تمام نکاتی که درباره پروتز پا در مشهد باید بدانیم

افرادی که دچار قطع عضو در ناحیه پا می شوند، نیاز به پروتز پا به عنوان جایگزینی برای اندام از دست رفته دارند. پروتز پا در مشهد در مراکز مختلف و با متدهای به روز و متنوع انجام می شود که بیمار با توجه به خدمات قابل ارائه، شرایط خود و ویژگی های دیگر، بهترین کلینیک را بر می گزیند. پروتز یا می تواند به افرادی که آمپوتاسیون پا را تجربه کردند کمک کند تا راحت تر جا به جا شوند و با توجه به ظاهر و عملکردی که به بیمار می بخشد او را جهت حضور موثر و کارآمد در جامعه تشویق نماید. در ادامه مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین مرکز تخصصی ارتوز و پروز مشهد را شناسایی کنید.

مراکز پروتز پا در مشهد

هزینه پروتز پا در مشهد

پروتز زیر زانو

پروتز پا بالای زانو

لازم و اجزای پروتز پا

بهترین پروتز پا در مشهد

پروتز پا در مشهد

مراکز پروتز پا در مشهد

انتخاب پروتز پا، متناسب با نیازها و اهداف شخصی، کاری پیچیده است که باید توسط متخصص این زمینه انجام شود. فرد متخصص به لطف تحصیلات، تجربه و دانش بیومکانیکی خود، موردی را پیشنهاد می دهد که به شما در بهتر انجام شدن فعالیت های روزانه و رفع نیازها کمک کند و به بهترین وجه، نتیجه مناسب را برای شما رقم بزند. در کلینیک های تخصصی پروتز پا در مشهد، تمامی مراحل از پروتز اولیه گرفته تا مراقبت های بعد از دریافت عضو مصنوعی، زیر نظر متخصص خبره این حوزه انجام می شود تا بیمار بهترین نتیجه ممکن را دریافت نماید. یکی از مراکز مطرح در این زمینه، کلینیک پروتز پا کاویان می باشد که با ارائه مشاوره رایگان به راهنمایی هر چی بهتر بیماران می پردازد.

پروتز پا در مشهد

هزینه پروتز پا در مشهد

قیمت پروتز پا به چندین فاکتور مختلف بستگی دارد که تنها تعدادی از آنها تحت کنترل شخص دریافت کننده اندام است. یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار، نوع قطعی عضو می باشد. قطع عضو ترانسبیال یا از دست دادن پا در جایی زیر زانو، به پروتز بسیار کوچکتر از قطع عضو ترانسفرامال یا از دست دادن پا در بالای زانو نیاز دارد. هزینه پروتزهای پایین زانو، بسیار کمتر از مواردی است که به زانو نیاز دارند و بیشترین تغییرات قیمت، معمولاً در پروتزهای این قسمت دیده می شود، چرا که مکانیسم های مختلفی برای ایجاد زانوی خم شونده وجود دارد.

چگونگی ظاهر پا، متأثر از جنس مواد استفاده شده خواهد بود که این نیز بر هزینه نهایی تأثیر می گذارد. آن دسته از پروتزهای پا که برای اهداف خاصی طراحی می شوند، معمولاً دارای قیمت بیشتری هستند. این پروتزهای ویژه، گزینه هایی برای افرادی هستند که می خواهند کارهایی مانند دویدن یا راه رفتن های سرعتی را انجام دهند، چرا که در این شرایط ساییدگی اندام مصنوعی، به ویژه اندام زانو شدیدتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که در طول زندگی، ممکن است لازم باشد پای پروتز، چندین بار تعویض شود. بسته به سن، رشد و میزان فعالیت، پروتز می تواند از چند ماه تا چند سال مورد استفاده قرار بگیرد.

پروتز پا در مشهد

پروتز زیر زانو

پروتز زیر زانو جایگزینی مصنوعی برای پای قطع شده در این ناحیه می باشد. از آنجا که قطع عضو زیر زانو است، فرد توانایی قدم برداشتن را دارد. این نوع پروتز شامل یک سوکت، لاینر، پیلون و پای مصنوعی بوده که به صورت سفارشی ساخته می شود. گاهی اوقات پروتز ممکن است از اسلیو یا مهار کننده دیگری تشکیل شود که این بستگی به سیستم تعلیق مورد استفاده برای آن بیمار دارد. در زمان قطع پا، فرد باید با متخصصی که در زمینه طراحی و ساخت پروتز پا آموزش دیده در مورد اهداف، انتظارات و نگرانی های خود صحبت کند. متخصص با در نظر گرفتن نیازهای خاص بیمار، پروتزی متناسب با شرایط او طراحی و می سازد.

پروتز پا در مشهد

پروتز پا بالای زانو

همانطور که در بررسی پروتز پا در تهران و پروتز پا در کرج گفته شد، از دست دادن اندام بالای زانو که به قطع عضو ترانسفرمورال نیز معروف است، به قطع یا عدم وجود پا در بالای زانو گفته می شود. اگر چه فرآیندهای موضعی و جراحی ممکن است از فردی به فرد دیگر به میزان قابل توجهی متفاوت باشد، اما افرادی که دچار قطع عضو بالای زانو می شوند، معمولاً چندین هفته پس از جراحی، فرآیند نصب پروتز را آغاز می کنند. بیمار می تواند با شروع روند توانبخشی، با یک متخصص پروتز مشورت و در مورد انتظارات و نیازهای خود صحبت کند تا وی بتواند نیازهای خاص را شناسایی و برطرف نماید. متخصص پروتز برای تحت کنترل قرار دادن سلامتی فرد، با پزشک و تیم توانبخشی همکاری می کند.

پروتز پا بالای زانو در مشهد

لازم و اجزای پروتز پا

جهت بررسی لوازم پروتز پا می توان گفت، بر اساس سطح قطع عضو، پروتز اندام تحتانی شامل اجزای مصنوعی است که جایگزین لگن، ران، زانو، ساق، مچ پا و پا می‌شوند. برای هر دو سطح قطع عضو رایج، پروتز شامل سه بخش اصلی، سوکت، قسمت ساق و مجموعه مچ و پا است که برای پروتز قطع عضو ترانسفمورال یک بخش دیگر تحت عنوان مفصل زانو نیز وجود دارد که می‌تواند از نوع ساده تک‌ محوره تا انواع پیشرفته‌تر، با چند محور و پمپ‌های هیدرولیکی کمکی و یا حتی نوع هوشمند، برای شبیه‌سازی هرچه دقیق‌تر حرکات زانو حین راه رفتن باشد.

شناخت لوازم پروتز پا برای شخص دریافت کننده، جهت رویایی با این عضو جدید بدن می تواند مفید باشد. طی دهه گذشته، فناوری و تحقیقات، عملکرد و زیبایی پروتز پا را بسیار گسترش داده اند. مواد سنگین و چوب در طی سال ها جای خود را به پلاستیک های سبک، آلیاژهای فلز و کامپوزیت های فیبر کربن داده اند. دقیقاً مانند پای انسان، بسیاری از پروتزهای پا امروزی می توانند مقداری از انرژی تولید شده هنگام پیاده روی را ذخیره و بازگردانند.

لوازم پروتز پا و قطعات

بهترین پروتز پا در مشهد

برای یافتن بهترین کلینیک، ویژگی های زیادی مطرح است که شخص بیمار با توجه به شرایط فردی، وضعیت جسمانی و خدمات مورد انتظار، مناسب ترین مورد را برای پیشبرد اهداف و رفع نیازهای خود انتخاب می کند. با در نظر گرفتن انواع متنوع پروتز پا که بر اساس نیازهای مختلف بیماران در مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک ارائه شده، این اطمینان به شما داده می شود که بهترین گزینه، متناسب با نیازهای شخصی خود را دریافت خواهید کرد. کل نمونه کارهای این مجموعه تخصصی، با در نظر گرفتن اصول اولیه، نیازهای دریافت کننده و با قطعات و مواد با کیفیت ساخته خواهند شد.

مرکز تخصصی کاویان با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی، این اطمینان را به شما می دهد که پروتزی متناسب با نیازهای شخصی خود داشته باشید. هر جزئیات درون یک پای مصنوعی می تواند در زندگی روزمره شما تغییر ایجاد کند. به همین دلیل است که هنگام طراحی پا، این مجموعه با هر جزئیات مانند مهمترین آنها رفتار می کند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *