افزایش قد | بلند کردن قد با استفاده از کفی های طبی

کفی افزایش قد را از کجا تهیه کنیم؟ آیا از ویژگی های کفی طبی افزایش قد مطلع هستید؟ به دنبال راهی آسان برای بلندتر کردن قد خود هستید؟ ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا با روشی آسان و بدون خطر بلندتر دیده شوید.

یکی از قوی ترین و اساسی ترین عضوهای بدن پاها می باشند که ستون پشتیبانی از کل بدن محسوب می شوند، اما گاهی اوقات افراد از اندازه پاها و قد خود راضی نبوده و در تلاش برای بلندتر کردن قد خود هستند. متاسفانه با افزایش سن و پس از 18 سالگی، احتمال افزایش قد بسیار کم بوده و حتی با وجود رژیم غذایی و ورزش، قد فرد به طور قابل توجهی رشد نخواهد کرد. امروزه با استفاده از برخی روش ها از جمله استفاده از کفی های طبی، می توان به بلندتر دیده شدن قد کمک کرد. استفاده از کفی های طبی علاوه بر افزایش قد مزیت هایی دارد که در ادمه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

افزایش قد با کفی طبی

عوامل موثر در رشد قد کدامند؟ 

کودکان و شیرخواران همواره در حال رشد هستند و با ساخته شدن استخوان جدید توسط صفحات رشد، طول استخوان ها بلندتر و قد کودک افزایش خواهد یافت. به طور کلی در سنین بین 2 تا 5 سالگی، قد کودکان حدود 6/3 تا 8/9 سانتی متر در هر سال افزایش می یابد و پس از آن تا سن 10 سالگی، در هر سال 6/3سانتی متر به قد کودک افزوده می شود. با شروع بلوغ شاهد سرعت رشد بیشتری خواهیم بود که البته این سرعت در هر فرد متفاوت می باشد. با پایان یافتن دوران نوجوانی، صفحات رشد متوقف شده و دیگر شاهد افزایش قد نخواهیم بود. توجه به این نکته ضروری است که با بالا رفتن سن در فرآیند پیری، قد نیز کوتاه تر خواهد شد. عوامل متعددی تعیین کننده میزان و سرعت رشد قد فرد می باشند که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  1. ژنتیک (DNA): طبق نظر پژوهشگران %80 از عامل تعیین کننده قد مربوط به ژنتیک می باشد. همچنین 700 نوع ژن در رشد قد فرد موثر هستند که برخی از آن ها بر صفحات رشد و برخی دیگر بر تولید هورمون های رشد تاثیر گذار می باشند. البته برخی بیماری های ژنتیکی از جمله سندرم مارفان و سندرم داون بر قد فرد اثر خواهند گذاشت.
  2. هورمون ها: همان طور که کفته شد برخی از هورمون های بدن به کنترل ساخت استخوان توسط صفحات رشد کمک می کنند که آن ها را در زیر شرح داده ایم:
  • هورمون رشد: تاثیر گذارترین هورمون بر روی قد، هورمون رشد نام دارد که توسط غده هیپوفیز ساخته می شود. در افرادی با کمبود مادرزادی هورمون رشد، سرعت رشد بسیار کمتر از همسالان خود می باشد.
  • هورمون تیروئید: تیروئید هورمون هایی را ترشح می کند که بر رشد و قد تاثیر بسزایی دارند که در صورت کم کاری آن با کاهش رشد و جلوگیری از افزایش قد مواجه خواهید شد. حتی ممکن است این امر سن طبیعی شما را کاهش دهد.
  • هورمون های تستسترون و استروژن: این هورمون های جنسی نقش مهمی را در دوران بلوغ برای رشد ایفا می کنند. در صورتی که این هورمون ها بر صفحات رشد اثر منفی بگذارند، این صفحات زودتر از موعود بسته شده و در نتیجه رشد قد متوقف خواهد شد.
  1. جنسیت: به طور معمول قد آقایان بلندتر از قد بانوان بوده که این امر به دلیل رشد قد مردان برای مدت طولانی حتی پس از پایان یافتن دوران نوجوانی می باشد. همچنین دوران بلوغ و جهش رشد در پسرها، نسبت به دخترها دو سال دیرتر می باشد.

در صورتی که به هر دلیلی قد شما به اندازه دلخواهتان نبوده و کوتاهی قد موجب آزار شما می شود، می توانید از کفی های طبی که به صورت سفارشی برای افزایش قد شما در کلینیک کاویان طب طراحی و تولید می شود، استفاده کنید و از مزایای آن نسبت به سایر روش های بلندتر کردن قد بهره مند شوید. https://kavianclinic.com/%da%a9%d9%81%db%8c-%d8%b7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%a9%d9%81%db%8c-%d8%b7%d8%a8%db%8c/

مزایای استفاده از کفی طبی برای افزایش قد

بلندتر کردن قد با استفاده از کفی های طبی، مزایای بسیاری را به همراه دارد که پس از تهیه و استفاده از آن ها متوجه خواهید شد. در زیر به ذکر برخی از این مزایا پرداخته ایم:

احساس راحتی بسیار زیاد

اکثر کفش های پاشنه بلند، پاها را تحت فشار قرار داده و تنها برای چند ساعت قابل استفاده می باشند و پس از گذشت چند ساعت برای پاها غیر قابل تحمل شده و ناچار به بیرون آوردن آن ها خواهید شد. همچنین این پاشنه های غیر استاندارد عوارض بسیاری را برای پا و کمر به همراه خواهند داشت. با استفاده از کفی های طبی، ناراحتی ها و عوارض گفته شده ناشی از کفش های پاشنه بلند رفع خواهند شد. کفی های طبی علاوه بر افزایش قد شما، موجب راحتی پا شده و مشکلات موجود در پا را برطرف می کنند.

افزایش قد

اگر قصد دارید در یک جمع بلندتر دیده شوید، بدون آن که کسی متوجه پاشنه کفش شما شود، می توانید از کفی های طبی استفاده کنید. با استفاده از این کفی ها به هیچ وجه کسی متوجه پاشنه مخفی در کفش شما نخواهد شد. همچنین ارائه این کفش ها در لایه های مختلف، امکان انتخاب در ارتفاع کفی بر اساس نیازتان را به شما خواهد داد. بنابراین کفی های طبی قد شما را به هر اندازه که بخواهید بلند خواهند کرد، بدون این که سایر افراد از این موضوع مطلع شوند.

مناسب بودن برای همه افراد

این کفی های طبی برای همه افراد مناسب و قابل استفاده می باشند و تمامی افراد با هر سنی می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. افرادی که دچار کوتاهی یک پا به هر دلیلی هستند، می توانند کفی های طبی را با ارتفاع های مختلف سفارش دهند تا اندازه پاهایشان یکسان به نظر برسد. بنابراین می توانید ارتفاع کفی را در 3 مرحله متناسب با قد خود تنظیم کنید و با آرامش و بدون متوجه شدن اطرافیانتان از این ترفند، بلندتر به نظر برسید.

داشتن قیمت پایین و به صرفه

علاوه بر ویژگی های ذکر شده برای این کفی طبی، می توان به ویژگی های دیگر نظیر افزایش اعتماد به نفس، حمایت ایرودینامیکی از پاها و قیمت پایین این کفی ها اشاره کرد. بنابراین با پرداخت هزینه کم برای کفی های طبی، می توانید از مزایای متعدد آن بهره مند شوید. از آن جایی که کفی های طبی را می توانید در کفش های مختلف خود استفاده کنید، بسیار کم هزینه تر و مناسب در مقایسه با خرید کفش های خاص برای بلندتر شدن قد می باشد.

بالا بردن اعتماد به نفس

آخرین نکته در خصوص استفاده از کفی های طبی، افزایش اعتماد به نفس به دلیل بلندتر دیده شدن قد می باشد. احساس قد بلند بودن اعتماد به نفسی را در فرد ایجاد می کند که موجب ارتباط راحت تر با دوستان و اطرافیان خواهد شد. https://kavianclinic.com/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%A9%D9%81%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%DB%8C/

یک کفی طبی افزایش دهنده قد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 

کفی های طبی را که برای بلندتر کردن قد استفاده می کنید، باید ویژگی هایی داشته باشند که به راحتی هر چه بیشتر پا کمک کنند و هیچ عارضه ای را به همراه نداشته باشند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • رطوبت را جذب کنند: یکی از ویژگی های مهمی که باید در کفی طبی باشد، جذب رطوبت است. جذب رطوبت بالا و خشک شدن سریع آن ها از مواردی است که باید در هنگام تهیه کفی طبی به آن توجه کنید. در حالت ایده آل باید لایه بالایی کفی قادر به رد و بدل کردن هوا باشد که این امر موجب پیشگیری از تجمع بیش از حد رطوبت شده و نهایتا مانع از تاول، عفونت و بوی بد در پا می شود.
  • ضد میکروب باشد: در کفی های ضد میکروب، امکان رشد باکتری و قارچ در کفش وجود نداشته و از بروز عفونت و بوی بد در هنگام استفاده طولانی مدت پیشگیری می کند.
  • استفاده از کفی هایی که قوس کف پا را پر می کنند: با وجود این که این خصوصیت الزامی نمی باشد، اما در صورت وجود آن، در پاها احساس راحتی بسیاری خواهید کرد. پر کردن قوس کف پا، موجب قرار گیری درست و محافظت از پا می شود که توصیه می کنیم حتما آن را مد نظر قرار دهید.
  • تنظیم کردن ارتفاع قد: در برخی از کفی های طبی، امکان تنظیم کفی وجود داشته و شما می توانید متناسب با نیاز خود آن را باز یا جمع کرده و قد خود را بلندتر یا کوتاه تر کنید.
  • مموری فوم: از راه ترین و بهترین موادی که در ساخت کفی ها به کار برده می شود، می توان مموری فوم را نام برد که دقیقا مطابق با فرم پا شکل گرفته و قوس کف پا را به خوبی پر می کند. استفاده از این نوع کفی ها احساس راحتی بسیار زیادی را به هنگام راه رفتن ایجاد می کنند، به گونه ای که تصور می کنید پاهایتان را بر روی یک بالش نرم گذاشته اید.

در صورتی که قصد بلند کردن قد با استفاده از کفی های طبی را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده و این کفی ها را با بالاترین کیفیت و استانداردترین حالت تهیه کنید. در این کلینیک انواع کفی ها و کفش های طبی با تکنولوژی اسکن کف پا، طراحی و ساخته می شود. https://kavianclinic.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%85%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b7%d8%a8%db%8c-%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4%db%8c/ کفی های طبی

اقدامات لازم برای خرید کفی های طبی افزایش قد

از جمله نکاتی که پیش از خرید کفی های طبی افزایش دهنده قد لازم است مد نظر قرار دهید، شامل موارد زیر می باشند:

  • سایز کفش: در صورتی که قصد دارید از کفی های طبی استفاده کنید، الزامی است که کفشی بزرگ تر از سایز پای خود را سفارش دهید، زیرا در غیر این صورت پس از قرار دادن کفی در کفش، پاهایتان اذیت شده و احساس ناراحتی در پا خواهید داشت. بنابراین به هنگام خرید این نکته را مد نظر قرار دهید.
  • راحتی پا: همان طور که در بالا به این نکته اشاره شد، راحتی پا بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که کفی طبی از ماده ای سخت ساخته شده باشد، بیش از حد بلند باشد یا قوس کف پا را به خوبی پر نکند، موجب آزار و ناراحتی در هنگام راه رفتن خواهد شد.
  • احساس درد در سینه کف پا: همان طور که پوشیدن کفش های پاشنه بلند در طولانی مدت، موجب فشار روی سینه پا می شوند، استفاده از کفی های طبی با شیب خفیف در ناحیه پنجه و یا کفی های تخت نیز در استفاده طولانی مدت، همین عارضه را ایجاد می کنند. بنابراین در هنگام سفارش به این نکته نیز توجه کنید.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با کفی های طبی و مزایای بلندتر کردن قد با استفاده از کفی های طبی آشنا کردیم تا در صورت ناراحتی از کوتاهی قد و کاهش اعتماد به نفس، آن ها را تهیه کنید. البته توجه کنید برای تهیه این کفی های طبی باید به مراکز ارتوپدی معتبر و با سابقه از جمله کلینیک کاویان طب مراجعه کنید تا کفی طبی مورد نظرتان با کیفیت بالا و به طور سفارشی طراحی و تولید شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *