بررسی پروتز بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایوالکتریک

کاربرد پروتز بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایوالکتریک چیست؟ پروتزهای مایوالکتریک چه تفاوتی با پروتزهای ساده دارند؟ یکی از سوالاتی که اخیرا مراجعین پروتز دست با آن مواجه اند، تفاوت پروتزهای مایوالکتریک با سایر پروتزها می باشد که در این مطلب به شرح آن ها خواهیم پرداخت. خوشبختانه امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه پزشکی و ساخت پروتزها صورت گرفته است، دیگر قطع عضو دست منجر به ناتوانی در انجام امور روزمره نمی شود، زیرا با استفاده از پروتز بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایوالکتریک، اعتماد به نفس و توانایی های فرد دچار آمپوته همانند گذشته باز می گردد. این پروتزهای مایو الکتریک علاوه بر کارایی بالا، ظاهری بسیار طبیعی داشته و برای دست یا بازوی از دست رفته گزینه مناسبی محسوب می شوند. البته استفاده از این پروتزها نیاز به پیش شرط هایی دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای استفاده از پروتزهای مایوالکتریک هستند؟ 

افرادی که در ناحیه اندام فوقانی با قطع عضو مواجه شده اند، به دنبال دست مصنوعی هستند که با استفاده از آن توانایی های حرکتی و عملکردی خود را بازیابند. در میان انواع پروتزها، پروتزهای مایوالکتریک مناسب ترین گزینه برای بهبود عملکرد فرد می باشد، اما در این میان پیش شرط هایی برای دریافت این پروتزها وجود دارد که در زیر به شرح آن ها پرداخته ایم:

  • وجود سیگنال مناسب در استامپ: همان طور که گفته شد، استفاده موفقیت آمیز از پروتزهای مایوالکتریک پیش شرط هایی دارد که یکی از آن ها وجود سیگنال مناسب در عضلات باقی مانده می باشد. به طور ایداه آل و برای کارایی حداکثری پروتزهای مایوالکتریک، نیاز به سیگنال مناسب در 2 گروه مخالف عضلات (باز کننده و خم کننده) است. البته با وجود یک گروه عضلانی سالم در استامپ نیز پروتزهای مایو الکتریک قابل استفاده می باشند، اما حرکات دست (باز و بسته کردن) به صورت تناوبی خواهد بود.
  • طول مناسب عضلات پس از قطع عضو: یکی از شرایط مهم در دریافت پروتزهای مایوالکتریک، طول مناسب استامپ می باشد. به این ترتیب چه در قطع عضو از ناحیه زیر آرنج چه در بالای آرنج، مناسب بودن طول استامپ به افزایش کارایی پروتز کمک خواهد کرد. شایان به ذکر است که بیشترین کارایی پروتزهای مایوالکتریک را زمانی شاهد خواهیم بود که فرد از ناحیه زیر آرنج دچار قطع عضو شده باشد. البته این به معنای عدم کارایی پروتز مایوالکتریک در قطع عضوهای بالای آرنج نمی باشد، بلکه تنها کارایی پروتز در قطع عضوهای بالای آرنج کاهش می یابد.

به دلیل این که افراد قادر به تشخیص داشتن صلاحیت دریافت پروتز بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایوالکتریک نیستند، باید به کلینیک های معتبر و با سابقه در این زمینه مراجعه کنند و سپس اقدام به سفارش این پروتزها نمایند.

اجزای دست مصنوعی مایوالکتریک

بستن بند کفش، تا کردن ملحفه های تخت و باز کردن چیپس از جمله کارهایی است که انجام آن با یک دست کار دشواری به نظر می رسد و افراد دچار قطع عضو در ناحیه دست برای انجام چنین اموری با مشکل مواجه خواهند شد. جهت تسهیل این امور، پروتز بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایو الکتریک به کمک شما خواهند آمد. همان گونه که از نام این پروتز مشخص است، توسط دریافت سیگنال و با استفاده از سنسور به حرکت دست کمک می کند. به این صورت که سیگنال های عضلات، توسط سنسورها دریافت شده و نهایتا به فرمان حرکتی تبدیل می شوند. همانند انواع پروتزهای دست، پروتزهای مایو الکتریک دارای اجزایی نظیر سوکت، سنسور، باتری و … می باشند. استفاده از پروتزهای مایوالکتریک در اندام فوقانی بیشتر از اندام تحتانی دیده می شود و همین امر موجب گسترش پروتزهای مایوالکتریک در بخش فوقانی شده است. این پروتز برای تمامی سنین قابل سفارش بوده و در طراحی آن، اندازه دست سالم فرد، سن بیمار و سایز مناسب دست در نظر گرفته می شود.

نحوه عملکرد پروتز دست مایوالکتریک

پروتز زیر آرنج مایوالکتریک

معمولا وزن پروتزهای مایوالکتریک به اندازه دست طبیعی می باشد، وزنی حدود 400 تا 600 گرم. اساس کار این پروتزها، تبدیل سیگنال های عضلات به فرمان حرکتی در پروتز می باشد که با استفاده از 2 گروه مخالف استامپ صورت می گیرد. قرار دادن سنسورهای این پروتز بر روی قسمت بر جسته عضلات، موجب دریافت بیشترین سیگنال می شود. با انقباض عضلات، سیگنال های الکتریکی عضلات توسط سنسورها دریافت شده و آن را به فرمان حرکتی تبدیل می کنند. به این صورت که سیگنال های دریافت شده وارد رله سوییچ شده و سپس به باز و بسته شدن دست کمک می کنند. در مدل های قدیمی پروتز مایوالکتریک تنها انگشتان شست، وسط و اشاره قابلیت حرکت داشتند و دو انگشت دیگر غیر فعال و تنها برای زیبایی دست طراحی می شدند، اما امروزه در هر 5 انگشت موتورهای کوچک قرار گرفته است تا قابلیت حرکت را داشته باشند. البته تفاوت دیگر پروتزهای مایو الکتریک نسبت به نمونه های قدیمی، وزن سنگین تر و هزینه های بالاتر آن است که نسبت به بازسازی بخش وسیعی از حرکات از دست رفته قابل توجیه می باشد. در صورتی که در هر بخش دست دچار قطع عضو شده اید، می توانید پروتز بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایوالکتریک را از کلینیک کاویان طب تهیه کنید و به ادامه زندگی خود همانند گذشته و پیش از قطع عضو دست بازگردید. کارشناسان ما در این کلینیک شما را راهنمایی کرده و بهترین و باکیفیت ترین پروتز دست مایوالکتریک را به شما ارائه خواهند داد.

موتورهای dc در پروتزهای مایوالکتریک 

در اولین پروتزهای دست مایوالکتریک که در سال 1980 وارد بازار شدند، تنها انگشت اشاره، شست و وسط قابلیت حرکت داشتند و قرار دادن انگشت انگشتر و انگشت کوچک فقط برای زیبایی هر چه بیشتر دست و طبیعی بودن آن بود ولی نیرویی برای گرفتن اشیا نداشتند. در چند سال اخیر برای کاهش فشار بر روی انگشتان و انعطاف پذیری بیشتر، در پروتزهای مایوالکتریک تغییر اساسی رخ داد. به همین جهت تمامی انگشتان به موتورهای الکتریکی مجهز شد که موجب تشخیص و کنترل دقیق انگشتان در هر زمان شد. 14 الگوی قرار گرفته در این پروتزها به برداشتن اشیا صاف مانند بشقاب و کارت بانکی، برداشتن اشیا سنگین و جابه جایی اجسام با اشکال متفاوت کمک خواهند کرد. بنابراین دیگر با وجود پروتز بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایوالکتریک نگران استقلال فردی خود نباشید، زیرا با استفاده از این پروتزها می توانید حتی ظریف ترین کارهای روزمره را بدون کمک دیگران انجام دهید.

افزایش اعتماد به نفس با پروتزهای مایوالکتریک

دست های مایوالکتریک بسیاری از امور روزمره را آسان می کنند. در واقع می توان گفت که با استفاده از این پروتزها، حتی کوچک ترین امور تسهیل خواهد شد و به وضوح شاهد بهبود یافتن زندگی خواهید بود. علاوه بر موارد گفته شده، از تاثیر روانی پروتزهای مایوالکتریک بر افراد دچار قطع عضو دست نمی توان چشم پوشی کرد. بسیاری از کاربران این پروتزها پس از نصب پروتز، احساس ارزشمندی کرده و با پروتز پیشرفته خود به ادامه زندگی با کیفیت بالا می پردازند. البته لازم به ذکر است که طراحی جذاب این پروتزها، در بالا رفتن اعتماد به نفس کاربران نقش مهمی را ایفا می کند. معمولا سنگینی نگاه سایر افراد بر روی اندام قطع شده برای بیماران ناخوشایند بوده و اغلب این افراد همواره به دنبال بهترین پروتزها برای رهایی از این نگاه ها هستند که پروتزهای مایوالکتریک کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد. از دیگر مزایای استفاده از پروتزهای مایوالکتریک کاهش استرس در فرد می باشد. افراد دچار قطع عضو در اکثر مواقع و در برخورد با افراد دیگر دچار کاهش اعتماد به نفس و در پی آن افزایش استرس می شوند. استفاده از پروتز مناسب علاوه بر برداشتن فشار بر روی این افراد، استرس روانی ناشی از قطع عضو را نیز برطرف خواهد کرد. به همین جهت است که کاربران پروتزهای مایوالکتریک سریع تر و راحت تر با شرایط پیش آمده کنار می آیند. توجه کنید مزایای استفاده از پروتزهای مایوالکتریک به موارد گفته شده ختم نمی شود، بلکه این پروتزها اعتماد به نفس افراد برای حضور در اجتماع را افزایش می دهند. در همین راستا افرادی که دست خود را از دست داده اند، با استفاده از پروتزهای مایوالکتریک شانس بیشتری برای یافتن شغلی مناسب دارند و در حرفه خود پیشرفت خواهند کرد و همین امر موجب افزایش انگیزه افراد برای زندگی و بالا رفتن کیفیت زندگی آنان خواهد شد. در نتیجه با استفاده از این پروتزها، می توانید حرفه جدید و دلخواه خود را به راحتی شروع کنید.

خرید پروتزهای بالای آرنج و زیر آرنج مایوالکتریک

تجربه از دست دادن اعضای بدن، یکی از رایج ترین مسائلی است که ممکن است هر فردی در زندگی با آن مواجه شود، اما نکته مهم نحوه مدیریت این بحران و یافتن بهترین راه حل در هنگام قطع عضو می باشد. یکی از بهترین راه های برطرف نمودن مشکلات ناشی از قطع عضو دست، استفاده از پروتزهای بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایوالکتریک می باشد که می توانید آن را از کلینیک کاویان طب سفارش دهید. در این کلینیک ابتدا شرایط شما ارزیابی شده و سپس مناسب ترین پروتز برای مشکل شما طراحی و تولید می شود. بنابراین فرصت را از دست ندهید و هر چه زودتر با تهیه پروتز مایوالکتریک، شرایط زندگی خود را بهبود بخشیده و به راحتی در جامعه حضور پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی پروتز بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایوالکتریک پرداختیم تا با استفاده از آن ها از مشکلات ناشی از قطع عضو خلاص شوید. با مطالعه این متن و پس از آگاهی از شرایط لازم برای استفاده از پروتزهای مایوالکتریک، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده و با تهیه پروتزهای مایوالکتریک، تاثیر مثبت آن را در روند زندگی خود ببینید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *