چرا خرید و سفارش صندل طبی کودکان یک انتخاب هوشمندانه است؟

آیا تهیه صندل طبی برای کودکان لازم است؟ استفاده از دمپایی طبی بچه گانه چه ضرورتی دارد؟ اگر به سلامت پای فرزندانتان اهمیت می دهید، این مطلب را از دست ندهید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین صندل طبی بچگانه را برای فرزندانتان تهیه کنید. امروزه اکثر والدین در تلاش اند تا زمینه رشد و نمو کودک خود را به بهترین نحو فراهم کنند. انتخاب یک صندل مناسب و استاندارد از جمله مواردی است که هر پدر و مادری باید به آن توجه ویژه ای نمایند. در صورتی که کودک از بدو تولد دچار مشکلات پا باشد، استفاده از دمپایی طبی بچه گانه الزامی می باشد. شاید با این سوال مواجه شوید که آیا کودکان سالم نیز باید از صندل طبی کودک استفاده کنند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش و اطلاع از ویژگی ها و مزایای استفاده از صندل طبی کودک، ما را در ادامه همراهی کنید.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

صندل طبی کودکان

صندل طبی مناسب چه کودکانی است؟

سن کودک یکی از مهم ترین عواملی است که تعیین می کند آیا کودک نیاز به صندل طبی دارد یا خیر. از آن جایی که تا قبل از 6 سالگی عضلات پا در حال رشد هستند، معمولا کف پای کودکان صاف است. پس از 6 سالگی باید قوس پای کودک در وضعیت نرمال باشد تا حرکات و راه رفتن کودک قابل کنترل شود. در صورتی که شاهد علائمی نظیر درد و صافی کف پا در کودکان بالای 6 سال خود هستید، ابتدا به یک متخصص ارتوپد مراجعه کرده و سپس اقدام به تهیه صندل طبی نمایید. دمپایی طبی بچه گانه علاوه بر کاهش درد و احساس راحتی در کودک، منجر به رشد و نمو صحیح وضعیت پا و نهایتا اصلاح الگوی راه رفتن می شود. همان طور که می دانید، مشکلات مربوط به پا مختص به بزرگسالان نبوده و کودکان نیز به هنگام رشد ممکن است با مشکلات مختلفی در پا مواجه شوند. در ادامه این بخش به رایج ترین مشکلاتی که کودکان با آن مواجه شده و لازم به استفاده از صندل طبی کودک برای درمان آن است اشاره کرده ایم

کف پای صاف یا کم بودن قوس کف پا

دسته ای از کودکان از بدو تولد و به صورت مادرزادی دچار صافی کف پا هستند که با گذشت زمان و طی روند رشد، قوس کف پای این کودکان به حالت طبیعی باز خواهد گشت، اما در برخی کودکان این مشکل همچنان باقی مانده و منجر به فاسیای کف پا، تاندونیت آشیل و … می شود. در صورت مشاهده این عارضه حتما به پزشک مراجعه نمایید. انواع صافی پا سبب مشکلات دردناکی در پا شده و مفاصل و مچ پا فشار زیادی را متحمل می شوند که نهایتا در آینده مشکلات بسیاری از جمله دردهای مفصلی را ایجاد خواهند کرد. ساده ترین راه درمان این عارضه، استفاده از دمپایی طبی کودکان می باشد، البته به صورت سفارشی نه نمونه های آماده در بازار.

احساس درد در ناحیه پاشنه پا

اغلب کودکان در ناحیه پاشنه پا دچار درد می شوند که دلیل شایع آن التهاب صفحه رشد در استخوان پاشنه پا می باشد. التهاب صفحه رشد را معمولا در کودکانی که به سرعت رشد می کنند شاهد خواهیم بود. با وجود این که این درد و التهاب ممکن است در خیلی از استخوان ها ایجاد شود، اما پاشنه پا بیشتر در معرض خطر و درد قرار دارد. این بیماری که سور نامیده می شود، موقتی بوده و منجر به اثرات طولانی مدت در کودک نمی شود، اما کودک به دلیل درد قادر به انجام برخی فعالیت ها و ورزش ها نمی باشد. این عارضه معمولا توسط صندل ها و کفش های طبی قابل درمان بوده و درد ناشی از آن کنترل خواهد شد. دلایل دیگری نظیر شکستگی های فشاری، التهاب تاندون آشیل و التهاب فاسیای کف پا منجر به درد در پاشنه پای کودک می شود که باید حتما توسط پزشک ارزیابی شود.

چرخش پا به سمت داخل یا خارج

گاهی اوقات زمانی که کودک شروع به راه رفتن می کند، والدین متوجه چرخش پای فرزندشان به سمت داخل پا یا به سمت خارج پا می شوند، البته در اکثر کودکان و با گذشت زمان این مشکل برطرف خواهد شد. در برخی از کودکان با مشکل زمینه ای، این عارضه نیاز به درمان دارد. بسته به شدت بیماری استفاده از دمپایی طبی بچه گانه یا آتل و بریس تجویز می شود. جهت تشخیص علت این مشکل و راه های درمان آن ضروری است که به یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید.

دلایل استفاده از صندل های طبی برای کودکان 

معمولا کودکان تمایل دارند در فصول بهار و تابستان از صندل استفاده کنند. در این فصول می توانید برای محافظت از پای فرزندان خود و یا در صورت داشتن مشکل در پا، از صندل طبی کودک استفاده کنید. توجه کنید که صندل های آماده موجود در بازار استاندارد و متناسب نبوده و قادر به جذب ضربه نمی باشند. به همین جهت بیشتر پزشکان استفاده از صندل های بدون کفی طبی را منع می کنند. نکته مثبت و حائز اهمیت در خصوص صندل های طبی، بهبود نحوه راه رفتن و قرار گیری پا در وضعیت مناسب از همان کودکی می باشد.

استفاده از صندل های تخت و غیر طبی برای کودکان به مدت طولانی به دلیل این که پاها موازی با زمین قرار می گیرند، موجب وارد شدن فشار به زانوها، کمر و مچ پا می شود. بنابراین می توانید صندل های طبی را در طرح ها و شکل های مختلف برای فرزندانتان تهیه کنید تا کودکان در طول روز به راحتی از آن ها استفاده کرده و به بازی بپردازند. صندل های طبی مزایای بسیاری داشته و دلایل متعددی برا استفاذه از آن ها وجود دارد که در زیر به ذکر برخی از آن ها پرداخته ایم:

  • استفاده از صندل طبی کودک موجب تطابق پا با سایر اندام ها شده و به کاهش فشار بر زانوها، مچ پا و کمر کمک خواهد کرد.
  • کودکان با صندل های طبی به راحتی در طول روز راه رفته و احساس آرامش خواهند کرد.
  • صندل های طبی، پاها را به عنوان تکیه گاهی محکم برای بدن قرار داده و وضعیت بدن کودک از همان کودکی ایده آل خواهد کرد. همچنین راه رفتن با این صندل ها، احتمال کشیدگی های عضلانی را کاهش داده و فشار وارد آمده به قوس پا را کم تر خواهد کرد.
  • پد پاشنه موجود در دمپایی طبی کودکان، کنترل و ثبات در کودک را افزایش خواهد داد.
  • به دلیل وجود کفی های محکم در این صندل ها، از پاها محافظت بیشتری می شود.
  • معمولا در فصل های تابستان، کودکان از پوشیدن کفش امتناع می کنند. بنابراین صندل های طبی گزینه مناسبی است تا علاوه بر حفاظت از پای کودک، پاهای او را خنک نگه دارد. همچنین به دلیل آسان بودن پوشیدن و در آوردن صندل ها، گزینه بسیار مناسبی برای کودکان می باشند.

ویژگی صندل طبی برای کودکان

انتخاب صحیح دمپایی طبی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. در انتخاب صندل طبی برای کودکان، مواردی را باید مورد توجه قرار دهید که داشتن کفی مناسب و متریال به کار رفته در ساخت صندل از مهم ترین آن ها می باشد. استفاده از صندل طبی از بد شکل شدن پای کودک جلوگیری کرده و رشد پا به صورت طبیعی و استاندارد صورت می گیرد. در زیر به ذکر ویژگی های یک صندل مناسب پرداخته ایم:

  1. کفی مناسب: کفی صندل باید به گونه ای طراحی شود که قوس کف پای کودک را به خوبی پوشش دهد که در غیر این صورت صندل از پا محافظت نکرده و منجر به عدم پشتیبانی از پا می شود. داشتن کفی مناسب از خستگی عضلات پای کودک به هنگام بازی و فعالیت جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که کفی دمپایی طبی کودکان باید امکان تبادل هوا را برای فرد مهیا سازد.
  2. پاشنه صندل: همان طور که صندل های تخت به پای فرد آسیب می زنند، صندل هایی با پاشنه بسیار بلند نیز منجر به آسیب و فشار زیاد در پا می شوند. بدین ترتیب باید پاشنه صندل به گونه ای طراحی شود که پا، کمر و ران کمترین فشار را متحمل شوند. بلند بودن پاشنه صندل موجب عدم توزیع وزن به طور مساوی بر روی پاها شده که نهایتا کودک دچار کوتاهی عضلات ساق پا و ضخیم شدن تاندون ها خواهد شد.
  3. اندازه و تناسب صندل: از دیگر ویژگی های مهم در صندل های طبی، اندازه و تناسب آن هابا پای کودک می باشد. وجود فضای مناسب برای انگشتان از نکات مهمی است که در طراحی باید مد نظر قرار داد.
  4. جنس صندل: شاید در گذشته جنس صندل از جنبه دوام و کارایی بلند مدت اهمیت داشت، اما امروزه استفاده از جنس چرم در صندل ها به تنفس پاها کمک می کنند.
  5. طراحی ساختار صندل: باید صندل های طبی را به گونه ای طراحی کرد که تهویه داخلی خوبی داشته باشند. این امر به استفاده طولانی مدت و جلوگیری از عرق کردن پا کمک می کند.

دمپایی طبی بچه گانه

خرید دمپایی طبی بچگانه

به هنگام خرید صندل طبی برای فرزندانتان علاوه بر در نظر گرفتن موارد بالا، باید به کلینیک معتبر و با سابقه مراجعه نمود تا از جنس صندل و کیفیت آن اطمینان داشته باشید. کلینیک های ارتوپدی معتبر، بهترین مراکز برای تهیه دمپایی طبی کودکان می باشند. در این مراکز در صورت نیاز، ابتدا اقدام به اسکن کف پای کودک کرده و پس از تشخیص مشکل کودک بهترین و مناسب ترین صندل را طراحی و تولید می کنند. در مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک، تحت نظر مستقیم پزشک متخصص ارتوپدی می توانید اقدام به تهیه صندل های طبی و برطرف کردن مشکلات پای فرزندانتان نمایید. در این کلینیک مناسب ترین  و بهترین صندل مورد نیاز کودک ساخته می شود.

قیمت صندل طبی کودکان

یکی از پرسش های اکثر والدین در خصوص دمپایی های طبی، قیمت آن ها می باشد. در این خصوص باید گفت که این صندل ها قیمت ثابتی نداشته و عوامل متعددی در تعیین قیمت آن ها دخیل هستند. از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت دمپایی طبی کودکان عبارتند از:

  • تجهیزات و سابقه مرکز ارتوپدی
  • کیفیت و جنس صندل 
  • سایز پای کودک
  • اسکن کف پا 
  • مشکلات و ناهنجاری های پای کودک

نتیجه نهایی

برخی کودکان از بدو تولد و برخی به دلایلی نظیر استفاده از کفش ها و صندل های نامناسب و غیر طبی، دچار ناهنجاری هایی در پا می شوند که درمان آن ها مستلزم استفاده از صندل طبی کودک می باشد. در صورت عدم درمان این ناهنجاری ها، بیماری های جبران ناپذیری در کودک ایجاد خواهد شد. بنابراین جهت درمان و پیشگیری از بیماری های مربوط  به پا در کودکان، با مراجعه به کلینیک کاویان طب دمپایی طبی بچه گانه مورد نیاز کودک خود را با بهترین متریال تهیه نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *