جدیدترین پروتز دست در ایران کدام است

آیا با جدیدترین پروتز دست در ایران آشنایی دارید؟ اگر شما یا اطرافیانتان دچار قطع عضو دست شده اید و به دنبال بهترین و جدیدترین پروتز دست موجود هستید، این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله اطلاعات لازم جهت خرید پروتز دست را کسب خواهید کرد. در برخی افراد شاهد قطع بخشی از عضو دست هستیم که عللی نظیر عفونت، اختلالات گردش خون، سرطان، حوادث و ناهنجاری های مادرزادی در ایجاد این عارضه دخیل هستند. با وجود آمار بالای قطع عضو اندام فوقانی، تنها نیمی از افراد دچار قطع عضو از پروتز دست استفاده می کنند. تاثیرات و اهمیت پروتزهای دست در زندگی این دسته از افراد غیر قابل انکار است. صرف نظر از جنبه زیبایی، استفاده از پروتزها به فرد در انجام وظایف شغلی و امور روزمره کمک خواهد کرد.

امروزه پروتزهای دست مصنوعی متنوعی با دامنه حرکتی متفاوت در اختیار بیماران قرار داده شده است. دور از ذهن نیست که همگام با فناوری ها و تکنولوژی های یارانه ای و پیشرفت چشمگیر در طب پزشکی با پروتزهای دست پیشرفته تری چه از جنبه زیبایی و چه از جنبه کاربردی مواجه هستیم که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. هدف از نگارش این متن کمک به افراد دچار قطع عضو در انتخاب جدیدترین پروتز دست و عملکرد و نحوه ساحت این پروتزها می باشد.

مرکز تخصصی پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

پروتز دست و دست مصنوعی

معرفی جدیدترین پروتزهای دست مصنوعی

همان طور که پیش از این گفته شد به جهت پیشرفت های چشمگیر و قابل توجه در زمینه پزشکی و  تجهیزات آن با پروتزهایی روبه رو هستیم که با قابلیت های خود موجب کنار گذاشتن پروتزهای قدیمی شده اند و افراد را ترغیب به استفاده از این پروتزها با عملکردی بسیار شبیه به دست طبیعی کرده اند. در ادامه به معرفی این پروتزها و بررسی آن ها از نظر نحوه ساخت و عملکرد پرداخته ایم:

پروتزهای دست مایوالکتریک

اگر بخواهیم لیستی از جدیدترین اندام های مصنوعی را به شما ارائه دهیم، پروتزهای دست مایوالکتریک قطعا در این لیست قرار خواهند گرفت. نام این این پروتزها گویای همه چیز است و در همین راستا بسیاری از افراد این پروتز را دست مصنوعی هوشمند نامیده اند. عملکرد این پروتزها به گونه ای است که سیگنال های عضلات توسط سنسورهای پروتز دریافت شده و سپس سیگنال های دریافت شده منجر به فرمان حرکتی در دست خواهند شد. با وجود این که پروتزهای مایوالکتریک را برای هر دو اندام فوقانی و تحتانی می توان به کار برد، اما گسترش آن در بخش اندام فوقانی را نباید نادیده گرفت. در این پروتز معرفی شده بخش “مایو” به عضلات اطلاق می شود که وطیفه فراهم کردن سیگنال ها جهت به حرکت در آوردن پروتز دست را دارند و بخش “الکتریک” منجر به تبدیل سیگنال های عضلات به حرکت دست می شود. شاید با این سوال مواجه شوید که پروتزهای مایو الکتریک مناسب چه کسانی است؟ آیا همه افراد مواجه شده با قطع عضو صلاحیت استفاده از این پروتزها را دارند؟ در پاسخ به سوال دوم باید گفت که استفاده از این پروتزها شرایط خاصی را می طلبد که در ادامه آن ها را ذکر کرده ایم:

  1. طول استامپ: طول مناسب استامپ یکی از مهم ترین شروط لازم جهت استفاده از پروتزهای مایوالکتریک می باشد. بیشتر بودن طول استامپ سبب افزایش توانایی فرد در راستای کنترل و راه اندازی پروتز می باشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قطع عضو از ناحیه یک سوم تحتانی دست موجب محدودیت فضا شده و از دریافت پروتز مناسب ممانعت می کند. در همین راستا با بالا رفتن سطح قطع عضو به دلیل از بین رفتن مفاصل شانه و آرنج با محدودیت کارایی پروتز مواجه خواهیم شد. با وجود این که این دسته از افراد می توانند از پروتزهای مایوالکتریک استفاده کنند، اما به دلیل کاهش کارایی به آن ها پروتزهای زیبایی اندام فوقانی توصیه می شود. مناسب ترین کاندیدا برای استفاده از پروتزهای مایوالکتریک با بیشترین کاربرد، افرادی با قطع عضو زیر آرنج هستند.
  2. سیگنال مناسب در عضلات باقی مانده: از دیگر پیش نیازها جهت دریافت پروتزهای مایوالکتریک، سیگنال مناسب در عضلات استامپ می باشد که در صورت وجود سیگنال مناسب در دو گروه مخالف عضلات، شاهد بیشترین کارایی عضلات خواهید بود. جهت تشخیص صلاحیت شما در استفاده از این پروتزها می توانید به کلینیک کاویان مراجعه کرده و با کمک کارشناسان این کلینیک بهترین تصمیم را بگیرید.

پروتزهای مکانیکی

پروتزهای مکانیکی دسته ای دیگر از جدیدترین پروتزهای دست در ایران هستند که طراحی آن ها به صورت قلاب بوده و کنترل اندام قطع شده توسط سیستم کابلی به کاربرده شده در پروتز صورت می گیرد. به کار بردن آلیاژ آلومینیوم در این پروتز منجر به ایجاد مقاومت بالا در مواجه با فشارهای وارده می باشد. از مزایای این پروتزها می توان به دوام بالا، نسبتا سبک بودن، ضد آب و بازخورد حرکتی آن اشاره نمود. این پروتز معایبی نیز دارد که مهم ترین آن لزوم داشتن قدرت جهت به حرکت درآوردن پروتز می باشد.

پروتزهای دست بیونیک

افراد دچار قطع عضو همواره جهت بازگرداندن توانایی اندام از دست رفته به دنبال بهترین و مناسب ترین پروتز دست می باشند تا علاوه بر افزایش توانایی های خود، ظاهر اندام از دست رفته را به حالت قبل بازگردانند. یکی از جدیدترین و بهترین پروتزهای دست مصنوعی در ایران، پروتزهای بیونیک می باشند که پس از اتصال به عضلات دست با دریافت سیگنال های مغز، دست را به حرکت در می آورند. پروتزهای دست بیونیک با استفاده از ویژگی های ارگونومیک فرد، به حرکت طبیعی دست کمک می کنند. یکی از مزایای این پروتزها، وجود موتورهای جداشونده در انگشت ها می باشد که حرکت آن ها را تسهیل می کند. قرار دادن این موتورها در پروتزهای بیونیک سبب توزیع وزن یکنواخت در این اندام مصنوعی شده و به افراد این امکان را می دهد تا به راحتی دست خود را بلند کنند. به ریزپردازنده های موجود در این پروتزها، الگوهای متنوعی داده شده تا فرد امکان حرکت های مختلف دست را داشته باشد. نکته قابل توجه در این پروتزها، استفاده از روکش سیلکونی می باشد که موجب طبیعی تر جلوه دادن دست شده و ظاهری مشابه با پوست دست دارد. از قابلیت های پروتزهای بیونیک می توان به انعطاف پذیری بالا، باز و بسته کردن دست، کشش آرنج و چرخاندن مچ دست اشاره نمود.

پروتزهای هیبریدی

پروتزهای دست دیگری نیز وجود دارند که پروتزهای هیبریدی نامیده می شوند و با ترکیب عملکرد پروتزهای مایوالکتریک و پروتزهای معمولی حاصل می شوند. مناسب ترین کاندیدای استفاده از این پروتزها، افراد دچار قطع عضو از بالای آرنج می باشند. این دسته از افراد می توانند با استفاده از این پروتزها عملکرد آرنج و دست خود را بازیابند. این پروتزها به کمک منبع خارجی و کمربند، حرکت دست را کنترل می کنند. در صورتی که قصد خرید هر یک از پروتزهای ذکر شده را دارید، می توانید به مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان کلینیک مراجعه کرده و از خدمات بی نظیر و با کیفیت این کلینیک با سابقه بهره مند شوید.

اجزا پروتزهای دست مصنوعی در ایران 

حال که با جدیدترین پروتزهای دست در ایران آشنا شدید، قصد داریم به معرفی اجزا این پروتزها بپردازیم تا با آگاهی بیشتری از این پروتزها استفاده نمایید.

  • سوکت: بخشی از پروتز که به اندام باقیمانده فرد متصل می شود، سوکت نام دارد و سایر اجزا بر روی این محفظه قرار خواهند گرفت.
  • کمربند: یکی دیگر از اجزا پروتزها، کمربند بوده که با نگه داشتن پروتز بر روی اندام باقیمانده موجب استفاده صحیح از پروتز می شود.
  • آرنج: آرنج در برخی از اندام های مصنوعی وجود دارد که وظیفه خم و راست کردن ساعد را به عهده دارد. برخی آرنج ها به کمک نیروی بدن کار کرده، برخی آرنج ها برقی بوده و از فناوری بیونیک بهره برده اند.
  • واحد مچ: این بخش از پروتز تنوع زیادی داشته و به کاربر امکانات خوبی را می دهد. از جمله این قابلیت ها می توان چرخاندن دست به همه جهات و خم و راست کردن مچ را نام برد.

هزینه جدیدترین پروتزهای دست

همان طور که می دانید قیمت پروتزهای دست به عوامل متعددی وابسته می باشد که از جمله آن ها می توان به وسعت ناحیه قطع شده، نوع پروتز، سن بیمار، فعالیت های روزمره بیمار، جنس پروتز و تکنولوژی به کار رفته در آن اشاره کرد. قطعا پروتزهای غیر متحرک که تنها از جنبه زیبایی مفید بوده و هیچ گونه امکان حرکت دست را برای فرد فراهم نمی کنند از قیمت پایینی برخوردار خواهند بود. متقابلا با توجه به تکنولوژی های به کاربرده شده در پروتزها، هر چه پروتزها عملکرد دقیق تر و بهتری را به کاربر ارائه دهند، هزینه بیشتری را نیز به همراه خواهند داشت. برای اطلاع از قیمت دقیق پروتز مورد نیاز خود می توانید از مشاوره رایگان کلینیک کاویان بهره ببرید. بی شک مشاوران متبحر و با سابقه این کلینیک پس از بررسی تمامی جوانب قیمت را به شما خواهند گفت.

سخن نهایی

با نگارش این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات لازم از جدیدترین پروتزهای دست در ایران را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با علم بر این موارد، پروتز دست خود را تهیه نمایید. با استفاده از این پروتزها فرد قادر به انجام امور روزانه خود بوده و حتی افراد با مشاغل خاص نیز می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند. شما می توانید جدیدترین پروتزهای دست موجود که از سیستم هوشمند الکتریکی بهره برده اند را با بالاترین کیفیت و کارایی از کلینیک کاویان سفارش دهید. این کلینیک با 10 سال سابقه درخشان آماده ارائه بهترین پروتزهای روز دنیا با بالاترین کیفیت می باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *