جدیدترین پروتزهای بالای آرنج و زیر آرنج آمریکایی

کاربرد پروتز بالای آرنج آمریکایی و پروتز زیر آرنج آمریکایی چیست؟ آیا دوست دارید پروتز دست شما علاوه بر توانایی لمس اجسام، حس لامسه را نیز داشته باشد؟ با جدیدترین پروتزهای دست ساخته شده در آمریکا آشنایی دارید؟ در این مقاله به شما پیشرفته ترین و جدیدترین پروتز بالای آرنج آمریکایی و پروتز زیر آرنج آمریکایی را معرفی خواهیم کرد. دست یکی از اجزای مهم در بدن بوده که از دست دادن هر بخش آن، طیفی از عملکرد فرد را محدود می کند. بنابراین در صورت مواجه شدن با قطع عضو، فرد دچار بحرانی ویرانگر خواهد شد که برای کاهش عوارض روانی آن، نیاز به استفاده از پروتزهای دست پیشرفته و حمایت روانی می باشد.

پروتزها یا دست های مصنوعی را می توان در اندازه ها، طرح ها و اشکال مختلف تهیه کرد. خوشبختانه امروزه برای قطع عضوهای بالای آرنج نیز پروتزهای پیشرفته ای توسط محققان آمریکایی طراحی و تولید شده اند که طیف وسیعی از عملکرد را به فرد می دهند. در این مقاله ما را همراهی کنید تا با انواع این پروتزهای بالای آرنج و زیر آرنج آمریکایی آشنا شوید و با استفاده از آن ها به زندگی پیش از بروز عارضه قطع عضو بازگردید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز دست و دست مصنوعی

ساخت پروتز دست جدیدی که قابلیت حس اجسام را دارد

در سال های اخیر جهت بهبود کیفیت زندگی افراد دچار قطع عضو از ناحیه دست و بازیابی عملکرد دست، پروتزهای هوشمندی توسط محققان ساخته شده که حرکت آن ها از طریق فرمان مغز و عضلات عضو باقیمانده صورت می گیرد، اما این پروتز دست مصنوعی ارتباط یک طرفه با مغز داشته و باز پس فرستادن پیام از پروتز دست به مغز امکان پذیر نمی باشد. در همین راستا محققان دانشگاه کیس وسترن رزرو، اقدام به طراحی سیستمی به نام الکترود کاف کردند تا افراد دچار آمپوته، توانایی انتقال حس لامسه را از پروتز دست داشته باشند. این دستگاه، الکترودی به طول هفت میلی متر داشته که در بازوی فرد قرار می گیرد و منجر به تحریک شبکه های عصبی می شود. نحوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که اعصاب را فشرده و منقبض کرده و سیگنال ها را از طریق غلاف میلین ارسال می کند. شایان به ذکر است که این سیستم در حال توسعه طراحی شده در آمریکا، با داشتن توانایی ارسال داده های فشار از 20 نقطه پروتز دست به اعصاب محیطی در نواحی سالم بدن، سبب ایجاد حس لامسه در فرد معلول خواهد شد. در فناوری هایی که پیش از این در دست های مصنوعی به کار برده می شد، الکترودها به جهت افزایش حساسیت در تماس مستقیم با سلول های عصبی قرار می گرفتند که استفاده از آن ها برای مدت طولانی مناسب نبوده و عوارضی را به همراه داشت، اما این دستگاه الکترو کاف ساخته شده جدید، دوام زیادی داشته و تنها با یک اتصال الکتریکی به بافت عصبی، موجب یکپارچه سازی با پروتز می شود. محققان آمریکایی در تلاش اند تا با آشکارسازی نیروهای بسیار پیشرفته، احساس لامسه در سطوح مختلف را برای تمامی بیماران در آینده ای نزدیک فراهم کنند. با توسعه این پروتزهای بالای آرنج آمریکایی، افراد دچار قطع عضو قادر به انجام کارهای پیچیده و غیر ممکن خواهند بود.

دست مایوالکتریک شرکت ossur آمریکا 

در این بخش قصد داریم به معرفی دست مایوالکتریک که توسط شرکت ossur آمریکا ساخته شده و i limb-quantum نام دارد بپردازیم. ساخت این پروتز دست مصنوعی توسط شرکت به نام آمریکایی، موجب بالا رفتن استانداردهای دست مایوالکتریک تا حد زیادی شده است. شما در این پروتز هوشمند دست، قابلیت هایی را خواهید یافت که در هیچ دست مایوالکتریک دیگری آن را ندیده اید. سیستم خودکار تعبیه شده در این دست فوق پیشرفته، منجر به تغییر نوع گریپ بسته به نیاز سنجشی آنی می شود. از ویژگی های این دست، می توان به حرکت مستقل 5 انگشت دست، داشتن مفاصل طبیعی، امکان سفارشی سازی عملکرد نسبت به نیاز فرد و بالا بردن قابلیت های عملکردی کاربر به مقدار زیاد اشاره نمود. همچنین این دست قابلیتی دارد که نزدیک شدن به اشیا را تشخیص داده و در هنگام نیاز، آغاز کننده عمل گریپ می باشد. این دست مایوالکتریک دارای چندین حالت عملکرد بوده و امکان تغییر سرعت گریپ را دارد و می توان سرعت آن را افزایش داد. از دیگر قابلیت های منحصر به فرد این پروتز، چرخش خودکار شست را می توان نام برد که امکان گریپ و آپوزیشن مطمئن را برای بیمار فراهم می کند. این سیستم ذکر شده دارای نرم افزاری بی نقص بوده که با ارائه 36 حالت کاربردی گریپ، به تمامی نیازهای کاربر پاسخ می دهد. شما عزیزان می توانید این پروتز بالای آرنج آمریکایی و پروتز زیر آرنج آمریکایی را در 4 مدل متفاوت با ویژگی های عملکردی مختلف تهیه کنید. لازم به ذکر است که این پروتزها دارای 4 سایز متفاوت برای سنین مختلف از کودک تا بزرگسال است و امکان طراحی آن مطابق با رنگ پوست دست طبیعی فرد وجود دارد.

ضرورت استفاده از پروتزها برای ادامه زندگی

پروتز زیر آرنج آمریکایی

همان طور که می دانید از اندام های مصنوعی به عنوان پروتز یاد می شود که در صورت مواجه شدن با حوادث گوناگون و نهایتا قطع عضو به کار گرفته می شوند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه پزشکی، روز به روز شاهد ارتقا این پروتزها به ویژه در آمریکا، جهت رفع نیازهای افراد دارای قطع عضو می باشیم. از آن جایی که تنوع در این پروتزها زیاد بوده، به هنگام انتخاب باید دقت بالایی به خرج داد تا بهترین پروتز متناسب با نیازهای خود را با قیمت مناسب خریداری کنید. از آن جایی که قطع عضو معمولا در ناحیه دست و پا رخ می دهد، در این بخش به ضرورت استفاده از پروتزهای دست برای ادامه زندگی خواهیم پرداخت. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین پروتزهایی که به عنوان جایگزین اندام قطع شده استفاده می شوند، دست های مصنوعی هستند که در دو دسته پروتزهای بالای آرنج و زیر آرنج قرار می گیرند.

با اتصال سوکت و باند به بخش باقیمانده دست، از وارد شدن آسیب به هنگام حرکت پیشگیری می شود. امروزه پروتزهای دست در انواع مختلفی نظیر مایوالکتریک، مکانیکی، پروتز هوشمند و پنجه کربنی توسط شرکت های مختلف طراحی و تولید می شوند و هزینه های آن ها به نسبت کاراییشان متفاوت خواهد بود. طراحی سیستم های هوشمند به گونه ای است که می توان از طریق سیگنال های الکتریکی مغز آن ها را به حرکت در آورد و این امر به بیماران کمک کرده تا دیگر به حرکت دادن دست توسط خودشان نیازی نباشد. با استفاده از این پروتزها و محصولات پیشرفته، می توان به راحتی به ادامه حیات پرداخت و رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کرد. چه بیمار دست خود را از ناحیه بالای آرنج از دست داده باشد، چه دچار قطع عضو در ناحیه ساعد، مچ یا پنجه دست شده باشد، با استفاده از پروتز بالای آرنج آمریکایی و پروتز زیر آرنج آمریکایی، عملکرد دست خود را به دست خواهد آورد. پنجه دست از دیگر اعضای بدن با کارایی بالا می باشد که قطع آن فرد را با چالش ها و مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد. پروتزهای دست ساخته شده برای این بخش از دست، قابلیت رها کردن اجسام و گرفتن آن ها همانند دست طبیعی را دارد. در صورت تهیه پروتزهای پنجه دست پیشرفته تر که در انواع هوشمند و چنگکی وجود دارند، فرد به انجام فعالیت های بیشتر و طیف وسیع تری از عملکرد می پردازد.

نحوه نگهداری و استفاده از پروتز بالای آرنج و زیر آرنج آمریکایی

برخی از افراد تصور می کنند، پس از تهیه پروتز اندام فوقانی و نصب آن، همه چیز پایان یافته و دیگر نیاز به هیچ گونه مراقبت و چکاپ توسط پزشک نمی باشد، اما این تصور کاملا اشتباه بوده و در صورت عدم مراقبت و نگهداری از پروتز دست، ناچار به تهیه یک پروتز جدید در آینده نه چندان دور خواهید بود که هزینه های بسیاری را به همراه خواهد داشت. بنابراین برای پیشگیری از این اتفاق به نکات زیر توجه نمایید و آن ها اجرا کنید:

  • در هنگام نصب پروتز به توضیحات پزشک و پروتوزیست خود در مورد نحوه اتصال و نگهداری پروتز به دقت توجه کنید.
  • درآوردن پروتز به هنگام خواب و قرار دادن آن بر روی یک سطح مسطح و امن از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • هنگامی که پروتز را از اندام جدا کرده اید، عضو باقیمانده را از نظر بروز تاول، قرمزی و تورم چک کنید.
  • پس از شستشوی سوکت، خشک کردن آن را فراموش نکنید.
  • لازم است که سوکت را مرتبا با آب و صابون شستشو دهید.

نکته حائز اهمیت در خصوص عمر طولانی پروتزها، نشان دادن پروتز هر چند وقت یک بار به پزشکان و متخصصان این حوزه می باشد. آن ها در صورت مشاهده هر گونه  آسیب در پروتزها، حتما شما را راهنمایی خواهند کرد.

جمع بندی

امروزه پروتزهای اندام فوقانی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند تا فرد دچار قطع عضو با استفاده از آن ها، کارایی دست خود را بازیابد. خوشبختانه محققان آمریکایی پروتزهای دست پیشرفته ای را تولید کرده اند که علاوه بر دادن کارایی حداکثری به دست، حس لامسه را نیز در پروتز ایجاد می کند. شما می توانید پیشرفته ترین پروتز بالای آرنج آمریکایی و پروتز زیر آرنج آمریکایی را از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید. این کلینیک تامین کننده پیشرفته ترین پروتزهای مورد نیاز افراد دچار قطع عضو می باشد. علاوه بر موارد گفته شده در کلینیک کاویان طب امکان تهیه سایر محصولات درمانی با بالاترین کیفیت است. در صورت مواجه شدن با هر گونه پرسش در این زمینه، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *