرداندن توانایی راه رفتن
  2. افزایش اعتماد به نفس و امید به زندگی
  3. کمک به ایستادن و نشستن فرد
  4. افزایش استقلال فردی
  5. بهبود وضعیت فیزیکی
  6. پیشگیری از زخم بستر 

آموزش بیمار برای استفاده از اکسوپد شخصی استفاده از این اسکلت بیرونی رباتیک همانند سایر دستگاه ها به آموزش نیاز دارد تا بیمار از طریق این آموزش ها قادر به کنترل اسکلت بیرونی باشد. این آموزش ها معمولا طی 20 جلسه انجام می شود و بیمار توسط آن تعادل بدن خود را حفظ می کند. سنسورهای موجود در اکسوپد برای اصلاح حرکت بیمار بوده که نقش بسیار مهمی در طی جلسات آموزشی دارند. به طور مثال از سنسورهای ژیروسکوپ جهت تشخیص وضعیت تعادل بیمار استفاده می شود و ربات نسبت به متمایل شدن بدن کاربر در هر لحظه تنظیم می شود. توالی کار کردن موتورهای اکسوپد یا گیت (Gait)، نحوه راه رفتن دستگاه را مشخص می کنند که در ابتدای آموزش به گونه ای تنظیم می شود تا بیمار قدم هایی با ارتفاع بلند و طول کوتاه بردارد. به تدریج در جلسات پایانی، گام برداشتن به حدی اصلاح می شود که بیمار قدم هایی با ارتفاع بسیار کم و طول زیاد همانند راه رفتن طبیعی سایر افراد بر می دارد. شرایط خرید و خدمات پس از فروش اکسوپد در صورتی که قصد خرید ربات اکسوپد را دارید و به دلیل قیمت های بالای این ربات ها دچار تردید و نگرانی شده اید، ربات اکسوپد شخصی با قیمتی کمتر از یک پنجم مشابه خارجی و شرایطی استثنایی به متقاضیان عزیز ارائه می شود. هممچنین جهت خرید این محصول شرایط ویژه ای از جمله خرید اقساطی و استفاده از لیزینگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شما فراهم شده است. از خدمات پس از فروش این ربات، می توان به 12 ماه گارانتی، 60 ماه خدمات پس از فروش که شامل ارتقا نرم افزار به نسخه های جدیدتر، تعمیر و کالیبراسیون، تامین قطعات و سرویس های دوره ای می شود را نام برد. جهت خرید این محصول می توانید با مشاورین مجموعه تخصصی کاویان طب در ارتباط باشید و از خدمات این مرکز با سابقه و مشاوره رایگان بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر در این زمینه با شماره 91008881-021 تماس بگیرید.

برای تهیه و خرید ربات اکسوپد و مشاوره رایگان، با مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با شماره تماس 02191008881 در ارتباط باشید.

14 نظرات

  • سلام . فرزند بنده دچار بیماری شارکو ماری توث از نوع سوم هست .
    علاوه بر پاها ، عظلات دستهاش هم ضعیف هستن .
    سنش 10سال و قدش حدودا 120 هست .
    آیا این محصول به دردش میخوره؟
    چطوری باید قیمت این محصول رو بدونم؟

  • سلام. مشکل مادر منم مثل برادر ایشونه. اگه وسیله ای برای بهتر شدن وضعیت سراغ دارید لطفاً اطلاع بدید.

  • سلام باید حتما ویزیت شن امکان اینکه بدون ویزیت پاسخ بدیم وجود نداره چون برای هر فرد با توجه به شرایطشون وسیله های مختلفی وجود داره

  • باسلام برادر من سمت چپ آن نیمه فلج مچ پا بعضی اوقات پیچ می‌خورد با عصا راه می‌رود اما مایل به سمت راست است بدرد او میخورد

  • با درود و عرض خسته نباشید بنده یک ضایعه نخاعی گردنی هستم . دستهام حرکت داره ولی کمرم تعادل نداره فقط در حد نشستن.آیا این دستگاه به دردم میخوره؟ آیا تکنولوژی جدیدتری برای درمان ما نیومده؟با سپاس

  • سلام احتمال ایشون بیمار cva یا پولیو هستند این رباط مناسب نیست ولی وسیله های دیگر برای ایشون استفاده میشه که شرایطشون رو خیلی بهتر میکنه

  • سلام وقت بخیر، من پدرم دو سال پیش ich داشتن و همیشه فیزیوتراپی در منزل دارن…
    دست و پا هاشون رو میتونن تکون بدن اما کنترل خوبی روشون ندارند و با وجود تمرین های زیاد هنوز نه میتونن بشینن و نه می تونن به ایستند… چه وسیله ای براشون خوبه؟
    در مورد اینکه راهی برای تقویت گلو و عضلات گردن دارین تا لوله تراک هم بشه برداشت؟

  • سلام بیمارتون حتما باید ویزیت بشن عمدتا پیشنهاد نمیشه که از وسیله هایی مثل اکسپود استفاده بشه برای بیماران شارکو ماری توث و وسیله های ساده تری برای بهبودشون وجود داره، مگر اینکه شرایط بیمار شما خیلی شدید باشه

  • سلام و عرض خسته نباشید ، برای بیماران cp هم خوبه؟ سفتی عضلات دست و پا دارند. ولی با واکر به سختی راه‌ میره

  • سلام بیماران سی پی اگر شدت عارضه خیلی شدید باشه قابل استفاده است ولی چون بیماران سی پی خودشون توان راه رفتن رو دارند میشه با از وسیله های دیگه هم راه رفتنشون رو بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *