بریس آفو (AFO) [انواع ارتوز مچ پا] + نحوه سفارش/خرید/قیمت

بیمارانی که از بیماری‌های عصبی یا ارتوپدی مانند سکته مغزی، مولتیپل اسکلروزیس، فلج مغزی، شکستگی، رگ به رگ شدن و آرتریت رنج می‌برند، کنترل حرکت پاها را از دست می‌دهند. بریس آفو (AFO) یا ارتز افتادگی مچ پا از رایج‌ترین ارتوزهای اندام تحتانی هستند که برای کمک به این افراد استفاده می‌شود. آن‌ها به طور سفارشی برای هر فرد ساخته شده‌اند تا پا، مچ پا و ساق را در بر گیرند.

AFO جهت درمان بیماری‌های مزمن پا و مچ پا، حفظ هم سطحی مفاصل، سازگاری با تغییر شکل و کمک به کاهش اسپاستیک طراحی شده است. همچنین با محدود کردن یا جلوگیری از حرکت ساق پا و پا و با حمایت از عضلات ضعیف پای بیمار، موجب بهبود الگوهای راه رفتن در افراد می‌شود. در ادامه با انواع بریس آفو و کاربرد آن‌ها، نحوه سفارش و قیمت ارتز مچ پا آشنا خواهیم شد.

مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بریس آفو (AFO) یا ارتز مچ پا چیست و کاربرد آن چیست؟

بریس آفو (AFO) یا ارتز افتادگی مچ پا چیست؟

ارتزهای آفو، با نگه داشتن مفاصل در سطح مناسب، تثبیت راه رفتن و جبران ضعف عضلانی به بیماران دارای آسیب دیدگی پا و مچ پا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتز مچ پا باعث ایجاد ثبات داخلی و خارجی، حمایت از عضلات ضعیف شده دورسی فلکسور و اصلاح ناهنجاری‌ها می‌شود. همچنین می‌توانند به بیمارانی که در حال نقاهت پس از رگ به رگ شدن، شکستگی پاها، ناراحتی ناشی از آرتریت و موارد مشابه کمک کنند.

علل افتادگی مچ پا

از بریس آفو (AFO) برای افرادی که دچار افتادگی مچ پا شده استفاده می‌شود. این بیماری براثر عوامل متعددی به وجود می‌آید که در ادامه لیست شده است:
  • اسکلروز چندگانه
  •  تصادف عروق مغزی یا سکته مغزی
  •  آسیب تروماتیک مغز
  • فلج اطفال
  •  فلج مغزی
  • سیاتیک
  •  دیستروفی عضلانی
  •  آسیب به گردن یا نخاع
  •  آسیب عصب تحتانی ساق پا (پرونئال)
  •  ترومای عصب محیطی
  •  دیابت
  •  تنگی کانال نخاعی

انواع بریس یا ارتز افتادگی مچ پا 

انواع بریس یا ارتز افتادگی مچ پا

بریس آفو در انواع مختلف وجود دارد که پزشک متخصص بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را بر اساس شرایط بیمار توصیه می‌کند. بریس AFO از جنس پلاستیک و به دو صورت سفارشی‌سازی و یا قالب‌گیری شده از قبل ساخته می‌شود. در ادامه با انواع متفاوت ارتز مچ پا می‌پردازیم:
  • AFO مفصلی
  • AFO سفت و سخت
  • AFO پویا
  • فنر برگ خلفی AFO
  • ارتز  Drop Foot
  • فیبر کربن AFO
  • واکنش زمینی AFO

ویژگی های بریس دراپ فوت (بریس آفو)

هنگامی‌که فردی توانایی بالا آوردن بخشی از پاها را ندارد، دچار بیماری افتادگی پا شده است. این بیمار براثر عوامل متعددی به‌صورت خفیف یا شدید به وجود می‌آید. در این شرایط بیمار ملزم به استفاده از بریس دراپ فوت (بریس آفو) می‌باشد. این بریس از ترموپلاستیک نازک ساخته‌شده که موجب انعطاف‌پذیری بالا آن گشته است. از این بریس دراپ فوت با حفظ مفاصل در یک سطح و کنترل آنها جهت درمان ناهنجاری های پا و مچ پا با حداقل نیرو استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از بریس افتادگی مچ یا بریس  (AFO)

مزایای استفاده از بریس افتادگی مچ یا بریس (AFO)

بریس‌های AFO با حمایت از مچ پا، انگشتان پا را در یک راستا با بقیه قسمت‌های پا نگه می‌دارد، این امر موجب افزایش ایمنی بیماران هنگام راه رفتن و جلوگیری از الگوهای غیرعادی راه رفتن می‌شود. از مزایای AFO می‌توان به سهولت استفاده، راحتی بیمار، حرکت زودهنگام اشاره کرد. در ادامه با اساسی‌ترین مزایای استفاده از بریس آفو (AFO) آشنا می‌شویم: موجب کاهش ضعف و ناهنجاری‌های پا و نگه‌داشتن پاها در وضعیت ثابت و نرمال می‌شود.
  • با جلوگیری از انعطاف‌پذیری رباط‌های کف پا و عدم خم شدن اضافی زانو، موجب ثبات در زانو برای بیمارانی که دارای ضعف عضلات چهار سر ران هستند، می‌شود.
  • موجب ثابت نگه‌داشتن کف و مچ پا و آزادی انگشتان پا در هنگام راه رفتن می‌شود.

درمان پیچ خوردن مچ پا با استفاده از ارتز آفو

رباط‌ها تشکیل‌شده از رشته‌های متعدد بافت هستند که استخوان‌ها و مفاصل را به یکدیگر متصل می‌کنند که در اثر آسیب‌دیدگی رباط موجود در مچ پا، پیچ‌خوردگی پا اتفاق می‌افتد. با توجه به کشیدگی رباط‌ها یا پارگی جزئی و کلی آنها، فرد دچار پیچ‌خوردگی ضعیف یا شدید می‌شود. با استفاده از ارتز آفو که موجب فشرده‌سازی مچ پا و ثابت نگه‌داشتن آن می‌شود، می‌توان به کاهش درد و تورم و تشریع در روند بهبودی کمک کرد.

قیمت بریس AFO

قیمت بریس AFO

بریس AFO در انواع متفاوت جهت آسیب‌های مختلفی تولیدشده است که به دو صورت قالب‌گیری شده از قبل و سفارشی‌سازی توسط پزشک قابل تهیه می‌باشد. هرکدام از ارتز مچ پا با توجه به ویژگی‌های یادشده دارای قیمت متفاوتی هستند. مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره ۹۱۰۰۸۸۸۱ -۰۲۱ در ارتباط باشید.

نحوه خرید و سفارش بریس آفو

بریس مچ پا بهمنظور سرعت بخشیدن به روند بهبودی آسیب‌دیدگی مچ پا و حفظ تراز پاها و کنترل آنها در بیمارانی می‌باشد که قادر به کنترل یا بلند کردن پاهای خود نیستند. بریس آفو بر اساس کارایی و نوع ساخت در دو نوع قالب‌گیری شده از قبل که قابلدسترس در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم پزشکی است و سفارشی‌سازی که با توجه به نوع بیماری و آسیب‌دیدگی در مچ پاها و به تشخیص پزشک متخصص در دسترس می‌باشد.

مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

نتیجه گیری

صدمات مچ پا مواردی شایع هستند که در اثر بیماری یا حادثه رخ می‌دهند که استفاده از بریس آفو (AFO) بری این دسته از افراد توصیه می‌شود. ارتز مچ پا به بیماران کمک می‌کند تا بتوانند بر اساس الگو عادی حرکت کنند و کنترل پاها را حفظ نمایند. این بریس به‌صورت ساق دار، بنددار، مچ‌بند بالاتر، مچ‌بند پایین‌تر و قوزک پا موجود می‌باشند.

مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *