بریس و ارتز دست | (کاربردها + نحوه استفاده و سفارش)

بریس دست به وسیله ای پزشکی اطلاق می شود که خارج از بدن جهت اصلاح ویژگی های ساختاری و عملکردی سیستم عصبی – عضلانی و اسکلتی استفاده می شود. ارتوز دست به دو صورت سفارشی سازی توسط یک متخصص یا تولید شده از قبل و بدون نسخه در دسترس است. این محصولات نگهدارنده هایی هستند که بر اساس نیاز بیمار برای ثابت نگه داشتن قسمت های فوقانی بدن شامل شانه، بازو، آرنج، مچ دست و دست مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع بریس دست به دو دسته اصلی استاتیک و داینامیک – عملکردی شناخته می شوند. بریس استاتیک دست جهت محدود کردن حرکت آرنج و مچ دست در شرایط خاص و بریس داینامیک – عملکردی دست جهت کمک به حرکت ماهیچه های ضعیف استفاده می شود.

مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

انواع بریس و ارتز ارتوپدی دست و مزایای آن ها

انواع بریس ارتوپدی دست

بریس دست در انواع متفاوت ارتوزهای سفارشی و تولید شده از قبل جهت کمک و حمایت از ناحیه آسیب دیده موجود است. انواع سفارشی این محصولات برای افراد با بیماری شدیدتر تحت نظر پزشک متخصص ارتوپدی تهیه می شود. بریس دست بر اساس ناحیه آسیب دیده دارای انواع متفاوتی موجود است که در ادامه، به اختصار لیست شده است:

  • بریس بازو
  • بریس شانه
  • بریس بازوی استاتیک
  • بریس بازوی عملکردی
  • بریس آرنج
  • بریس مچ دست – ساعد
  • بریس مچ دست – شصت
  • بریس مچ دست کامل
  • بریس دست بلند

کاربرد آرتوز و بریس دستکاربرد بریس دست چیست؟

بریس دست در دو نوع استاتیک و عملکردی بر اساس نوع آسیب دیدگی از جمله شکستگی ها، التهاب تاندون و بافت نرم و آسیب های عصبی استفاده می شود. همچنین از این محصولات جهت اصلاح تغییر شکل، افزایش عملکرد، محدودیت حرکت برای بهبودی، تسکین درد و جلوگیری از پیشرفت تغییر شکل استخوان تجویز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان با بریس دست چگونه است؟

‌درمان آسیب های دست به محل آسیب دیدگی و نوع استفاده بریس از جمله ثابت بودن یا نبودن آن بستگی‌ دارد. توسط بریس یا ارتز دست، فشارهای وارده بر روی ناحیه های آسیب دیده دست با ثابت نگه داشتن آن کاهش داده می شود. در واقع این محصولات با جلوگیری از حرکت کردن دست، آرنج، شانه ها از آسیب دیدگی بیشتر جلوگیری کرده و روند بهبودی را تسریع می بخشند. نوع دیگری از بریس دست که مستقیما روی پوست شانه دست وصل می شود و با کوتاه کردن یا طولانی کردن فاصله قرار گیری دست نسبت به بدن و تنظیم آن موجب تسکین درد و بهبود آسیب دیدگی خواهد شد.

بریس مچ دست و آرنج

بریس مچ دست و آرنج

یکی از بهترین راه‌های تسریع در روند بهبودی و تسکین درد هنگام آسیب دیدگی مچ دست و آرنج استفاده از بریس مج دست و آرنج می باشد. این محصولات کمک می کنند تا با وجود درد خفیف، بیمار به فعالیت های روزانه پرداخته یا به عنوان یک روش درمانی فیزیکی موفق مورد استفاده قرار گرفته شوند. فرد می تواند با مراجعه به مراکز ارتوپدی و بر اساس نوع و شدت آسیب دیدگی مناسب ترین نوع بریس را سفارش داده و استفاده نماید. مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.

استفاده از ارتوز و بریس دست مناسب چه افرادی است؟

استفاده از ارتوز و بریس دست مناسب افرادی است که دچار فلج و ضعف شدید ساختار عضلانی دست و مچ دست، ضعف یا فلج و ضعف ساختار عضلانی درونی دست و افرادی که مچ دستشان قوی است می باشد. همچنین بیمارانی که دچار شکستگی یا ناهنجاری استخوان دست، کشیدگی یا پارگی رباط یا عضلات دست هستند ملزم به استفاده از بریس دست خواهند بود. در صورت عدم استفاده از ارتوز فرد در معرض خطر ابتلا به بدشکلی استخوان دست و کشیدگی غیرعادی مفصل قرار خواهد گرفت.

نحه استفاده

نحوه استفاده از بریس دست چگونه است؟

ارتوز دست بر اساس نوع آن به دو صورت متفاوت شامل بستن روی پوست بدن یا روی لباس مورد استفاده قرار می گیرد. ارتز بازویی برای بیماران دچار آسیب شبکه عصبی به دلیل کشش بالا و قرار گیری دست در موقعیت مناسب جهت انجام دادن فعالیت های مکانیکی استفاده می شود. همچنین افرادی که دچار ضعف ساختار عضلانی پراکسیمال هستند، ملزم به استفاده از ارتوز آرنج خواهند بود. در صورتی که ضعف در مچ دست نمایان گردد، استفاده از بریس مچ دست جهت ثابت نگه داشتن مچ و ساعد دست الزامی است.

چگونگی شستشو و مراقبت از بریس دست

شستشو و مراقبت از بریس و ارتوز دست به نوع آنها، میزان و نوع فعالیت روزانه فرد بستگی دارد. تمامی بریس ها برای مراقبت دارای دستور العمل هستند که بر اساس آن بیمار اقدام به شسشو آنها می کند. اما به صورت کلی برای مراقبت از اکثر این محصولات می توان از شوینده یا صابون ملایم و پس از آن آبکشی با آب سرد استفاده نمود.

در نظر داشته باشید، به هیچ عنوان برای بریس ها از خشک کننده ها استفاده نکنید، تنها قرار گیری این محصولات در هوای آزاد کافی می باشد. اگر افراد فعالت روزانه زیادی ندارند، می توانند با استفاده از اسپری های ضد عفونی کننده و قرار دادن آنها در هوای آزاد اقدام به نظافت این محصولات نمایند.

سفارش و خرید ارتز و بریس دست

سفارش و خرید بریس دست

افراد با مراجعه به مراکز ارتوپدی معتبر و دارای پزشک متخصص با تجربه می توانند اقدام به سفارش و تهیه بریس ست مناسب نمایند. در این مراکز به تشخیص پزشک متخصص، بر اساس نوع و شدت بیماری، شرایط فعالیتی بیمار، سن فرد و موارد دیگر اقدام به تجویز مناسب ترین بریس و ارتوز دست می کنند.

مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

قیمت بریس دست

یکی از دغدغه افراد هزینه بریس و ارتوز دست است. یکی از مواردی که باید هنگام خرید یا سفارش بریس مورد نظر توجه کرد، قیمت متفاوت آنها با توجه به انواع بریس می باشد. بیماران باید ارتوز دستی را انتخاب نمایند که علاوه بر برطرف کردن نیاز آنها، دارای قیمت مناسبی باشد. موارد تاثیر گذار بر قیمت، برند، جنس و میزان ناحیه تحت پوشش می باشد. همچنین بریس و ارتز های دست آماده نسبت به نمونه های سفارشی می توانند قیمت به صرفه تری داشته باشند، اما در موارد خاص بیمار به صلاحدید پزشک، باید براساس نیازهای خود نمونه سفارشی را تهیه نماید. برای اطلاع از قیمت ها و نحوه ساخت می توانید با مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

بریس و ارتوز دست به وسیله ای پزشکی گفته می شود که جهت ثابت نگه داشتن یا در برخی مواقع کمک به حرکت دست در مواقع آسیب دیدگی مورد استفاده قرار می گیرد. بریس ها به دو صورت از پیش ساخته شده یا قابل سفارش  می باشند. ارتوز دست دارای انواع متفاوتی هستند که بیماران با مراجعه به مراکز ارتوپدی بر اساس تشخیص پزشک متخصص می توانند، بریسی مناسب با توجه به نوع و شدت آسیب دیدگی تهیه نمایند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *