قیمت پروتز لگن چقدر است؟

هزینه های خرید پروتز لگن چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم قیمت انواع پروتز لگن و عوامل تأثیر گذار بر هزینه نهایی را بررسی نماییم. پروتز لگن نوعی مفصل مصنوعی است که برای درمان شکستگی گردن استخوان ران مورد استفاده قرار می گیرد. بطور معمول پروتز لگن از جنس فلز می باشد و انواع مختلفی دارد که با صلاح دید پزشک معالج و متناسب با شرایط بیمار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از عوامل موثر بر قیمت، نوع پروتز انتخابی که در ادامه، به معرفی دیگر عوامل خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: جراحی تعویض مفصل لگن

دکتر آقا علیخانی فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فارغ التحصیل رشته تخصصی جراحی استخوان و مفاصل ( ارتوپدی ) از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشند که به طور تخصصی به امور مربوط به جراحی تعویض مفصل لگن می پردازند. برای مشاوره و ارتباط با دکتر آقا علیخانی با شماره های 09037109151 – 02122666292 در ارتباط باشید.

هزینه های پروتز لگن

عوامل موثر بر قیمت پروتز لگن

عوامل متعددی وجود دارد که زمان برآورد هزینه ها باید به آن ها توجه نمایید. هزینه نهایی شامل دو قسمت می باشد. قسمت اول هزینه های مختص به خرید پروتز است. انواع متفاوتی از پروتز مفصل لگن وجود دارد که قطعا قیمت آنها با هم متفاوت است. در نتیجه نوع مفصل مصنوعی یا پروتز لگن استفاده شده، بر قیمت تاثیر گذار خواهد بود. قطعا در جراحی های تعویض مفصل پیچیده تر، مفاصل مصنوعی خاصی بکار می رود که گران تر هستند و هزینه بیشتری دارند.

 قسمت دوم، هزینه های عمل جراحی و روزهای بستری در بیمارستان را شامل می شود. جهت برآود قیمت یک جراحی تعویض مفصل لگن و ران، وضعیت جسمی بیماری که میخواهد جراحی کند را نیز در نظر بگیرید. مشکلات قلبی یا دیابت یا خیلی بیماری های دیگر، میتوانند هزینه درمان را افزایش دهند.

عوامل موثر بر پروتز لگن

هزینه عمل پروتز لگن در بیمارستان

هزینه بستری شدن در بیمارستان با توجه به شرایط بیمار متفاوت است. در واقع انتخاب بیمارستان (دولتی یا غیردولتی) روی هزینه تاثیر دارد. بیمه تکمیلی نیز بخشی از هزینه را متقبل می شود. پیش از عمل، ممکن است نیاز باشد یک روز بیمار بستری و آزمایشات لازم انجام شود. حال اگر بیمار هیچ بیمه ای نداشته باشد، به غیر از هزینه پروتز، هزینه بیمارستان به عهده بیمار خواهد بود.

در نهایت میتوان اینگونه جمع بندی کرد، که هزینه بیمارستان با توجه به اینکه از چه بیمه ای استفاده می کنید متفاوت است. در بیماستان های دولتی، هزینه بسیار کمتر از بیمارستان های غیر دولتی است. کیفیت کار متخصصی که انتخاب می نمایید و نوع پروتز هیچ ارتباطی به بیمارستان ندارد. بنابراین اگر تصمیم به کاهش هزینه ها دارید می توانید روی بیمارستان های دولتی حساب کنید. شاید بتوان گفت تنها مشکلی که برای بیمارستان های دولتی وجود دارد، دیر شدن نوبت بیمار است.

جراحی پروتز لگن

بیمه چه مقدار از قیمت پروتز لگن را کاهش می دهد

هزینه های درمان جراحی تعویض مفصل لگن و مخارج درمان، به عهده خود بیمار خواهد بود و در صورت حمایت یک اداره بیمه گر، بیمه می تواند قسمت زیادی از هزینه های درمانی را تقبل کند تا هزینه های بیمار به نحو محسوسی کم شود. این البته ارتباط با نوع بیمه و پلان آن و پارامتر های دیگر دارد. متاسفانه بعضی از سازمان های بیمه گر هم از جبران بسیاری از مخارج بیمار سر باز میزنند که این می تواند بر هزینه درمانی جراحی تعویض مفصل لگن و ران تاثیر داشته باشد.

قطعا هزینه ریالی و عددی جراحی در طول زمان بسیار متغیر است در نتیجه بیان مقداری ثابت، امکان پذیر نخواهد بود. برای فهمیدن میزان تقریبی ریالی مخارج باید به پزشک جراح خود مراجعه کنید تا وی بتواند بعد از برآورد کردن تمامی متغیرهای گفته شده عددی را به شما اعلام کند.

قیمت پروتز لگن امریکایی 1402

بسیاری از بیماران متقاضی این جراحی، در ابتدا درگیر انتخاب بهترین مارک پروتز لگن خواهند بود. مشاورین و متخصصین دکتر علیخانی بی شک بهترین مورد انتخابی، با توجه به شرایط بیمار را معرفی خواهند نمود. قیمت پروتز و مفصل لگن بخشی از هزینه های این جراحی می باشد که خریداری توسط بیمار و با مشاوره متخصص صورت می گیرد.

جمع بندی

قیمت پروتز لگن بر اساس عوامل متعددی قابل محاسبه است. در ابتدا باید شرایط بیمار توسط پزشک معالج، جهت انتخاب بهترین نوع پروتز و مناسب ترین روش درمانی مورد بررسی قرار گیرد. درمان شکستگی های استخوان ران، دارای ویژگی ها و قابلیت هایی می باشد که به شخص دریافت کننده کمک کنند تا بتواند به بهترین شکل فعالیت های شخصی و اجتماعی خود را ادامه دهد.

دکتر آقا علیخانی فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فارغ التحصیل رشته تخصصی جراحی استخوان و مفاصل ( ارتوپدی ) از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشند که به طور تخصصی به امور مربوط به جراحی تعویض مفصل لگن می پردازند. برای مشاوره و ارتباط با دکتر آقا علیخانی با شماره های 09037109151 – 02122666292 در ارتباط باشید.


بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *