استفاده از کمربند TLSO (تی ال اس او) | LSO (ال اس او) + کاربردها

نحوه استفاده از کمربند TLSO و LSO چگونه است؟ چه مواقعی استفاده از این کمربندها تجویز می شود؟ در ادامه با ما همراه باشد تا به تمامی پرسش های شما درباره کمربند “تی ال اس او” و “ال اس او”،  نحوه ساخت، سفارش و قیمت انواع مختلف آن ها بپردازیم.

افراد بر اثر عوامل متعدد دچار آسیب دیدگی کمر از جمله برخی از مشکلات مهره ستون فقرات مانند درد پایین کمر، شکستگی مهره کمر و عارضه‌­های نخاعی در ناحیه کمر می شوند. این افراد ملزم به استفاده از کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) می باشند. بریس های کمری کمترین عوارض نسبت به سایر درمان ها دارند و برای همه سنین قابل استفاده است. کمربند TLSO مخفف توراکولومبوساکرال می باشد که به صورت دو تکه است و در بر گیرنده تمام طول کمر می شود و LSO مخفف لومبوساکرال است و در بر گیرنده پایین کمر خواهد بود. از این بریس ها برای استخوان های ترقوه، تثبیت ستون فقرات پس از جراحی، شکستگی مهره ها و سایر آسیب دیدگی های ستون فقرات استفاده می شود.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

تفاوت بین LSO و TLSO چیست؟

تفاوت بین LSO و TLSO چیست؟

به صورت کلی از کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) جهت کنترل و حمایت از وضعیت ستون فقرات، کاهش درد، جلوگیری از آسیب بیشتر کمر، تثبیت ستون فقرات پس از جراحی، سرعت بخشیدن به روند بهبودی، صاف نگه داشتن کمر و … استفاده می شود. در ادامه با مزایای بریس کمر و نحوه نگهداری آنها و نکات مهم هنگام استفاده از TLSO و LSO آشنا خواهیم شد. ارتوز تی ال اس او برای درمان انواع بیماری ها از شکستگی های مهره کمر گرفته تا لامینکتومی استفاده می شود و معمولاً برای استفاده پس از جراحی تجویز می شود. ارتفاع TLSO از LSO بلندتر است تا بتواند شکستگی های سطح بالاتر، تعمیرات جراحی و موارد مشابه را درمان کند.

https://kavianclinic.com/%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b2-%da%a9%d9%85%d8%b1/

نحوه پوشیدن کمربند TLSO

نحوه پوشیدن کمربند تی ام اس برای افرادی که جراحی ستون فقرات انجام داده اند و بیماران دیگر متفاوت است. بستن این ارتوز طبی برای افرادی که تازه عمل جراحی انجام داده اند توسط کارشناس ارتوز و پروتز صورت می گیرد، اما بیماران عادی که دچار آسیب دیدگی ستون فقرات شده اند، می توانند بدون نیاز به پرشک اقدام به بستن و باز کردن بریس تی ال اس او کنند. در ادامه به بررسی نحوه بستن کمربند کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) برای بیماران بستری می پردازیم.

https://kavianclinic.com/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1%da%a9%d9%85%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c-%da%a9%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%b1%d8%af/

نحوه بستن کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) برای بیماران بستری

همانگونه که گفته شد بستن کمربند تی ال اس او برای بیمارانی که تازه عمل جراحی انجام داده اند با افراد عادی متفاوت است. این افراد از درد بیشتری برخوردار بوده و ملزم به ثبات ستون فقرات می باشند. در ادامه با نحوه بستن این نوع آرتوز کمر آشنا خواهیم شد.

  1. یک تی شرت یا زیر پیراهن راحت بپوشید.
  2. بیمار به سمت درد کمتری دارد چرخیده و در حالتی بین پهلو و دمر قرار بگیرد، به صورتی که کمر بیمار به سمت پزشک باشد.
  3. پشت کمربند را زیر کمر بیمار قرار دهید، به گونه ای که فرو رفتگی بریس درست روی لبه و استخوان لگن قرار گیرد.
  4. قرار گرفتن کمربند در ارتفاع یکسان از هر دو طرف بدن یکی از مهمترین نکاتی می باشد که باید به آن دقت  کرد.
  5. دیواره کمربند طبی را زیر پهلوی بیمار برده و  پس از آن بند شکم را متصل کنید.
  6. ابتدا بند وسط کمربند را در دو طرف بسته و پس از آن بندهای بالا و پایین را محکم می کنیم. در نظر داشته باشید میزان محکم بستن بندهای بالا و پایین برابر باشد.
  7. بند های سرشانه ای را روی شانه ی همان سمت به سمت زیر بقل و پس از آن به پشت بیمار برده و مجدد به سمت جلو شانه آورده و می بندیم.
  8. یک سری از ارتز کمر TLSO از پییدگی کمتری برخوردار بوده و بندها مستقیم به جلو شانه آورده و بسته می شوند.

https://kavianclinic.com/%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b2-%da%a9%d9%85%d8%b1/

مزایای پوشیدن کمر بند طبیمزایای پوشیدن کمر بند طبی

قسمت‌هایی از کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) که در تماس با پوست بدن است با یک ماده نرم و مخمل خواب دار پوشانده شده و یک بالشتک بالای شانه‌ها در نزدیکی گردن قرار دارد. استفاده از این بریس طبی دارای مزایای متعددی می باشد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد:

  • درمان ناهنجاری‌های کمری ناشی از اسکولیوز، کیفوز
  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم قرقره پیشرفته جهت اعمال نیروی یکنواخت
  • پد سه بعدی فوق پیشرفته متناسب با قوس استاندارد کمر
  • قابلیت تنظیم برای هر فرم بدنی
  • پارچه تنفسی سه بعدی

https://kavianclinic.com/%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a8%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%a8%db%8c/

حرکت کردن هنگام استفاده از کمربند TLSO چگونه است

حرکن کردن و انجام فعالیت های عادی هنگام استفاده از کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) متفاوت است. در ادامه به بررسی اساسی ترین فعالیت ها هنگام استفاده از بریس کمر می پردازیم:

  • از تخت بیرون آمدن و نشستن

به حالت غلط زدن تا لب تخت آمده و پاها را از لبه تخت پایین گذاشته و بدن را به سمت بالا فشار دهید تا در وضعیت نشسته قرار بگیرید.

  • به تخت رفتن و دراز کشیدن

کنار تخت نشسته و به آرنج و ساعد تکیه داده و پاها را بالا آورده و روی تخت بگذارید. از سمت پهلو به آرامی دراز کشیده و پس از آن به پشت بچرخید.

  • حمام کردن

هنگام استفاده از بریس با اسفنج نم دار برای پاک کردن بدن استفاده نمایید. از باز کردن بریس کمر بپرهیزید. تنها در صورت تشخیص پزشک جراح می توانید هنگام حمام کردن آنها را باز کنید.

https://kavianclinic.com/%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%88%d8%b2-%d9%be%d8%a7/

نحوه تمیز کردن کمربند طبی تی ال اس او   (TLSO)نحوه تمیز کردن کمربند طبی تی ال اس او   (TLSO)

برای شستشوی کمربند طبی TLSO باید از شخص سومی کمک بگیرید. برای پاک کردن آلودگی ها از دو روش آب و صابون یا الکل ااستفاده می شود. از الکل برای تمیز کردن داخل و خارج تی ال اس او استفاده کنید. الکل را روی بریس اسپری کنید و به آرامی با یک پارچه پاک کنید. قبل از استفاده جهت جلوگیری از حساسیت پوستی اطمینان حاصل کنید که ارتز کاملا خشک شده است. همیشه یک پیراهن تمیز، خشک و مناسب زیر کمربند طبی بپوشید.

https://kavianclinic.com/%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b2-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%8c-%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d9%88-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1/

کمربند طبی فول بادی چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

کمربند طبی فول بادی پس از جراحی ستون فقرات یا آسیب دیدگی به کمر، در هنگام بهبودی برای محدود کردن حرکت ستون فقرات میانی و تحتانی استفاده می شود. با کمک بریس طبی TLSO می توانید یک سری از مشکلات و آسیب دیدگی های در ناحیه کمر که در ادامه لیست شده است را برطرف نمایید.

  • تثبیت و صاف کردن ستون فقرات
  • کاهش درد و گرفتگی کمر
  • کیفوز
  • پوکی استخوان
  • شکستگی‌های ستون فقرات
  • تنگی کانال نخاعی
  • هایپراکستنشن
  • کمردرد مکانیکی
  • کمردردهای حاد یا مزمن
  • گوه‌ای شدن مهره‌ها در آسیب‌های تخریبی ستون مهره‌ای
  • کشیدگی شدید عضلات و لیگامانهای پشتی
  • درمان محافظتی قبل و پس از جراحی در مهره‌های پشتی و کمری
  •  التهاب استخوان و غضروف
  • پوکی استخوان

https://kavianclinic.com/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%B2-%D9%BE%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3/

نکاتی که در استفاده از کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) باید در نظر بگیریدنکاتی که در استفاده از کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) باید در نظر بگیرید

هنگام استفاده از کمربند کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) رعایت یک سری نکات ضرورت دارد. در ادامه با این نکات اساسی آشنا خواهیم شد:

  • با توجه به آموزش متخصصان ارتوپدی از قرار گرفتن کمربند طبی در جای صحیح اطمینان حاصل فرمایید. در صورت استفاه صحیح، بریس کارآمدتر می شود.
  • هنگام انجام تمرینات فیزیوتراپی تحت نظر پزشک ارتوپدی می توانید کمربند طبی را باز کنید.
  • به دلیل حرکت کمربند به سمت بالا و فشار به اطراف زیر بقل از نشستن روی صندلی های بسیار نرم پرهیز نمایید.
  • حتما در هنگام فعالیت های روزمره مانند پیاده روی از کمربند طبی استفاده نمایید.
  • هنگام مطالعه یا غذا خوردن خم نشده تا به سینه ها و شکم فشاری وارد گردد.
  • می توانید هنگام صرف غذا، بندهای بریس را کمی آزادتر کنید.

https://kavianclinic.com/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d8%b6-%d9%85%d9%81%d8%b5%d9%84-%d9%84%da%af%d9%86/

نحوه ساخت کمربند ستون فقرات TLSO 

بیمار با مراجعه به مراکز ساخت ارتز و پروتز تحت نظر پزشک متخصص بر اساس نوع آسیب دیدگی و صدمه در ناحیه کمر اقدام به سفارش و ساخت پروتز می کند. پزشک متخص پس از بررسی و اندازه گیری بدن با استفاده از اسکن، بر اساس انحنای ستون فقرات اقدام به طراحی کمربند تی ال اس او  خواهد کرد. ممکن است بیمار پس از تکمیل کمربند مجبور شود برای آموزش و تنظیم سایز کمربند چندین دفعه به مرکز ارتوپد مراجعه نماید. مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با ۱۰ سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره ۹۱۰۰۸۸۸۱ -۰۲۱ در ارتباط باشید.

https://kavianclinic.com/%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%b9%d9%87-%d9%86%d8%ae%d8%a7%d8%b9%db%8c/

قیمت کمربند طبی ستون فقرات TLSO و LSOقیمت کمربند طبی ستون فقرات TLSO و LSO

هزینه کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) به عوامل مختلفی از جمله مواد مورد استفاده در ساخت بریس، سفارشی سازی ها، اندازه و …. بستگی دارد. برخی از شرکت های بیمه ای درصدی از هزینه های ساخت بریس را متقبل می شوند که برای اطلاع از میزان پرداختی آنها، باید با شرکت بیمه ای که تحت پوشش می باشید، تماس حاصل فرمایید. پس از ارجاع نسخه پزشک متخصص و فاکتور واریز هزینه، مقداری از هزینه ها به بیمار برگشت داده می شود.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

نتیجه گیری

در صورتی که فرد دچار کمر درد یا آسیب دیدگی در ناحیه کمر شود، نیاز است تا ستون فقرات در حالت ثابت نگه داشته تا زمانی که بهبود یابد. برای این کار نیاز به استفاده از کمربند (تی ال اس او) و (ال اس او) کی باشد، تا با کاهش درد و ثبات ستون فقرات به روند بهبودی کمک کنند. مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با ۱۰ سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره ۹۱۰۰۸۸۸۱ -۰۲۱ در ارتباط باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *