بهترین مرکز ارتوپدی و ساخت پروتز پای مصنوعی [سفارش+ تعمیر]

در این مطلب قصد داریم شما را در یافتن بهترین مراکز ارتوپدی و کلینیک ساخت پروتز پای مصنوعی، راهنمایی نماییم. هنگامی که فرد به علت مادرزادی، حادثه، بیماری و موارد دیگر پای خود را از دست داده باشد، دچار معلولیت دائم از ناحیه پا می شود و جهت پرداختن به کارهای روتین و عادی روزانه نیاز به پروتز پا دارد. پا یکی از مهم ترین اندام های حرکتی بوده و علاوه بر آن وظیفه تحمل وزن بدن فرد را به عهده دارد، بنابراین پروتز پا یکی از مهم ترین پروتزها می باشد. بیمار با مراجعه به مراکز ساخت پروتز پای مصنوعی و همچنین در نظر گرفتن یک سری نکات و مهم و حیاتی، اقدام به انتخاب مناسب ترین پروتز خواهد کرد. در مراکز ارتوپدی با بررسی وضعیت جسمانی فرد توسط پزشک متخصص، روند سفارش، ساخت و تعمیر پروتز پای مصنوعی انجام می گیرد.

مرکز تخصصی پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

ویدیو معرفی پروتز پا و پای مصنوعی و محاسبه قیمت پروتز پا

در کلینیک ساخت پروتز پا چه خدماتی ارائه می شود

در مراکز ارتوپدی پروتزهای مصنوعی برای افرادی که به علت های متفاوت دارای معلولیت دائم شده اند، طراحی و ساخته می شود تا جایگزین اندام از دست رفته شده و به فرد آموزش کار با آن را داده می شود تا بتواند به فعالیت روزانه بپردازد. مراکز ارتوپدی به منظور هدف ها و خدمات ویژه ای تاسیس شده اند. در ادامه به یک سری از مهم ترین خدمات ارائه شده در مراکز ارتوپدی خواهیم پرداخت.

  1. معاینه، ارزیابی و صحبت با بیماران برای تعیین نیازهای آنها
  2. ارزیابی بیومکانیکال در صورت نیاز
  3. اسکن دو بعدی و سه بعدی پا در صورت نیاز
  4. اندازه گیری یا معاینه بخشی از بدن بیمار که قرار است اندام مصنوعی روی آن نصب گردد
  5. طراحی و ساخت دستگاه های ارتوپدی، ارتز، پروتز
  6. انتخاب مواد مورد استفاده برای ساخت دستگاه ارتوپدی یا پروتز
  7. آموزش بیماران در مورد نحوه استفاده و مراقبت از دپروتز های خود
  8. تنظیم، تعمیر و جایگزینی دستگاه های پروتز و ارتوپدی
  9. تغییر تنظیمات دستگاه ها برای راحتی بیشتر، قرارگیری مناسب تر و ظاهری بهتر
  10. نگه داری سابقه و مستندات در پرونده های بیماران

ساخت انواع پروتز پای مصنوعی

نکات مهم جهت خرید پای مصنوعی

در ادامه به بررسی نکات مهم جهت تهیه مناسب ترین پروتز پای مصنوعی بر اساس نیازهای بیمار می پردازیم:

  • نوع عضو قطع شده در فرد ( بالای زانو یا زیر زانو)
  • دلیل قطع عضو (بیماری، مادرزادی، حادثه و موارد دیگر)
  • سن بیمار دارای معلولیت دائم ار ناحیه پا
  • میزان فعالیت حرکتی فرد
  • مدت ماندگاری پروتز پای مصنوعی ( بین یک تا 5 سال)
  • نوع پروتز ساخته شده (مکانیکی که توسط قدرت بدن و الکتریکی که توسط ارسالی از عضو باقی مانده و عصب های آن کار می کنند، سیلیکونی که شبیه به عضو باقی مانده ساخته شده و بدون حرکت می باشد)
  • عملکرد پروتز (انعطاف پذیری بالا، توزیع وزن در کل بدن، ذخیره انرژی و برگشت آن در زمان راه رفتن، جلوگیری از ایجاد فشار در عضو قطع شده، دوام بالا در برابر شکستگی، ماندگاری طولانی مدت، بدون ایجاد درد در ناحیه متصل شده به پا)
  • میزان بافت باقی مانده
  • وزن افراد دارای نقص عضو در ناحیه پا (تحمل وزن بدن توسط پروتز پا)
  • هزینه مورد نظر جهت ساخت، سفارش و تعمیر پروتز
  • عدم محدودیت حرکتی و فعالیتی پروتز پای مصنوعی برای افراد
  • مراجعه به توانبخشی و ارتوپدی به صورت مداوم پس از جایگذاری پروتز پای مصنوعی
  • مشکل عادت کردن بیمار به پروتز پا
  • پیشرفت فناوری پروتزهای پا و تولید پروتز با قابلیت به روز

ساخت انواع پروتز پای مصنوعی (بالای زانو – زیر زانو – مچ پا)

زمانی که بیمار به مرکز ساخت پروتز پای مصنوعی مراجعه می کند، پس از اندازه گیری های لازم و قالب گیری از عضو باقی مانده اقدام به ساخت پروتز موقت برای فرد می کنند. پروتز موقت تا هنگام تغییر شکل عضو باقی مانده و عادت کردن به پروتز استفاده می شود. پس از آن فرد با مراجعه به مرکز ارتوپدی با قالب گیری از عضو باقی مانده شکل گیری شده اقدام به تهیه پروتز دائم پای مصنوعی می کند.

ساخت پروتز مصنوعی برای اعضای مختلف پاها از جمله پنجه، زانو، زیر زانو، کف پا و بالای زانو امکان پذیر است که بر اساس وزن، سن، هزینه مورد نظر، نوع پوست باقی مانده و موارد دیگر بیمار طراحی و ساخته می شود. در ادامه به شرح ساخت انواع پروتز پای مصنوعی می پردازیم.

کف پا و انگشت ها (مچ پا به پایین)

در ادامه با انواع متفاوت پروتز کف پا و انگشت ها از لحاظ مکانیزم ساختار آشنا خواهیم شد.

  • پروتزهای اصلی پایین تنه، پنجه پا با مچ ثابت و پاشنه
  • پایه خارجی، پنجه یا مچ تک محور
  • پنجه با پایه منعطف و مچ یا پنجه چند محوره
  • سیستم پنجه خمیده، پنجه ذخیره کننده انرژی، پنجه یا مچ چند محوری، واکنش پویا (دینامیک) یا سیستم خمیدگی در هنگام راه رفتن

زانوها

در ادامه با انواع متفاوت پروتز کف پا و انگشت ها از لحاظ مکانیزم ساختار آشنا خواهید شد.

  • زانوی تک محوری با سایش ثابت
  • زانوهای پنوماتیک و روان

مراحل ساخت پروتز پای مصنوعی

مراحل تهیه پروتز پای مصنوعی

هنگامی که فردی به مراکز ارتوپدی جهت سفارش، ساخت یا تعمیر پای مصنوعی مراجعه می کند، نیاز به طی کردن یک سری مراحل جهت ساخت پروتز مصنوعی خواهد داشت. در مرحله اول بیمار پس از مراجعه به پزشک متخصص و مشاوره راجع به نوع پروتز، نوع فعالیت های فرد، هزینه ها و موارد دیگر به مرکز ارتوپد ارجاع داده می شود. در مرکز ارتوپدی توسط یکی از دو روش قالب گچی یا اسکن سه بعدی، از اعضای باقی مانده قالب گرفته شده و پروتز موقت یا اولیه تهیه می شود.

استفاده از پروتز اولیه ممکن است تا یک سال طول بکشد تا شکل گیری عضو باقی مانده انجام شده و به پروتز پای مصنوعی عادت کند. پس از آن فرد با مراجعه مجدد به پزشک اقدام به ساخت سوکت جدید و پروتز نهایی خواهد کرد. در ادامه با مراحل ساخت پروتز پای مصنوعی به اختصار آشنا خواهیم شد.

  1. ارزیابی و معاینه
  2. قالب گیری
  3. بررسی سبک زندگی و نیاز بیمار
  4. اتصالات سوکت موقتی
  5. سوکت نهایی
  6. پوشش و پروتز روی زانو
  7. انتخاب کفش مناسب

چگونگی تعمیر پروتز پای مصنوعی

چگونگی تعمیر پروتز پای مصنوعی

مهم ترین نکته قابل توجه در پروتزها، ماندگاری آنها می باشد. هر کدام از پروتزها با توجه به نوع آنها، سن افراد ، وزن فرد، میزان سطح فعالیت روزانه فرد و موارد دیگر نیاز به تعمیر یا تعویز دارند. همچنین مکن است قطعات پروتز فرسایش پیدا کند یا بر اثر حادثه ای آسیب ببیند، در چنین شرایطی فرد ملزم به تعمیر پروتز می شود. در مراکز ارتوپدی، با معاینات اولیه اقدام به تعمیر پروتز آسیب دیده خواهند کرد. در ادامه با قطعات پروتز پا به اختصار آشنا خواهید شد.

  • واسط لایه‌ای ژله‌ای
  • جوراب پروتز
  • سیستم تعلیق یکپارچه (خلا، ساکشن، واسط با یک پین قفل کننده و بندها و تسمه ها)
  • سوکت
  • ضمائم
  • ماژول‌های اتصال
  • آداپتورها

معرفی بهترین مرکز ساخت پروتز پای مصنوعی

پروتزها ساخته شده از بافت های مصنوعی می باشند، جهت جایگزین شدن با اندام هایی که در اثر بیماری یا حوادث از بین رفته است. تمامی کلینیک های ارتوپدفنی و مراکز اعضای مصنوعی، خصوصی، دولتی جزء لیست کلینیک و مراکز ساخت پروتز پای مصنوعی بوده و با مراجعه به آنها بیمار می تواند اقدام به سفارش یا تعمیر پروتز نماید.

در خصوص معرفی بهترین کلینیک و مراکز ساخت پروتز پای مصنوعی، می توان گفت کاویان کلینیک توسط متخصص ارتز و پروتز با تجربه بالا مدیریت شده و دارای تحهیزات به روز می باشند. همچنین پزشکان متخصص ارتوپد باید عضو سازمان نظام پزشکی و دارای پروانه معتبر باشند.

مرکز تخصصی پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

بهترین مرکز ساخت پروتز پای مصنوعینتیجه گیری

افرادی که بر اثر حوادث، بیناری یا به صورت مادرزادی پاهای خود را از دست داده و دچار معلولیت دائم شده اند، ملزمب ه استفاده از پروتز پای مصنوعی می باشند تا بتوانند به ادامه فعالیت های روزانه به صورت عادی بپردازند. بیماران با مراجعه به مراکز ساخت، سفارش و تعمیر پای مصنوعی قادر به سفارش یا تعمیر پروتز پا می باشند.

مرکز تخصصی پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *