بهترین مرکز ساخت پروتز چشم: دکتر متخصص چشم مصنوعی

بهترین مرکز ساخت پروتز چشم مصنوعی کجاست؟ برای انتخاب بهترین کلینیک ساخت چشم مصنوعی، به چه ویژگی هایی باید توجه کرد؟ مرکز فروش چشم مصنوعی کجاست؟ برای تهیه نمونه سفارشی پروتز چشم چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

پروتز چشم اغلب برای افرادی که به هر دلیلی چشم خود را از دست می دهند و ناچار به تخلیه چشم می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. چشم های مصنوعی ممکن است طبیعی نباشند، اما همچنان به مراقبت منظم نیاز دارند تا راحت و جذاب بمانند. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده پروتز چشم دارید یا ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشید، بهتر است در ادامه ی مطلب همراه ما باشید تا هرآنچه لازم است راجع به پروتز چشم و بهترین مرکز پروتز چشم مصنوعی بدانید را باهم بررسی کنیم.

مرکز تخصصی سفارش چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز چشم و چشم مصنوعی

پروتز چشم یا چشم مصنوعی چیست؟

چشم های مصنوعی برای اطمینان از اینکه بعد از از دست دادن چشم به دلیل آسیب یا بیماری هایی مانند سرطان، عفونت یا گلوکوم و … ظاهر شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد، استفاده می شود. پس از تخلیه چشم در طی یک روش جراحی به نام انوکلئاسیون، پزشک عضلاتی را که چشم طبیعی شما را کنترل می‌کنند به ایمپلنتی متصل می‌کند که از چشم مصنوعی شما پشتیبانی می‌کند. اگرچه نمی توانید با پروتز چشم ببینید و بینایی داشته باشید، اما اتصال ماهیچه ها به ایمپلنت، به شما این امکان را می دهد که چشم را همگام با چشم دیگر خود حرکت دهید. به عنوان بخشی از عمل جراحی پروتز چشم، یک دستگاه کانفورمر دریافت خواهید کرد، دستگاه کوچکی که در زیر پلک شما قرار داده می شود تا به آن کمک کند شکل گرد خود را حفظ کند. کانفورمر در چند هفته پس از بهبودی کامل، با یک چشم مصنوعی جایگزین خواهد شد.

نحوه انتخاب بهترین پروتز چشم مصنوعی

اگر به هر دلیل نیاز به استفاده از چشم های مصنوعی دارید، لازم است به سراغ بهترین نمونه های چشم مصنوعی بروید، زیرا چشم و داخل چشم نواحی حساسی هستند و باید در انتخاب پروتز یا چشم مصنوعی که قرار است در آن ناحیه برای همیشه قرار بگیرد دقت نمایید. بهترین چشم های مصنوعی، چشم هایی هستند که از جنس های سبک و از نظر ظاهری، طبیعی و مشابه چشم دیگر بیمار ساخته شوند.

دکتر متخصص چشم مصنوعی

همانطور که گفتیم چشم ناحیه ای حساس از بدن است و انتخاب یک دکتر متخصص چشم مصنوعی خوب برای درمان مشکلات چشمی و استفاده از چشم مصنوعی بسیار مهم می باشد. لازم است برای ساخت چشم مصنوعی و تخلیه چشم به پزشکان با تجربه در این زمینه مراجعه نمایید تا بتوانید بهترین نتیجه را از درمان خود دریافت کنید.

دکتر متخصص چشم مصنوعی

ساخت پروتز چشم مصنوعی

اگرچه بسیاری از مردم هنوز از چشم های مصنوعی یا پروتز چشم به عنوان چشم های “شیشه ای” یاد می کنند، باید بدانید که امروزه چشم ها در واقع از اکریلیک ساخته شده اند و چشم های مصنوعی گرد نیستند. در واقع، فقط قسمت قابل مشاهده چشم گرد است. شما حدود چهار تا شش هفته پس از جراحی به چشم پزشک مراجعه خواهید کرد تا پروتز چشم شما نصب شود. چشم پزشکان تکنسین هایی هستند که چشم های مصنوعی را شکل می دهند و عنبیه ها و مردمک های رنگ شده را به آنها اضافه می کنند. تکنسین ‌ها نه تنها باید با جنبه ‌های فنی نصب چشم‌ های مصنوعی آشنا باشند، بلکه باید هنرمندان ماهری باشند که بتوانند چشم ‌هایی شبیه به چشم های طبیعی خلق کنند.

تمیز کردن پروتز چشم

تمیز کردن پروتز چشم کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که چشم شما راحت و سالم باقی می ماند. در بیشتر موارد، شما فقط باید هر سه هفته یکبار چشم را بردارید و تمیز کنید، اگرچه برنامه تمیز کردن شما به سطح راحتی شما بستگی دارد. شستن کامل دست‌ ها قبل از دست زدن به چشم برای جلوگیری از تحریک یا عفونت بافت ‌های حفره چشم ضروری است. انگشتان شما تنها ابزاری هستند که برای تمیز کردن چشم نیاز دارید. در حالی که چشم را زیر جریان آب گرم نگه داشته اید به آرامی مالش دهید. صابون معمولاً ضروری نیست، اما در صورت نیاز، ملایم ترین صابونی را که می توانید پیدا کنید برای جلوگیری از تحریک انتخاب کنید. قبل از قرار دادن مجدد چشم، از یک پارچه یا دستمال نرم برای خشک کردن چشم استفاده کنید.

تمیز کردن پروتز در خانه می تواند به کاهش ذرات و رسوبات پروتئینی کمک کند، اما همچنان باید به طور منظم برای تمیز کردن حرفه ای به چشم پزشک مراجعه نمایید. تمیز کردن حرفه ای، رسوبات سرسخت و نفوذ باکتری ها را از بین می برد.

انواع پروتز چشم

پروتز چشم انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها استفاده و عملکرد منحصر به فرد خود را دارند. انواع پروتز چشم عبارتند از:

کانفورمر

کانفورمر یک محافظ شفاف است که به عنوان یک پوشش موقت پس از جراحی تخلیه چشم استفاده می شود. کانفورمر به عنوان انتقالی به یک چشم مصنوعی دائمی عمل می کند که بعدا مورد نیاز خواهد بود. پس از جراحی، حفره چشم باید بهبود یابد و از آن محافظت شود که این کار توسط کانفورمر انجام می شود. همچنین پلک ها باید فعال باشند تا به عملکرد صحیح خود ادامه دهند. بدون کانفورمر برای پر کردن شکل تقریبی کره چشم، پلک ها می توانند فرم خود را از دست بدهند و توانایی خود را برای حمایت از یک چشم مصنوعی دائمی در آینده به خطر بیندازند.

پروتز چشم

یک چشم مصنوعی که به عنوان پروتز نیز شناخته می شود، از اکریلیک ساخته شده است و ترکیبی باورنکردنی از هنر و علم است. این پروتز قرار است آنقدر شبیه چشم دیگر شما باشد که بیشتر مردم متوجه نشوند شما یک چشم مصنوعی دارید. هنر پروتز چشم همین است. پروتز به گونه ‌ای است که در حفره چشم شما قرار می‌گیرد و به پلک ‌ها و مجاری اشکی شما اجازه می‌دهد تا به طور طبیعی عمل کنند. برخی از افراد نیز یک ایمپلنت اربیتال را با جراحی در پشت جایی که پروتز قرار دارد کاشته می‌کنند، اما برای داشتن چشم مصنوعی همیشه این کار ضروری نیست.

هنگامی که به هر دلیلی چشم خود را در جراحی برداشته اید، به چیزی برای پر کردن فضا نیاز خواهید داشت و پس از بهبودی چشم با کمک کانفورمر، چشم مصنوعی این کار را انجام می دهد و شما آن پروتز را تا آخر عمر خواهید داشت و این پروتز چشم با مراقبت و نگهداری، سال ها دوام می آورند.

پوسته اسکلرال

برای چشم هایی که به نوعی تغییر شکل داده اند اما هنوز وجود دارند، چشم مصنوعی بیش از حد بزرگ است و کار نمی کند. برای افرادی که در این شرایط قرار دارند، پوسته اسکلرال بهترین وسیله را برای بازگرداندن ظاهر طبیعی چشم ارائه می دهد. پوسته اسکلرال، پوسته ای که بسیار نازک تر از یک چشم مصنوعی است که از همان ماده ساخته شده است و روی بالای چشم فعلی شما قرار می گیرد. آنها اغلب فقط چند میلی متر ضخامت دارند و سطح صاف آن باعث می شود پلک های شما به راحتی بسته شوند. مانند چشم های مصنوعی، پوسته اسکلرال را می توان به صورت تمام وقت پوشید و همچنین به گونه ای طراحی شده اند که دقیقاً مانند چشم دیگر شما به نظر می رسد تا هیچ کس نتواند تفاوت را تشخیص دهد.

پوسته فلاش

پوسته فلاش نوع خاصی از پوسته است که برای افرادی طراحی شده که چشمانشان تقریباً اندازه کامل است. پوسته فلاش حتی نازک ‌تر است، زیرا ضخامت کمی برای پر کردن هر فضایی در حفره چشم دارد. برای افراد مبتلا به این شرایط، پوسته های فلاش راحت تر و ماندگارتر از لنزهای رنگی هستند.

پروتز اربیتال

انواع پروتز چشم

پروتز چشم اربیتال، پروتز بسیار بزرگ‌ تری است که از سیلیکون ساخته شده است تا ظاهر پلک ‌ها و حجم حفره چشم را در هنگام بیرون آمدن بازیابی کند. سیلیکون به گونه‌ ای است که با پلک ‌های چشم و ساختارهای صورت اطراف چشم مطابقت داشته باشد و رنگ آن متناسب با پوست باشد. یک چشم مصنوعی در داخل پروتز اربیتال قرار می گیرد تا ترمیم کامل شود. به طور معمول یک پروتز اربیتال با چسب (چسب مغناطیسی) نگه داشته می شود.

تمیز کردن پروتز چشم

تخلیه چشم

عمل جراحی تخلیه چشم به منظور خارج کردن کل ساختارهای چشم و تخلیه کامل حدقه چشم انجام می‌شود. البته عضلاتی که به بیرون کره چشم متصل هستند و حرکت آن را کنترل می‌کنند و بافت‌ های دیگر دور چشم که داخل حدقه استخوانی جمجمه قرار دارند، در جای خود باقی می‌مانند.

بطور کلی سه روش برای تخلیه چشم در جهان بکار برده می شود که هر کدام از این روشها در موارد خاصی انجام می‌ شود که هر کدام معایب و مزایای خاص خود را خواهند داشت. در مجموع دو روش اول شایع بوده و در جامعه با آن برخورد داریم. روش سوم فقط در موارد نادر مانند تومورهای بدخیم خارج چشمی انجام مى‌شود. انواع تخلیه چشم عبارتند از:

  • تخلیه داخل کره چشم و خروج محتویات داخلی (اویسراسیون)
  • خروج کامل کره چشم (انوکلئاسیون)
  • تخلیه کل حدقه، شامل چشم، عضلات و سایر بافتها (اگزانتراسیون)

قیمت پروتز چشم

قیمت چشم مصنوعی یک رقم ثابت نیست که برای همه و در همه جا یکسان باشد. عوامل زیادی وجود دارند که بر قیمت پروتز چشم موثر هستند. از جمله مواردی که تاثیر مستقیم بر قیمت پروتز چشم دارد عبارتند از:

  • آسیب وارد شده به چشم
  • شهر یا کشوری که قصد انجام پروتز را در آانجا دارید.
  • مهارت سازنده چروتز چشم و پزشک
  • کیفیت پروتز چشم
  • کیفیت و خدمات رسانی کلینیک ارتوپدی که به آن مراجعه می کنید.

قیمت پروتز چشم

بهترین مرکز ساخت پروتز چشم

انتخاب یک مرکز ساخت پروتز چشم با کیفیت و معتبر برای انجام تخلیه چشم و ساخت چشم مصنوعی بسیار مهم می باشد. از آنجایی که چشم یک ناحیه حساس است توصیه می شود به هیچ عنوان برای ساخت پروتز چشم و مشکلات مربوط به چشم به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید، زیرا ممکن است چشم های مصنوعی بی کیفیت عوارض خطرناکی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر قصد تخلیه چشم و ساخت چشم مصنوعی را دارید، کلینیک کاویان، یکی از بهترین مراکز ساخت پروتز چشم می باشد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

بهترین چشم مصنوعی در ایران

بهترین چشم مصنوعی در ایران توسط مراکز معتبری نظیر کلینیک کاویان به دست متخصصین ساخته می شود و از ویژگی های بهترین چشم مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک و راحت بودن چشم مصنوعی
  • طبیعی بودن ظاهر پروتز چشم
  • مشابه بودن چشم مصنوعی با چشم طبیعی بیمار
  • ساخت ظریف و استاندارد

جمع بندی

همانطور که گفتیم پروتز چشم در واقع یک ابزار پزشکی است که برای افرادی که به هر دلیلی دچار از دست دادن چشم خود شده اند کاربرد دارد. این چشم های مصنوعی با ظرافت، دقت و هنر بی نظیری در بهترین مراکز ساخت پروتز چشم مصنوعی ساخته می شوند تا دقیقا شبیه به چشم طبیعی دیگر افراد باشند. درست است که این چشم های مصنوعی قابلیت دیدن و بینایی ندارند اما ظاهر مناسبی را برای افراد به همراه خواهند داشت و مانند چشم دیگر دارای تحرک خواهند بود.

مرکز تخصصی سفارش چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *