ساخت و سفارش سازی انواع پروتز دست و انگشت مصنوعی دست همراه با برآورد قیمت ها

از دست دادن یک بازو یا یک دست لزوما نباید منجر به از دست دادن استقلال شود. در دسترس بودن بازوها و پروتز دست و انگشت مصنوعی این امکان را برای افرادی که دچار قطع عضو شده اند فراهم کرده است تا بر ناتوانی های خود غلبه کنند و زندگی عادی داشته باشند. این اندام های مصنوعی برای ارائه عملکرد و تحرک برای افراد قطع عضو طراحی شده اند و به آنها اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از وظایف را در زندگی روزمره خود انجام دهند و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی پروتز دست و انگشت مصنوعی دست، قیمت پروتز دست و  هر آنچه لازم است راجع به دست مصنوعی بدانید را بررسی کنیم. در ادامه خواهید خواند…

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز دست و دست مصنوعی

پروتز دست یا دست مصنوعی چیست؟

پروتز دست مصنوعی به وسیله ای اطلاق می شود که به طور مصنوعی ساخته شده و به عنوان جایگزینی برای دست یا بازویی که به طور کامل یا جزئی به دلیل تصادف، آسیب، بیماری یا نقص مادرزادی از دست رفته، عمل می کند. آنها در شکل ها، اندازه ها و طرح های مختلف تولید می شوند. یک دست یا بازوی مصنوعی معمولاً شامل شفت‌ ها، سوکت ‌ها و اجزایی است که اتصال اندام به مفصل یا توپ و حفره را تقلید می‌کند و ممکن است با استفاده از کابل به بدنه متصل شود. یک پروتز ممکن است زیبایی، عملکردی یا هر دو باشد. یک پروتز زیبایی معمولاً تنها با هدف طبیعی به نظر رسیدن اندام طراحی می شود و عملکرد کمی دارد یا اصلاً کارایی ندارد. از طرف دیگر، یک پروتز عملکردی می‌تواند به فرد قطع عضو کمک کند تا وظایف خاصی را انجام دهد که پس از از دست دادن یک عضو، چالش برانگیز یا غیرممکن است.

پروتز دست مصنوعی

انواع پروتز دست

افرادی که دارای تفاوت های مادرزادی یا قطع اندام فوقانی هستند، گزینه های متفاوت پروتز دست برای انتخاب دارند. وقتی تصمیم می گیرید که کدام گزینه مناسب تر است، باید تعدادی از عوامل از جمله سطح از دست دادن اندام، هدف از استفاده از پروتز و سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. در زیر لیستی از انواع پروتز اندام فوقانی یا پروتز دست آورده شده است:

پروتز دست غیرفعال

به طور کلی، پروتز غیرفعال دست به گونه ای طراحی می شود که شبیه بازو، دست یا انگشتان باشد. در حالی که قادر به حرکت فعال نیست، این پروتز سبک وزن ممکن است عملکرد خود را با ارائه سطحی برای حمل یا تثبیت اشیا بهبود بخشد. این پروتز می تواند با یک دستکش یا سیلیکون با وضوح بالا رنگ ‌شده سفارشی که شبیه دست، بازو یا انگشتان طبیعی فرد است، پوشانده شود. یک پروتز غیرفعال همچنین ممکن است با مفاصل چند موقعیتی ترکیب شود تا به کاربر خود توانایی حرکت دادن مفاصل انگشت، مچ، آرنج یا شانه را برای بهبود عملکرد، بدهد.

پروتز دست با نیروی بدن

یک پروتز دست با نیروی بدن با استفاده از یک سیستم مهار، کابل و گاهی اوقات کنترل دستی عمل می کند. وقتی قفسه سینه، شانه، بازو یا قسمت دیگری از بالاتنه خود را حرکت می دهید، این حرکت ضبط و برای کنترل اندام مصنوعی استفاده می شود. همانطور که با سطوح مختلف کشش روی کابل بیشتر آشنا می شوید، احتمالاً به احساس بهبود یافته ای از موقعیت اندام و درجه باز شدن آن دست خواهید یافت. پروتز با نیروی بدن به دلیل عملکرد اولیه و دوام خود، گزینه ارجح برای افرادی است که کار دستی انجام می دهند.

پروتز دست با نیروی بدنپروتز دست برقی

در پروتزهای دست برقی معمولاً موتورها و باتری‌هایی وجود دارند که برای تسهیل حرکت، نیرو را تأمین می‌کنند. قطعات الکتریکی موجود در چنین دستگاهی ممکن است بسته به سطح از دست دادن اندام که برای جبران آن در نظر گرفته شده است متفاوت باشد. یک اندام مصنوعی با نیروی الکتریکی ممکن است از حسگرها یا ورودی‌های دیگری استفاده کند که می‌تواند حرکات ماهیچه‌ای در قسمت بالایی بدن یا اندام باقی‌مانده را تشخیص دهد. پس از تشخیص حرکات، چنین حسگرهایی به موتورها سیگنال می دهند تا حرکات مورد نظر را انجام دهند. در بسیاری از موارد، یک پروتز برقی همراه با یک دستکش زیبایی ارائه می شود.

پروتز دست هیبریدی

پروتز دست هیبریدی تلاقی بین یک پروتز با انرژی بدن و یک پروتز الکتریکی است. چنین دستگاهی ممکن است در شرایط خاص نتیجه عملکردی بهتری ارائه دهد. معمولاً یک اندام مصنوعی هیبریدی برای افرادی طراحی می شود که سطح بالایی از دست دادن اندام را دارند و به اجزای متحرک متعددی نیاز خواهند داشت. این پروتز ممکن است حوزه عملکرد گسترده ای داشته باشد که استفاده از آن را در کار یا سایر فعالیت ها گسترش دهد.

پروتز دست هیبریدیپروتز دست ویژه فعالیت

یک پروتز دست مخصوص فعالیت، برای فعالیت خاصی طراحی شده است که نمی توان آن را به درستی با پروتزهای دیگر انجام داد. برخی از نمونه‌های پروتزهای خاص فعالیت عبارتند از: پروتزهای ورزشی، پروتزهای مخصوص کار و پروتزهای مخصوص سرگرمی.

پروتز سیلیکونی انگشت دست

اگر به دنبال یک پروتز انگشت طبیعی هستید، پروتز سیلیکونی انگشت دست سفارشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. چه در حال دست دادن یا ارائه یک سخنرانی یا هر کار دیگری باشد، با پروتز خود احساس راحتی و اطمینان خواهید داشت. پروتز سیلیکونی متناسب با شکل و رنگ پوست خاص شما طراحی و تولید می شود و این گزینه می تواند کک و مک، رگ ها و حتی موهای شما را در بر بگیرد و آن را تا حد امکان واقعی تر کند. پروتز سیلیکونی انگشت دست

قیمت پروتز دست

اگر به هر دلیلی دچار قطع عوض در ناحیه دست خود شده اید و به دنبال یک پروتز خوب برای خود هستید، احتمالا این سوال برای شما نیز ایجاد شده است که قیمت و هزینه پروتز دست مصنوعی چقد خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هزینه پروتز دست ثابت نیست و ممکن است بسته به عوامل مختلف متغیر باشد. موارد زیر برخی از عوامل موثر بر قیمت پروتز دست می باشند:

  • دستمزد پزشک برای انجام پروتز
  • شرکت سازنده پروتز
  • تعویض پروتز بعد از گذشت چند سال
  • رشد اندام های بیمار یا چاقی و لاغری
  • وسعت ناحیه قطع شده
  • نوع پروتز انتخاب شده
  • تکنولوژی ساخت پروتز
  • جنس پروتز و مواد به کار رفته در ساخت آن
  • سن بیمار
  • فعالیت های روزانه بیمار
  • حرفه فعالیت بیمار و عوامل سلامتی فرد

جمع بندی

همانطور که گفتیم پروتز دست و انگشت مصنوعی دست برای افرادی که دچار قطع عضو در ناحیه دست خود می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. پروتز دست مصنوعی انواع مختلفی دارد که افراد می توانند بسته به فعالیت ها و شرایط خود هر یکی از آنها را سفارش دهند. قیمت این پروتز ها نیز به مواردی همچون نوع پروتز، جنس پروتز، سطح قطع عضو و … بستگی دارد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *