ویژگی های پروتز بالای آرنج ژاپنی و زیر آرنج ژاپنی چیست؟

با کشورهای برتر تولید کننده پروتز دست آشنایی دارید؟ کاربرد پروتز بالای آرنج ژاپنی و پروتز زیر آرنج ژاپنی چیست؟ یکی از سوالاتی که اخیرا مراجعین پروتز دست با آن مواجه اند، تفاوت پروتزهای ژاپنی با سایر پروتزها می باشد که در این مطلب به شرح آن ها خواهیم پرداخت و شما را با تاریخچه و عملکرد پروتز بالای آرنج و زیر آرنج ژاپنی آشنا خواهیم کرد. هنگامی که فرد در یک حادثه دست خود را در ناحیه زیر آرنج یا بالای آرنج از دست می دهد، ملزم به استفاده از پروتزهایی جهت بهبود عملکرد و بازیابی ظاهر زیبای دست می باشد. با توجه به حساس بودن این موضوع، انتخاب بهترین پروتز متناسب با اندام از دست رفته فرد آسیب دیده از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد دچار این عارضه باید اطلاعات کامل در این زمینه را داشته باشند. پروتزهای بالای آرنج ژاپنی و پروتز زیر آرنج ژاپنی یکی از بهترین پروتزهایی است که موضوع بحث ما در این مقاله می باشد. پس جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

تاریخچه ساخت پروتز در ژاپن

از دوران باستان جراحی و پزشکی در ژاپن تحت تاثیر کشور چین قرار داشت تا این که در سال 1868 این کشور با علوم پزشکی اروپایی آشنا شد. البته آشنایی ژاپن با انواع پروتز به زمانی بر می گردد که یک افسر از دولت ژاپن، پروتز اندام فوقانی را به یک پزشک هلندی سفارش داد، اما پس از آشنایی با نحوه استفاده از پروتز و مشاهده عملکرد ضعیف پروتز، پرداخت هزینه آن را متقبل نشد. اولین فرد ژاپنی که پس از قطع عضو، پروتز را مورد استفاده قرار داد، یک هنرپیشه معروف کابوکی بود که پروتز پای خود را از شرکت سلفو آمریکا تهیه کرد. در سال 1872 جراحان ژاپنی برای آموزش پزشکی، پروتزها را از هلند وارد می کردند، اما اولین تولید پروتز در ژاپن به سال 1904 بر می گردد. پس از جنگ جهانی اول و در طول جنگ جهانی دوم، ارتش ژاپن اقدام به ساخت دو پروتز که یکی پروتز اندام تحتانی و دیگری پروتز اندام فوقانی بود نمود. با گذشت زمان و توسعه علم پزشکی و تبادل فرهنگی بین المللی، کشور ژاپن موفق به ساخت پروتزها و ارتزهای پیشرفته ای در سطح بین المللی شد. امروزه بازوهای میوالکتریک و پروتزهای دست الکتریکی پیشرفته ای توسط این کشور تولید و ارائه می شود. پیشرفت های این کشور در زمینه پزشکی منجر به میزبانی پنجمین کنگره ISPO در سال 1989 شد. در ادامه پروتزهای بالای آرنج ژاپنی و پروتز زیر آرنج ژاپنی میوالکتریک را شرح خواهیم داد.

عملکرد پروتز میوالکتریک ژاپنی

امروزه با توسعه علم و فناوری در زمینه ساخت دست های مصنوعی، پروتزهایی با عملکرد بسیار امیدوار کننده و ظاهر زیبا توسط برخی کشورها نظیر ژاپن تولید و تجاری سازی شده اند. در طراحی این دسته از پروتزها بسته به کاربرد آن ها از علوم فیزیولوژی، نرم افزار، الکترونیک، آناتومی و … بهره برده می شود. دست های مصنوعی مختلفی از جمله دست های مصنوعی مبتنی بر نیروی بدن و دست مصنوعی با رابط عصبی ساخته شده اند. پروتزهایی که با استفاده از نیروی بدن کار می کنند، دوام بالایی داشته و قادر به انجام فعالیت های سنگین می باشند و با اعمال فشار روی کابل منجر به باز و بسته شدن پروتز می شوند. از مزایای این نوع پروتز می توان هزینه کم تر نسبت به پروتز هوشمند را نام برد. البته لازم به ذکر است که این دسته از پروتزها، ظاهر زیبای دست واقعی را نداشته و همچنین استفاده از قدرت بدنی برای برخی از کاربران دشوار می باشد. از طرفی پروتزهای برقی که با استفاده از باتری کار می کنند ظاهر زیبایی داشته و در میان کاربران دست مصنوعی از محبوبیت بالایی برخوردار است. توجه به این نکته ضروری است که جهت تهیه پروتزهای برقی لازم به پرداخت هزینه های بیشتری می باشد. در پروتزهای دارای انرژی خارجی از سیگنال های میوالکتریک (MES)، سوئیچ و … جهت عملکرد بهتر استفاده می شود. صرف نظر از عملکرد پروتزها، می توان آن ها را در انواع پروتزهای غیر فعال، پروتزهای مایوالکتریک هوشمند، پروتز هیبریدی و پروتزهای بیونیک تهیه کرد. دست های مایو الکتریک که یکی از طبیعی ترین دست های مصنوعی است، از طریق تکانه های الکتریکی و اعصاب اندام باقی مانده کنترل می شود. در واقع کنترل پروتز از طریق سیگنال های دریافت شده از مغز انسان صورت می گیرد. در دست های میوالکتریک قرار داشتن 5 موتور در انگشتان منجر به بهبود مهارت و کنترل هر چه بیشتر پروتز می شود که البته همواره محققان در تلاش اند تا مهارت های دست میوالکتریک را بهبود بخشند. شما عزیزان می توانید پروتز بالای آرنج ژاپنی و پروتز زیر آرنج ژاپنی میوالکتریک را از کلینیک تخصصی ارتوز و پروز کاویان طب تهیه کنید.

استفاده از پروتز بالای آرنج ژاپنی در قطع عضو بالای آرنج

آرنج از دو استخوان ساعد و هومروس (استخوان بازو) تشکیل شده و رباط های قوی که رباط های جانبی نیز نامیده می شود، به قرار گیری مفصل در کنار هم کمک می کند. با قطع شدن آرنج به بالا بر اثر وقوع حوادثی مانند تصادف، تمامی بخش های ذکر شده از بین رفته و دیگر فرد قادر به انجام بسیاری از امور روزمره خود بدون کمک دیگران نخواهد بود. در این مواقع می توان پروتز بالای آرنج را تهیه کرد تا فرد قادر به خم و راست کردن بازوی خود باشد. البته پروتزهای غیر عملکردی و زیبایی نیز برای قطع عضو بالای آرنج وجود دارد که هیچ گونه حرکتی نداشته و تنها از جنبه زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما می توانید پروتزهایی را تهیه کنید که در ناحیه شانه، آرنج، مچ دست و انگشتان دارای حرکت باشد. در همین راستا با تهیه پروتز بالای آرنج ژاپنی، علاوه بر زیبایی، عملکرد دست خود را بازخواهید یافت.

قطع عضو زیر آرنج و استفاده از پروتز زیر آرنج ژاپنی

افرادی که ناچار به قطع عضو زیر آرنج یا BE می شوند، می توانند پس از ارزیابی توسط پزشک، مناسب ترین پروتز را تهیه نمایند. در این دسته از افراد به دلیل وجود آرنج، پروتزها عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت. به طور کلی انواع قطع عضو فوقانی زیر آرنج عبارتند از: قطع 1 یا تعدادی از انگشتان، قطع از ناحیه مچ دست و قطع از قسمت ساعد دست. در زیر به ذکر انواع پروتز قابل استفاده برای قطع زیر آرنج پرداخته ایم:

  • پروتز فاقد اجزای متحرک (پروتز زیبایی)
  • پروتز حرکت با نیروی بدن فرد
  • پروتز میوالکتریک
  • پروتز ترکیبی

زندگی پس از قطع عضو دست

پروتز بالای آرنج ژاپنی

احتمالا در اطراف خود با افرادی مواجه شده اید که دچار قطع عضو دست شده اند و یا خودتان به این عارضه دچار شده اید. با وجود این که این افراد روز و شب خود را همانند سایر افراد سپری می کنند، اما دیگر انجام کارهای روزمره برای فرد به راحتی گذشته نبوده و ناچار به کنار آمدن با سبک زندگی جدید خواهد بود. این اتفاق علاوه بر فشار فیزیکی که به فرد وارد می کند، از لحاظ روانی نیز فرد را تا مدت ها تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس از قطع عضو تلاش جهت بهبود روانی به اندازه سلامت فیزیکی مهم می باشد. پذیرفتن این که تا مدتی فرد آسیب دیده جهت انجام امور خود باید از دیگران کمک بگیرد، قدم مهمی در بهبود زندگی فرد خواهد بود. از دیگر راه های کنار آمدن با این عارضه پذیرفتن احساسات است. فرد دچار عارضه قطع عضو پس از کنترل احساسات باید تمرکز خود را روی مسیر جدید زندگی بگذارد و با برداشتن قدم های کوچک در مسیر اهداف خود، به روند درمان کمک کند. این دسته از افراد با داشتن یک هدف معین به زندگی خود معنا می بخشند و کنار آمدن با این حادثه تسهیل خواهد شد. در نهایت تهیه پروتز زیر آرنج ژاپنی و پروتز بالای آرنج ژاپنی برای افرادی که دچار قطع عضو از ناحیه دست شده اند، کمک شایانی در روند بهبود چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روانی خواهد کرد.

سفارش پروتز دست ژاپنی

پیش از این که پروتز دست مورد نیاز خود را سفارش دهید، قصد داریم نکاتی را یادآوری کنیم تا به هنگام  سفارش پروتز، آن را مد نظر قرار دهید. پروتزها نیز مانند دیگر وسایل پس از گذشت مدتی نیاز به تعمیر دارند و گاهی به علت ساییدگی و عوامل دیگر نیاز به جایگزینی می باشد. بنابراین انتخاب پروتز دست مناسب و با کیفیت از اهمیت بالایی برخورردار است. سفارش پروتز از کلینیک های تخصصی و معتبر کمک شایانی به شما خواهد کرد. یکی از این کلینیک ها، مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان می باشد که با داشتن مشاورین مجرب و با تجربه به طور کامل مراجعین را در انتخاب بهترین پروتز راهنمایی می کند. در این کلینیک امکان سفارش و تهیه انواع پروتز بالای آرنج و زیر آرنج وجود دارد.

قیمت دست مصنوعی ژاپنی

همان طور که می دانید برای پروتزهای دست نمی توان یک قیمت مشخص را تعیین کرد. قیمت پروتزها به عوامل مختلفی بستگی دارد که پروتوزیست پس از ارزیابی شرایط بیمار آن را اعلام خواهد کرد. البته پس از گذشت 3 تا 5 سال، احتمال فرسایش قطعات وجود داشته و افراد ملزم به تعمیر و تعویض قطعات خواهند بود. در نتیجه به هنگام خرید پروتز بالای آرنج ژاپنی و پروتز زیر آرنج ژاپنی، علاوه بر هزینه خرید به هزینه های ترمیم، نگهداری و تعمیر پروتز نیز توجه نمایید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

جمع بندی

با پیشرفت هایی که در زمینه ساخت دست های مصنوعی در کشورهای مختلف از جمله ژاپن صورت گرفته است، شاهد ساخت پروتزهایی هستیم که علاوه بر ظاهر زیبا، به عملکرد بالای دست نیز کمک می کنند. چه افراد دچار قطع عضو از زیر آرنج شده باشند، چه بالای آرنج، می توان با استفاده از پروتزهای ژاپنی به زندگی پیش از این حادثه بازگشت و به راحتی و بدون نگرانی از قضاوت سایر افراد، در اجتماع حضور پیدا کرد. کلینیک کاویان در این زمینه شما را همراهی خواهد کرد تا هر چه زودتر زیبایی و عملکرد دست خود را بازیابید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *